Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
30+2.. Kiitokset, toivottavasti vielä kykkii tuolla. Harmittaa ja kurja olla, en oo ollu näin pitkään esikoisesta erossa kertaakaan :/

Kyumin voi hitsi :/ Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille <3

Kyumin, Voi.. :sad001 Toivotaan että pieni vielä malttaisi masussa tovin pysytellä. <3

Toivotaan ettei kyumin pikkune ihan vielä päättäisi syntyä, lepoa ja tsemppiä!

Anti-d suoja saatu tänään, iha normaalilta rokotukselta tuntu eikä käsi oo vielä ainakaa yhtää arka tai kipeäksi tullu...

Tsemppiä Kyumin! Miten päädyit osastolle, supisteliko kipeästi vai mikä oli syynä?

Kiitokset tsempeistä kaikille.. :) jospa viihtys vielä hetken tuolla, saas nähä. Pihlaja, ihan puhtaasti tarkastukselta (kaulan lyhenemisen takia oon käyny 1-2krt/kk oulussa) huomattiin muutos ja sanottiin että kortisoonit ja lepäillä tämä viikonloppu ainakin...
Kevyesti tuntuvia supistuksia on ollu toki, muttei mitään mikä olisi mielestäni huomiotakiinnittävää :/

Kyumille tsemppiä, toivottavasti pikkuinen malttaa vielä hetken pysyä masussa.<3

Jaksamist Kyumin!

Onko kaikki vasta-aine rokotteen saaneet, saaneet sen piikin käsivarteen? Mä sain ja oon aina saanut sen pakaraan :/

Täälläkin pakaraan! Se on jotenkin vielä inhottavampi paikka omasta mielestä kun käsivarsi, yhtään ei nää mitä siellä perseen takana puuhaillaan, yhtäkkiä vaan vaaksan mittanen sapeli lihakseen. Ja sitä rokotetta oli jotenkin ihan sikapaljon, mulla ainakin kesti joku puol minsaa, et saatiin kaikki truutattua sisälle.

itselle tosiaan pistettiin se vasta-aine rokote käsivarren lihakseen...

Sain myös sen vasta-aine rokotteen tänään neuvolassa, mutta meillä pistettiin se pakaraan. Muistelisin että olisin aikaisemminkin sen saanut vain pakaralihakseen. Mielenkiintoista että muitakin käytäntöjä on.

Heips!

Torstain neuvola kuulumisia... Rv 28+1, painonmuutos/viikko +32g, RR 137/92, B-Hb 108, kohdunpohjan korkeus 28, sydämen syke 140...

Eli kotiseurantaa verempaineen osalta on selvässä nousussa. Ja toi hemoglobiini oli raskauden alussa 136 ja oon syöny nyt rautaa nestemäisenä ei auttanu ja nyt viimeisen kuukauden 2-3 odsidan 100mg tablettia päivässä tyhjään vatsaan c-vitamiinin kera.
Onko jollain hyviä keinoja saada kuinka saa hemoglobiinin nousemaan?

Niin ja ens tiistaina olis seuraava ultra ja sit torstaina sype-kätilö naistenklinikalla... Joten kiireinen viikko siltäkin suunnalta tulossa...

Eilen oli neuvola. Pissa oli puhdas, verenpaineet kunnossa, hemoglobiini noussu nyt 2 kk aikana 111 jo 120:) ainut mikä nyt sitten todellakin alkanut nyt tässäkin raskaudessa tulla niin se pahuksen turvotus. Painoa noussut nyt keskimäärin 800g/vk. Kotona painoa mitanneena osasinkin sanoa, että nyt 2 viikon aikana noussut 2 kiloa:sad001 terkka katsoikin et mulla nilkat turvoksissa ja verenpaineen mittaus teki kauheet rannut käteen. Varattiinkin sitten jo 2 viikon päähän uus aika. Lisäks pitäis lähtee uimapuku ostoksille että vois yrittää turvotusta saada uimalla pois. Liitoskivut kun lenkillä vaivaavat ikävästi nykyään:facepalm:

Niin ja varattiin myös neuvolalääkärin viimeinen käynti rv 36 ja sellaiselle vielä joka osaa ultrata. Mulla kun se istukka oli sillon 22 viikolla kohdunsuulla ja aiheutti verenvuotoo ni tarkistaavat sen tuolloinkin vaikka rv 26 kysissä ultrattiinkin ja siirtynyt pois edestä:wink nyt alko vaan jännittämään entistä enemmän, että kohtahan sitä tämä, ah, niin ihana odotus on takana! Esikoinen kun tosiaan syntyi viikon päästä neuvolalääkärin tarkistuksesta rv 37+2. Onkohan tämä yhtä malttamaton:nailbiting:

Takaisin