Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään nt ultra ja pyörin täällä töissä kun levoton kolli kissa. Ajatukset ei pysy kasassa ja jännitys vaan kasvaa. Täytyy koittaa kunnialla tää työaika vetää loppuun ja pidettyä hermot vie kasassa kun ajan ultraan. Taidan juosta loppu päivästä seiniä pitkin. :D

Raskaus nostaa leukkareita :) Niinkuin myös laskoa (kansankielellä senkkaa), jota ei siksi raskausaikana edes mitata. CRP on tulehdusarvoista ainoa, joka näyttää todellisen tilanteen raskausaikana.

Noita leukkareita mitataan lähinnä siks, että se on perusverenkuvan osatutkimus ja siinä muut osat sitte taas on tärkeitä. Ja tietty, jos olisivat romahtaneet tai nousseet ihan järkyttäviin lukemiin, olis syytä lisätutkimuksiin.

Esma samaa aattelin ku Azalea jo toteski että eikös myös raskaus ittessään niitä leukkaria hieman nosta :)

Azaela ja Niemja kiitos vastauksista, voi varmaan olla tosiaan vain raskaudesta. Ja kun se on niin vähän koholla niin en ole edes huolissani. :)

Tänään on niin monella nt-ultra! :) Onnea kaikille, hyvin se menee. <3

Mullakin ultraan vielä yli 2 viikkoa ja odottavan aika on piiiiiitkä! :)
Tulkaa sitten kertomaan kuulumiset ultran jälkeen!! :)

Mulla on ultraan vielä kolmisen viikkoa... mutta hyvällä säkää saan tänään ylimääräisen ultran, jos neuvolalekuri ultraa kun poikkean sen luona juttelemassa tästä pahoinvoinnista.

Mulla viikko ja jokunen tunti ekaan ultraan. Ajatuski rupee jännittää jo, ja ku oireita oikee oo. :/ Parina päivänä nyt ollu ala- selkä ja maha kipee. Mut voi olla muustaki syystä.

Mulla oli tänään eka neuvola (rv9+4). Kaikki on ok kamalaa pahoinvointia ja alhaista verenpainetta (90/60) huolimatta. Onko muilla samaa ongelmaa? Pyörtyily tässä tilassa ei vaan ole mukavaa ja tottakai huolestuttaa pikkuisenkin puolesta :(

Tsemppiä kaikille nt-ultriin! Mulla on sinne vielä matkaa :)

Mulla on aina ollut hieman koholla verenpaine ja nyt raskaus on nostanut sitä taas hivenen ylöspäin. Ans kattoo aletaanko sitä tarkemmin syynätä. Mutta huimaus vaivaa. Se on ihan yleistä raskaudessa jo ihan senkin vuoksi, kun veren määrä kehossa kasvaa.

Tänään oli eka neuvola. Neuvolatäti oli mukava ja kannustava :) Ihmetteli sitä, kuinka jaksan esikoisen kanssa kun se on hivenen villi tapaus.. Koko puoltoista tuntia juteltiin mukavia ja leikittiin esikon kanssa. Sydänääniä kuunneltiin kun halusin, mutta eipä ryökäle halunnut tulla kuulluksi ;)

Ensiviikolla pitäisi käydä verikokeissa ja viemässä pissanäytteet. Nt-ultraankin pitäisi varailla aikaa. Siihen olisi palttiarallaa pari viikkoa :) Kaikki pissapurkit ja neuvolakrääsä on visusti piilossa keittiön kaapin viimesessä nurkassa, ettei kukaan niitä edes vahingossa löydä. Tänään jatkuu siis puuhommat ja omat vanhempani ja sisarukset tulee auttamaan. Ovat siis meillä sisälläkin ja en halua että vahingossa löytää niitä.. :smiley-ashamed004

Kylläpä jäi hyvä mieli tuosta neuvolasta :)) Tekisi mieli tanssia ympäri kämppää :woot:

Kävin lääkärin luona puhumassa pahoinvoinnista. Saikku jatkuu. Lääkäri ei halua kirjoittaa pahoinvointilääkettä koska pärjään kotona suht ok. Lääke on aina lääke. Halusi varmistaa sikiöiden määrän ja yksi hyvin liikkuvainen Turboananas siellä tanssi menemään. Potki niin maan vimmatusti ja pieni sydän pompotti menemään. Mä olen pakahtua! Mulla on syy voida pahoin, jee!

Täällä nt ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin ja riiwiö oli päättänyt ettei mittauksia ja tutkimuksia helpoksi tee :) laskettu aika siirtyi eteenpäin. Niin bähän ehkäpä epäilinkin :D mutta onnessani olen ja hymystä ei tule loppua . ♡

Kiipeli, mulla on kans! Enkä näköjään saa unta. :D Sormet ja varpaat ristissä et kaikki menis hyvin :3

Verikokeesta selvisi, että kymppi viikolla ollaan ja ultraääni siirtyi viikko alemmaksi parin viikon päähnä, hyvä niin :) Ja jotenkin todelliseksi tuli tämä raskaus, kun tähän asti vaan itsetuntoon testien varassa ollut. Parin viikon sisään nyt on vuorossa verikokeet, lääkäri ja ultraääni, eli jospa se vielä vahvistaa tämän tunteen :) Uskoisi, että oikeasti siellä vatsassa pieni ihme kasvaa

Takaisin