Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! <3

Kiitos Muhku kun kävit kertomassa kuulumisia, niitä odottelin kovasti kun itselläni jo toista viikkoa tuhruttelee ruskeaa vuotoa. Toivottavasti istukka nousee sieltä kohdun kasvaessa ja ihana kuulla että pikkuisella on kaikki hyvin. ❤️

Muoks. Voiko noita 3D ultrakuvia pyytää ihan tavallisesta ultrauslaitteesta vai? Mäkin haluun sellasen. :p

Mä kävin tänään ekassa ultrassa jossa määriteltiin alkion "ikää". Oletettiin et olen 9vklla ja pulssit näkyy ja muuta mut nyt shokkina olikin se et alkio on tosi pieni, pulssiton mutta kohdun sisällä, onneksi. Lääkäri sanoi et saattaa olla et olenkin vasta vk 6 ja 2vk päähän uudelleen. En ymmärrä, haalea plussa 2,4 ja 6.3. Väkisin käy mielessä että onko mennyt kesken ja jäänyt niille sijoilleen. Hyi kamala. Nyt vaan ootellaan ultraa tai km..

Koska sulla Esma on eka ultra? Toivottavasti teilläkin kaikki hyvin.
Mä veikkaisin että tuolla meijän aatamin aikaisessa sairaalassa on ihan perus ultralaitteet.
Ja ihan pyytämättä tulostivat nuo 3D kuvat.

Caddy_92: Voin vaan kuvitella miten tuo on säikäyttänyt. Toivon todella, että hedelmöitys on tapahtunut vaikka myöhemmin ja sen takia viikot näyttää tuolta. Tsemppiä sinulle tuleviin päiviin ja toivotaan, että pieni olisi vielä matkassa! ❤

Ja onnea teille kaikille ketä oli saanut nt-ultrasta hyviä uutisia ( en nyt valitettavasti muista, että ketkä kaikki siellä oli käynyt). Meillä enään viikko nt-ultraan, sais kyllä mennä päivät nopeammin. ;)

Caddylle tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin. <3

Muhku mulla on ensi viikon keskiviikkona heti aamusta ultra, toivottavasti kaikki olisi hyvin. Täytyy muista kysyä jos minäkin saisin niitä 3D kuvia. :)

Ihanaa lukea täällä muiden ultrakuulumisia! Hirmuisesti onnea vielä kaikille! :grin
Itselläni ensimmäinen ultra 6.5. ja viikkoja pitäisi olla 12+1. Jännittää ja pelottaa! Mielessäni ollut monesti ajatus, että onko siellä oikeasti ketään... :wideyed: Raskausoireita ainakin on ollut ja paljon! Silti ajatus raskaudesta on niin epätodellinen.

Ihania ultrakuulumisia useilla :)

Täälläkin enää viikko!! Meitä onkin useempi kellä ultra silloin. :)

Tänään käyty nt-ultrassa, ja kaikki oli hyvin :) pieni oli vähän hankalalla tuulella noiden mittausten yms. suhteen, kun ensin ei millään meinannut herätä, vaan köllötteli tiukasti sykkyrällä, ja sitten kun heräsi ja lähti liikkeelle niin olikin vaan kasvot kameraan päin melkein koko ajan :grin meidän linssilude <3

No, loppujen lopuksi niskaturvotus saatiin mitattua, se oli 0,9 eli ihan normaali. Pituus 46mm vastasi viikkoja 11+3, mutta koska heitti laskennallisesta kestosta vain neljä päivää, niin laskettua aikaa sun muita ei lähdetty muuttelemaan. Nyt siis menkoista laskettuna 12+0 ja la 11.11. Sydämen sykkeetkin saatiin kuuluviin ja kovin reippaasti se siellä jumputti :) Joko tässä nyt uskaltais ruveta uskomaan, että marraskuussa meitä on kolme :happy:

Seulontaverikokeissa kävin muuten minäkin vasta tänään ultran jälkeen. Sanoivat, että mikäli jotain kohonnutta riskiä tai muuta häikkää ilmenee, niin soittelevat kotiin, muussa tapauksessa ei kuulu mitään.

Seuraavan kerran ultrataankin sitten juhannuksen jälkeen vauvan rakenteita :)

Meillä oli eilen nt-mittaus. Kaikki oli onneksi hyvin, mönkijällä oli pituutta 44.3 mm :rolleyes: ei siitä mittaamisesta meinannut tulla mitään,kun toinen oli koko aja kyljellään Sinuu päi. Pyöri minkä kerkes. Yhellä päivällä heitti arvio, nyt sit ollaan 11+2 :joyful: Ei osaa vieläkään uskoa, vaikka kuitenkin vähän väliä oksettaa ja etoo koko ajan.. :happy:

Sohwia: Sitä se lääkäri vähän epäili. Pitempi kierto,ovulaatio myöhemmin tai muuta vastaavaa. Tietty yhtenä vaihtoehtona on että käynyt jotain ja kehitys jäänyt siihen. Ei pidä miettiä, 2vk päästä uudestaan ultraan ja toivon todella että sitten näky olis jo parempi ultrassa. Terkkarikin sano et hyvä et mullaon pahoinvointia, se on hyvä/terve merkki vai miten se asian ilmasi. Lisäksi sano et oon vielä nuori ja kokoajan ollut kivuton ja tiputtelematon raskaus mikä on kans hyvä juttu. Jotain 15% mahis että pieni olis rv6 jo "kuollut" et ei korkee mut mahdollinen. Nyt toivon vaan et mitään vuotoja ei tulis ja hedelmöitys oliskin vaan myöhäsempi ja kaikki hyvin. Oli se ihmisen alku pavun kokosenakin niin <3

Kiitti Antzeliina! Terveydenhoitaja just pisti epätietoa tulvivan viestin ja kertoi tehneensä lähetteen labraan verikokeisiin. Jos hormoniarvot nousee on toivoo ja jos ei niin noh. Ma ja ke lupasin mennä. Eilinen päivä ja tää aamu menny ihan itkua tihrustaen mutta eipä muuta nyt voi. Toivo vaan hiipu ton thn viestin jälkeen.

Caddy_92 jaksamista ja toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla on joku ihan omituinen ahdistus siitä, että kaikki ei olisi mahassa hyvin :/ Jotenkin vaan niin erilaista kuin esikon kohdalla, jolloin voin todella huonesti ja oksensin monta kertaa päivässä. Nyt lähinnä oireina on kova väsymys, jatkuva vessahätä ja lievä etova/paha olo jos en ole syönyt. Vatsa on kyllä selvästi enemmän esillä kun esikon aikaan. No jospa se olis poika.

Mitään vuotoja, kipuja tms. merkkejä ei ole ollut, mutta silti saan itseni kiinni googlettelemasta keskeytyneen keskenmenon oireita :/ Eikä helpota kun monet toteaa, että varhaisraskauden ultrassa viikkojaan pienempi olisi ennakoinut usein keskenmenoa :( Meillähän siirtyi la. melkein 2 viikkoa (tosin mulla oli edellisen lapsen jälkeen olla kuukautiset 1 kerran eli kierrosta ei mitään tietoa ja raskaustesti näytti varsin myöhään tosi tosi haaleaa haamua oisko ollut kp36). Syke kuitenkin oli alkuraskauden ultrassa.

No seuraavan ultraan noin puoltoista viikkoa, sinne sitä ainakin olisi kärvisteltävä.

Glymmerei mulla oli ekan raskauden aikana koko ajan tunne, että kaikki ei oo hyvin. En uskaltanu missää vaihees iloita raskaudesta enkä halunnut puhua siitä kellekkää. Toki mulla oli tosi usein maha kipiä raskauden ajan. Nt-ultras sitte todegtiin että kehitys oli pysähtynyt rv8...
Nyt tokan raskauden kohdalla on ollu alusta asti parempi fiilis, ja oireitaki on. Nyt 14+4, kipuja taas mutta uskon nyt olevan kasvukipuja, koska on erilaisia.
Ekas raskaudes siis oli kramppeja oikein, ja neuvola ja lääkärit sano että kuuluu raskauteen mutta eipä kuulunu, vaan kohtu yritti päästä eroon kuolleesta sikiöstä mutta ei tullut pois. Vähäiset oireet, pääasias tissikipu ja mahakivut, jatkui ultraan asti...

Takaisin