Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Emmu_ma tänää oon menossa neuvolaa joensuussa rv7+3. Eli Tänään varmaan saan tietoa mutta muistaakseni sieltä lähetettiin postitse aika.. informoin sitten lisää :)

Neuvola peruuntu tältä päivältä ja viikon päästä olis ultra ja neuvola molemmat samana päivänä.

Ekassa neuvolassa käyty, ei mitään ihmeellistä siellä, jotain lappuja päiviteltiin, täyteltiin neuvolakorttia ❤ perus tarkastukset.. eli paino, hb ja paineet, kaikki oikein hyvin. varattiin aika verikokeisiin 16.4 jolloin otetaan myös seulonnat normien lisäksi ja lähete lähti sairaalalle np- ultrasta, et eiköhän sieltä aikaa tule postissa lähipäivinä sydänääniä ei edes suostunut yrittämään näin pienillä viikoilla 7+0, kun ei tod. Näköisesti heidän kojeella mitään kuulu. seuraavan kerran neuvolaan vasta kesäkuun alussa! Täti meinas et np- aika tulee johonkin 13-14 viikon kohdille!

tsemppiä ja kärsivällisyyttä epätietoisuudessa kärvisteleville ❤

Mä soitin polille tänään ja kerroin tilanteeni. Mulla siis perjantaista lähtien kohta 3 vkon vuotojen lisäksi alkoi jomotella oikealle alavatsaan ja tänään voimistui. Päivä menny panadolilla, joka saa olon siedettäväksi eikä tarvii ihan koko aikaa kippurassa olla. Sanoi sieltä polilta, et jos en yhtään kestä ni voin tulla tänään, mutta siellä alkanut juuri ruuhka-aika ja suositteli, että tulisin heti aamusta huomenna, jolloin ei tarvitse jonotella tunti tolkulla.
Huomenna siis viimeistään ehkä selviää oliko tämä nyt sit tässä (mihin olenkin aikalailla jo asennoitunut) vai mikä näillä vuodoilla ja kivulla kiusaa.

Tänään rv 7+5 ja digi näytti EDELLEEN 2-3vkoa. :(

Tämä tässä kiittää ja kumartaa ryhmälle ja poistuu. Toivottavasti kaikilla muilla täällä raskaus sujuu hyvin ja saatte nyyttinne marraskuussa syliin. :)

Mulla siis kohdunulkoinen todettiin, joka onneksi mennyt kesken. Hcg 230 ja kun elämää ei ole ja kohdunkin limakalvo jo ohut, niin uskovat että vuoto loppuu piakkoin ja "möykky" katoaa. Kipuja saattaa vielä kuitenkin tulla, mutta onneksi saa nyt ottaa sit vahvempaakin kipulääkettä. Hcg:n laskua seuraillaan kuitenkin.

Mikä on olo? No todella huijentunut, kun vihdoin saatiin selvyys. Toki olisi ollut kiva jos pikkuinen olisi ollut oikeassa paikassa ja pysynyt mukana, mut uusi yritys kun on sen aika. :)

Sagatar: Olen kamalan pahoillani puolestanne. ❤
onneksi sinulle itselle ei kuitenkaan aiheutunut mitään pahaa kohdunulkoisesta raskaudesta ja on itekseen tyhjentynyt.
kohdunulkoisilla kun voi olla isotkin riskit odottajalle.
Tietysti suru on aina suuri tilanteessa kuin tilanteessa...❤

Hirmu paljon tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika on! ❤

Kiitos antzeliina tiedoista! :)

Ja pahoittelut sagatar. Alkoi ihan oikeasti pelottaa tämä oma vuotelu :(

Toivottavasti emmu_ma sinulla vuoto on harmitonta! Eihän nämä vuodot aina vakavia ole, mutta jos huolestuttaa, niin kannattaa aina tarkistuttaa.

Mulla huomenna eka neuvola ja sillon omien laskujen mukaan rv7+6. Innolla oon odotellut tätä jo reilu 2vk ku soitin neuvolaan heti kun olin tehnyt plussa testin kahtena perättäisenä päivänä :) Toivon saavani lähetteen varhaisultraan kun mulla on sairaus jota seurataan 3kk välein verikokein ja kovasti jännitän että meneehän kaikki hyvin :)

Voimia Sagatar :Heartred, näitä uutisia ei ole mukava lukea. Mutta oli hiukan myönteistäkin, sinun positiivinen asenteesi että uutta yritystä sitten vain. Tuolla asenteella pärjäät.

Minulla oli eilen neuvola, vähän sekava kuva siitä jäi kun olin niin huonovointinen ja hirveä kasa lappuja mukaan.
Ärsyttää, että joudun sokerirasitustestiin heti olikohan viikolla 14 about ja toisen kerran myöhemmin!! Neuvola sanoi, että "sulle sit tulee nää testit". Syy se, että äidillä diabetes 2. Onko se niin, että sinne on sitten pakko mennä? Kun äidillä tuo diabetes on ihan kyllä elintavoista johtuvaa, ylipainoa sen sata kiloa ja tupakoi, juo, syö sontaa, ei liiku. Että ihan itse aiheutettu diabetes 2, ei mielestäni antaisi välttämättä mitään sukurasitetta. Ja siskollani 2 lasta, kummassakaan raskaudessa ei tullut diabetesta… Kyselen tätä siksi, että kun mulla on ajatus etten mihinkään ylimääräisiin tutkimuksiin osallistuisi, vaan tarpeen mukaan. Jos mitään oiretta/tarvetta ei olisi niin miksi menisin. Siksikö että yhteiskunta haluaa tilastotietoa? Vai häh… Oonko vaan kapinallinen.

Ultraan tulee kutsu, noin neljän viikon päähän eli sinne 12-viikolle… Mitenkähän lie jaksaa odotella vai pitääkö käydä muualla ensteks tsekkaamassa tilanne. :)

Pii, mulla on molemmilla vanhemmilla 2-tyypin diabetes ja viimeksi raskausaikana jouduin vain kerran sokerirasitukseen, toki myös painoindeksin vuoksi jouduin. Toista kertaa en tarvinnut mennä vaikka painokin nousi koko raskauden aika reilusti. Olisikohan noissakin paikkakunta kohtaisia eroja sitten? Ällöä jos nyt joudun siihen kaksi kertaa, kerran nyt ainakin joudun samoista syistä kuin viimeksi.

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Pii, kyllä siellä sokerirasitustestissä kannattaa varmuiksi kävästä, vauvan parhaaksihan se on. Nykyisin sitä sitäpaitsi suositellaan jo lähes kaikille (esim. kaikille yli 25-vuotiaille, niille joilla painoindeksi yli 25 jne.), että senkään puolesta ei kannata loukkaantua :)

Raskausdiabeteksesta ei välttämättä seuraa oireita tms., jotka itse huomaisi.

• Tykkään
Reaktiot: Pii
se on lapsen ja sun edunmukaista et jos sattuu olemaan raskausdiabeettes et sitä hoidetaan oikein. Itsellä ollut molemmissa raskauksissa diabeettes ja jälkimmäisessä lopussa insuliinihoitoinen. Enkä mä olostani huomannut et mulla olis raskausdiabeettes ja mulla oli tässä toisessa raskaudessa vielä pienempi heitto kun mitä ekassa ja silti päädyin piikille.. Ei ne mun mielestä huvikseen laita ketään sokerirasitukseen. Ja mistä sitä tietää millanen jättiläinen toi Mei poitsu olis ollu jos ei sitä olis hoidettu. :P :) eihän se kiva ole olla 12 tuntia syömättä ja juoda jotain kamalaa litkua, mut kyl siitä selviää.. :)

Gleymmerei: Hyvin sanottu, minähän loukkaannuin ku mulle ladellaan tommosia sääntöjä ja "sinä menet sinne ja menet tänne." :D

Kyllä mä ymmärrän miksi sinne pitää mennä, nyt on vaan nähtävissä aikuisen ihmisen asenneongelma. Tuli liikaa "hyviä neuvoja" lyhyeen aikaan siellä neuvolassa. Oon katsokaas minä ite-tyyppi. Ehkä tässä kohtaa ärsyttävimmälle tosiasiassa tuntui se, että ku on niin sttanan huono olo, ni ei pysty kuvitteleen mitään litkuja eikä elämää monen viikon päähän. Että oliko neuvolan tädin niistä just nyt mainittava!! :D

Sit se keskenmenon pelko, ehkä sekin laittaa minut vähän puolustuskannalle, että turha tässä nyt on mistään viikoista 14 tai 24 puhua ku pysyttäs ny hengissä ja kyydissä vaikka ens viikolle asti ekaa!

Pii tsemppiä oloihin ja voin vaan kuvitella ettei varmaan tee mieli miettiä mitään litkua ku muutenkaan meinaa kasassa pysyä. Mut toivotaan et olot paranee piakkoin.

Takaisin