Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osallistutaan, labrat 9+3 ja ultra 12+4, labrasta sanoi et laittais mieluummin 10+ viikolle, mut mulle ei sovi silloin, niin sain aiemmin, mutta vain koska olen tosi varma edellisistä menkoista ja hedelmöittymisestä. Jos labra on liika aikaisin niin ei siitä ole seulojen kannalta hyötyä. Mun ultra-aika tuli postissa, kun nla laittoi lähetteen, ei tarvinnut itse varata ja hämeessä myös ollaan :D

Osallistutaan seuloihin, täällä ekassa neuvolassa varataan aika ultraan, ei tarvii myöskään ite varailla. Eka neuvola on vasta ens viikolla, sit on tasan 9+0.

Osallistutaan seulontoihin. Myös. Ultra aikaa ei oo vielä tullut ja labraan pitää ite varata aika. Oisko et pitäs käydä 9.4-1.5 labrassa.

Minua kiinnostaa miksi jotkut ei osallistu seulontaan? Onko siihen joku syy?

Me ei osallistuta seuloihin. Viime raskaudessa osallistuimme. Tutuilla on ollut niin huonoja kokemuksia seuloista ja joutuneet murehtimaan syyttä suotta. Päätimme, että etenemme ilman seuloja tässä raskaudessa

Onko se ajatus siitä, että "en kuitenkaan raskautta keskeytä, vaikka löytyis mitä"? Itse kuulun niihin, jotka kyllä miettisi asiaa todella pitkään ja monelta kantilta...riippuisi tietysti myös paljon mahdollisen kehitysvamman laajuudesta ym ym.

Minä en osallistu seulaan vain siksi etten näe sitä tarpeellisena, minua ei kiinnosta jotkin riskiluvut jotka pahimmassa tapauksessa saisi kamalan stressin kokon raskausajalle. Ultrissa tietenkin haluan että vauvan rakenteet ym tutkitaan ja mitataan mutta niskapoimua en halua mitattavan. Uskon että niistä saamme tarvittavan infon vauvan hyvinvoinnista :)

Osallistutaan seuloihin, molemmissa aikasemmissakin osallistuttu. Pääsen 22 päivä varhaisultraan jossa määritetään raskauden kesto tarkemmin niin se sitten määritttelee miten edetään, ei vaan malttaisi millään odottaa ja neuvolakin vähän rauhotteli mua että tarvittvat kokeet voidaan ottaa vielä myöhemminkin, olikohan viikolla15, kun hätäilin että jos on pidemmällä kun mitä ne suosittelee että otetaan se verikoe.

Niin meillä on kummallakin kerralla nuo seulatkin puhuneet sen puolesta, että kaikki on ok, niin ehkä siks mulle on itsestään selvää, että osallistutaan nytkin :)

Minä en osallistu seulaan vain siksi etten näe sitä tarpeellisena, minua ei kiinnosta jotkin riskiluvut jotka pahimmassa tapauksessa saisi kamalan stressin kokon raskausajalle. Ultrissa tietenkin haluan että vauvan rakenteet ym tutkitaan ja mitataan mutta niskapoimua en halua mitattavan. Uskon että niistä saamme tarvittavan infon vauvan hyvinvoinnista :)

emmu_ma osasi hyvin pukea sanoiksi ajatukset.

Mä ajoi osalliatua seulontaan. Tosin mietin ja kummastelen kuinka pääsen verikokeeseen. Joudun varaamaan ajan toiseen kuntaan että pääsen ajoissa. Koska omassa kunnassa en saa sopivia aikoja jotka menisi yhteen työpäivän kanssa. Mä aijpn osallistua ihan mielenkiinnosta tähän. :)

Osallistutaan kaikkiin mahdollisiin seuloihin ja myös keskeytetään raskaus jos sikiö osoittautuu erittäin vaikeasti vammautuneeksi.
Olen läheltä seurannut ystäväperheen elämää, joilla on monivammainen lapsi ja olemme mieheni kanssa yhtä mieltä siitä ettei meistä olisi siihen. Yllätyksiä toki tapahtuu ja sen mukaan mennään tietysti sitten jos niin tapahtuu.
Ajattelen tässä asiassa myös jo olemassa olevia kolmea lastamme, usein terveet lapset jäävät pahasti jalkoihin ja huomiota vaille kun perheeseen syntyy vaikeavammainen lapsi.
En halua kenenkään mieltä mielipiteelläni pahoittaa, tämä on vain meidän päätöksemme ja jokainen perhe tekee varmasti itselleen oikeat ja parhaat ratkaisut.

Näin se on. Jokainen tekee päätökset ajatellen omaa perhettään. Ei pidä kuunnellakaan ketään, vaan tehdä omat ratkaisut. Omaa elämäänsä jokainen elää :-)

Tässä maassa hienointa on se, että saa valita :) ja on hienoa että tutkitaan jos halutaan, juuri esimerkiksi edellämainituista syistä.

Samalla linjalla TestaRossan kans. Meistä ei ois vaikeastivammaisen lapsen vanhemmiksi. Joten haluan kaikki mahdolliset seulannat, ja pystyisin myös raskauden keskeytykseen. Ite mietin kans et miten esikoinen kärsis siitä et joutuis vaille huomiota, miten vaikuttais käyttäytymiseen ja miten myöhemmin kokis lapsuuden, ja käviskö terapiassa sen takia aikuisiällä. Olis väistämätön tosiasia et vaikeasti vammainen lapsi tarvitsee erityiskohtelua ympärivuorokauden eikä miusta ois omahoitajaks, edes omalle lapselleni, miun on päästävä ulkopuoliselle töihin, kun sen aika on.

En halua ketään loukata, tämä on vain miun mielipide. Oikeasti arvostan niitä ketkä jaksaavat hoitaa vaikeasti vammaista lastaan/lapsiaan, itse en siihen pystyisi.

Meillä olis neuvola varattuna 21.4. Onneksi aamuaikoja oli, koska itse olen töissä lähinnä iltapv/ilta ja viikonloput. Ei tarvitse töihin vielä siis selitellä mitään.
Nyt toivotaan, että Turboananas pysyy kyydissä mukana. Ja on terve.

Osallistutaan. Samaa mieltä TestaRossan kans, meille tuli kyllä siitä huolimatta viimeksi yllätys. Rakenne ultrassa kyllä huomattiin laajentuneet munuaiset, mutta asialle ei tehty mitään. Sitten selvis että lapsi on vakavasti sairas, eikä tule selviämään. Loppuajan sitten odotin lasta joka eli 10h. Nyt raskautta seurataan tarkasti, ja otetaan myös istukkanäyte, ja jos lapsi on sairas, keskeytän raskauden. Lapsella kun todennäköisesti kuolee, eikä mitenkään kivuttomasti.. Missään nimessä en voi kuvitella olevani niin itsekäs että synnyttäisin lapsen kuolemaan. Tämä on siis vain minun mielipiteeni, en halua provosoida ketään. :happy:

Takaisin