Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja anní
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pii täällä on yks joka torstaina menee ne litkut juomaan... ja olo o todella huono.. varmaan oksennnan jo automatkalla sinne kun ei oo mitään saanu syyä :/ mutta itellä helpottuneempi olo kun saa tietää tuloksen eikä tarvi miettiä ja pelätä onko vai eikö. Vaikka luulen että tässäkin raskaudessa tulee diepeetes :(

TestaRossa, en tiedä luitko mun kokemusta mutta kyllä sulla on vielä toivoa, sanoisin :happy: Kävin neuvolalääkärissä jossa ultrasivat ja todella vanhat laitteet olivat. Olin viikolla 6+5 ja mitään ei nähnyt kohdussa. Onneks pääsin jo seuraavana päivänä sitten aluesairaalaan ultrattavaksi ja sieltä löytyi viikkoja vastaava pieni jolla sydän jumpsutti :Heartred

Itsekin joudun taas sokerirasitukseen tosissaan vasta puolenvälin tienoilla. Sitä odotellessa.

Mekin käytiin nyt ekassa neuvolassa. Ihan kivahan se oli saada asiat niin sanotusti käyntiin, mutta aika turhalta tuntu. Ollaan molemmat aika sellasia "Selviää aikanaan"-tyyppejä ni ei oikeen osannu mitää kyselläkää. Itseki joudun sukurasitteen takia sokerirasitukseen, en odota sitä yhtään. Toivottavasti tää pahoinvointi yms. olis ohi siihe mennessä. Meillä tuo sukurasite ei johdu elämäntavoista niin kai se on hyvä katsoa. Äklötystä odotellessa!

• Tykkään
Reaktiot: Pii
Toi sokerirasitus on kyllä varmaan aika kauhea, ainakin tässä ällötysolossa tuntuu, ettei mitenkään voisi juoda jotain litkua tyhjään mahaan.. Tsemppiä niille, jotka siihen joutuu! Mutta toki vauvan parhaaksihan se on.

Mulle tuli tänään ultra-kutsu kolmen viikon päähän. Silloin viikkoja neuvolan mukaan 12+6, alkuraskauden ultran perusteella 12+0.

Mä kävin edellisessä raskaudessa kahdesti rasituksessa ja molemmissa sain erittäin hyvät arvot. Ei kannata ajatella sitä pahana ja pakollisena käyntinä, mä ainakin teen kaiken mikä on vauvalle parhaaksi.

Heippa. Täällä on myös saatu aika nyt ensimmäiseen ultraan. Viikkoja ultrassa on 13+5 ja ultra on vasta toukokuun puolivälin jälkeen. Miten jaksan odottaa sinne asti?? Melkein kaksi kuukautta vielä :-(

On kyl pitkä odotus.. mutta mieti, kuinka pitkällä oot jo sitten :) Ja onko sulla neuvolaa tässä välissä, missä kuunneltais sydänäänet?

Mulla oli kutsussa myös varaus jo toiseenki ultraan, se on 9.6. Tuntuu jotenkin hassulta, et sit sen jälkeen ei oo enää ultraa ollenkaan, vaikka siinä on vielä melkein puoli vuotta ennen kuin lapsi syntyy.. no onneks liikkeet tuntuu silloin.

Mä soitin neuvolaan, kun tarvitsin todistukaen esikoisen sairauden vuoksi töihin. Terkka kysyi, et oonko käynyt jo ar-ultrassa ja mikä on vointi. Totesin, että ajattelin mennä vasta sitten sinne nt-ultraan, kun saan häneltä lähetteen ja että oireet on nyt lähes kokonaan hävinneet ja pieni pelko keskenmenosta...tai siis siitä, et on tuulimuna tai pieni on lopettanut kehittymisen on. Hän totesi, että ei saa kuunnella ekalla kerralla edes sydänääniä, kun saattais pelästyttää äidin, kun mitään ei kuulu välttämättä. Eli sit kun 13.4. saan häneltä lähetteen utlraan, niin sitten vasta ultrassa näkyy onko kaikki ok. Toivoi, että kaikki olis hyvin kuitenkin ja sanoi, että heillä on neuvolassa nyt niin hiljaista, että toivoisi että nähtäisiin kevään ja kesän aikana :) Oli pakko pistää hymynaama, kun en nyt oikeen ole vielä silleen ranteet auki-fiiliksellä tän raskauden oireettomuuden kanssa. En oo varmaan ainoa oireeton ja kun ei oo km-oireitakaan, niin näillä mennään...

WUHUU! Takana pari varhaista keskenmenoa ja ajattelin jo ettei tää ikinä tuu onnistumaan meiltä, mut tänään käytiin varhaisultrassa neuvolassa ja siellä se pieni oli! Vastasi viikkoja ja löytyi syke ja kaikki! Oon niin onnellinen ja hämmästynyt etten pysty sanoin kuvailemaan. En oo uskonut tämänkään raskauden pysyvyyteen tai todellisuuteen aiemmin, nyt kai pitää alkaa uskomaan.

Äh ja nyt siis 8+2 :3

Voi paska. Voimia tyhjennykseen ja menetykseen. :Heartred Toivottavasti tärppää pian uudestaan ja olis parempi onni matkassa.

Voi itku kun täällä tulee näitä hyviä ja huonoja uutisia läjäpäin, sekamelskassa. Tuntuu välillä repivältä.

Meillä kaikilla on tässä suhtautumista, kun yksi meistä samaan aikaan iloitsee, toinen on perin onnellinen vaikkakin heikkovointinen, toinen peloissaan tai ihan kauhuissaan, yksi menetyksen partaalla ja joku vasta ilmoittautuu joukkoon mukaan! Joka päivä tapahtuu.

Tsemppiä meille kaikille palstalaisille omien tilanteidemme kanssa! :Heartbigred

Voimia Myy82 <3

Nella: neuvola on samoihin aikoihin, kun ultrakin. Olen harkinnut oman dopplerin hankkimista :-)

Moikka, kyselisin moniko osallistuu seulaan (tässä vaiheessa ymmärtääkseni verikoe ja ultrasta niskapoimumittausta)? Millä r-viikolla olette menossa asian tiimoilta labraan ja ultraan?

...ja muuten, mitä tein väärin tuon lilypie-urlin liittämisessä, kun kuvan lisäksi näkösälle tuli tuo koodinpätkäkin

^osallistutaan. labrat otetaan 10+1 ja nt-ultra tulee rv12-13 välimaastoon. Näin neuvolassa täällä hämeessä ohjeistettiin mua. Labra-aika varattiin samantein ja ultra pitää itse varata.

Takaisin