Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kattika, mä ainakin ymmärrän tuon rahanmenon tuskan. Kaksoset, tuplahankinnat osittain ja sitten vielä tuhottomasti ylimääräisiä polimaksuja. Sympatiat sulle!

minulla on myös tota paineen tunnetta, just tuntuu siltä et kohtu putous. oon vaa ajatellu et toinen siellä työntää/potkii miun virtsarakkoa ja alavatsaa. Mut en tosiaa tiedä ku on eka raskaus.

Onko paineen tunne alavatsassa vai ennemminkin alapäässä..mulla on tuota alapään paineen tunnetta. Useammin oireena vasta loppuraskaudessa..olen ajatellut heikkojen lantionpohjalihasten olevan syynä siihen, että alkoi jo nyt. Mulla toka raskaus. Suppareita voisi kai paineen tunnuksikin nimittää..mä ekalla kerralla ihmettelin niitä pitkään. Eniten rasituksessa tuntui jatkuvaa epämiellyttävää tunnetta alavatsassa, vähän lievän krampin oloista. Jossain vaiheessa huomasi kovettumisen myös ja mulla kunnon harkkasupistus on vähän erituntuinen (yhtäkkinen ja tulee levossakin, selkeä kohdun kovettumine) kuin tuo pidempiaikainen supistustila. Molemmat useimmiten täysin vaarattomia, mutta saattavat neuvolasta pistää lisätutkimuksiin tai määrätä jopa lepoon, jos näistä kunnolla valittaa.

Mulla tuo paineen tunne selkeästi alavatsalla ja tulee(tai huomaan sen vasta) seisomaan noustessa/seisoessa. Ei kyllä tunnu supistukselta, kun tuntuu nyt olevan koko ajan "päällä", mutta voisko olla?

Meillä eka ultra oli ihan ok, aktiivinen toukka siellä näkyi, jotenkin hirveen pitkään ultratäti sitä halusi kuvailla, itelle ois riittäny vähempikin kun se vatsan painelu tuntui erittäin epämukavalta :-/ eikä ollu vessahätä! :D oon menossa huomena toista kertaa neuvolaan rv
18+2 ja sit ens vkolla neuvolalääkäriin, en tiijjä miks jännittää niin kovasti ne sydän äänten kuulumiset vaikka mitään varsinaista syytä ei ole kyllä jännittää... Rakenneultra on sitten kesäkuun ekalla viikolla ja se vasta jänskättääki!

No ainakaan ei olla yksin tän paineentunteen kanssa! Luultavasti siis ihan harmitonta. :)! Kysäsen ensiviikolla kun menen lääkäriin!

Joo eiköhän tuo ole ihan normaalia raskaustuntemusta tuo paineen tunne. Mut ei välttämättä kyllä supistelua, jos koko ajan tuntuu. Ennemminkin kohtu kasvanut sen kokoiseksi, että se vaan yksinkertaisesti "painaa" ja tuntuu esim. ylösnoustessa.

mulla ei ole viel ollut harjoitussuppareita, joten itekki mietin miltä ne tuntuu ku niitä sit tulee. Toisenlaista "myllerrystä" on vatsassa ku pikkuinen treenaa vaihtelevissa määrin joko jalkapalloa, potkunyrkkeilyä tai painimista. :D
Viikko viel rakenneultraan. Pääsen pitkästä aikaa näkemään millanen pieni ihminen voi liikkua näin paljon ku nyt.

Tänään toinen neuvolakäynti. Jännittää kuullaanko sydänääniä! Niitä ei nimittäin olla kertaakaan missään koetettu kuunnella.

• Tykkään
Reaktiot: M&S
Rakenneultrassa käyty ja poika sieltä olisi tulossa. Äidin vaisto on aina oikeassa. :) Kaikki oli juuri niin kun piti ja pikkumies liikkui kovasti. Syy siihen etten ole vielä ole tuntenut liikkeitä oli etuseinämässä oleva istukka.

Tääl vielä vajaa 2pv odottamista ennen rakenneultraa. Tässähän alkaa jänskättää.

Rakenneultrassa selvisi tänään, että meille ois tulossa pieni poika. Toinen poika oli muuttunut enkelivauvaksi ihan viime päivinä. Käsittämätön on suru. Nyt vaan hetki kerrallaan eteenpäin.

Takaisin