Neuvola- ja ultrakuulumiset

Nomen nescio, älä välitä, kyllä se paino siitä tasaantuu. :)
pimmi85 soita ihmeessä, jos se on vaikka unohtanu! Helpottaa kummasti ekaa käyntiä jos on esitietolomake mukana (vaikkei sellasta ilmeisesti joka paikkakunnalla käytetäkään).
Vivu, sulla on nyt tarkka etappi tiedossa, sinne asti ku pääsee ni sit alkaa olla asiat jo tosi hyvin.
 
Mulla ultrassa näkyi tosiaan 88mm papu, joka vastasi noin rv 6+5. Kuulemma siinä pari päivää voi olla heittoa, mutta eiköhän se la tarkennu sitten myöhemmin.

Aloin vain heti panikoimaan, kun teillä muilla on näkynyt paljon isompia papuja ultrissa. Lisäksi löytyi munasarjoista kysta, jota ei ole aiemmin ollut. Noh, kai ne on ihan tavallisia.
 
Mitä sä laskit itse viikoiksi Tähtityär? Mulla oli nyt 8,5mm 7+0 ja edellisessä hyvin menneessä raskaudessa vain 7mm 7+0.
 
Ihan hyvänkokoinenhan se pikkuinen on :)
Mulla keskenmenoon päättyneessä raskaudessa oli 7+0 vkolla joku 4,jtn millejä. Sullahan on tuplat eli kaikki aivan varmasti kunnossa jos sydänkin pumputteli!
 
Itse keskiviikkona varasin neuvolaan ajan niin eilen tuli jo esitietolomake postissa :)
 
mulla rv 6+6 ultrassa pikkuisen koko oli 8,8mm yhellä mittauksella ja toisella 9,2mm. LA ns. aikaistui päivällä, mutta sitä ei lasketa ku on alle 5pv.
 
Hei vaan.

Nyt uskallan kirjoittaa tännekkin. :)
Eli kolmas ultra ja tänään siellä oli pähkinä ja sydän löi vimmatusti :love017 Kuvakin saatiin mukaan :) viikoiksi lääkäri arvio 6+5, vaikka menkoista olis ollu 7+5 .
Eli la varmaan siirtyy.

Neuvola siirrettiin 18.3 kun neuvolantädille tuli joku este. Ensiviikolla olis muuten ollut aika, no mä koitan kestää tonne 18 päivään asti :)
 
Oli joo vahva syke ja hoitaja kyllä sanoi, että vastaa viikkoja. Näin iteki ihan selvästi jumpsuttelun ultrassa.

Arvelin siis, että ultran aikaan ois ollu jo 7+jotain, ja ultrakuvan perusteella on 6+5, mutta että ei siis isoa heittoa. La vaihtelee laskentatavan mukaan 9.-14.10. Saa nähdä, minkä laskee nyt sitten viikon päästä neuvolassa.
 
...ja just ku melkein pääsin mainitsemasta, nii postiluukusta tuli kirje neuvolasta ja yks sun toinen paperi täytettäväksi. Mahtaa olla neuvolatädillä kiva ilme ku lukee syömisiä koskevaa paperia :D ...tai enemmänki hieman kauhistunut.
 
Meillä on varhaisultra maanantaina, kuukautisista laskettuna rv 6+4. Oon yrittänyt sinnitellä tän jännityksen kanssa, ettei turhan aikaisin kävisi siellä, mutta nyt ei malta odottaa enempää! :) Joillain täällä on kuitenkin syke jo näkynyt hyvin noilla viikoilla. Vähän kauhistuttaa vaan, että jos raskaus onkin oletettua varhaisemmassa vaiheessa eikä sieltä vielä löydykään elonmerkkejä, niin mitenkähän sitä saa pidettyä päänsä kasassa. Onko täällä muut hätäillyt tuon ekan ultran kanssa? Miltä on näyttänyt? :p
 
Mä kävin kolmessa ultrassa, ekaks kun tuomio oli kohdun ulkoinen, mut ei sit ollutkaan. silloin ei näkynyt kun ruskuaispussi ja raskaus oikeassa paikassa, siitä viikonpäästä näkyi vain pieni alkiolevy ja mahdollinen syke. Se säikytti hurjasti, nyt viikko menty epätietoisuudessa ja pelossa. tänään viimein vahva syke ja ihana pähkinä :Heartred

Pääasia että kaikki hyvin :)
Ja mahdollistahan se on ettei aina ar ultrassa näy jos kaveri onkin pienempi :) mutta se säikyttää.
 
Mariska onnea vahvasta sykkeestä! :love017

Sitä mä pähkäilenkin että kumpihan on pienempi paha, malttamaton odottaminen vai mahdollinen turha reissu. Varmaankin turhan reissun tuoma säikäitys, mutta aika on kuitenkin varattu, että nyt toivotaan että siellä jotain näkyisi jo :) Voi kun voiskin sanoa, että kärsivällisyys olisi mun hyve :oops:
 
Mie menin ar ultraan varautuneella mielellä, ku neuvolasta sanottiin aikaa varattaessa että ei välttämättä näy viel sykettä vaikka kaikki olisikin kunnossa (aikaisten viikkojen takia). Ainaki näkisi ett onko kohdussa mitään ja minkä kokoinen se on. Olin positiivisesti yllättynyt että syke näkyi jo niin aikasten.
Tsemppiä ultraan :)
 
Me käytiin tänään ar-ultrassa: kaksi senttinen vauvan alku siellä köllötteli ja sydän löi hyvää tahtia. Pientä liikettäkin oli jo havaittavissa, kuulemma 8+3 alkaa liikkua ja meillä nyt ultrassa vahvistui oma arvio, että 8+5 tänään. Helpotus oli suuri, kun kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla.

Ar ultran ajankohdasta: mä halusin ennemmin sen kohtuu myöhään. Kun syke nyt pian kymppiviikolle siirryttäessä on löytynyt, on keskenmenon riski pienempi kuin jos ultrassa olis käyty pari viikkoa aiemmin. Toki voi vieläkin mennä kesken, mutta todennäköisyys on kuitenkin pienempi.
 
Siis ihanaa ku niin monet jo päässy käymään ultrassa! :Heartred Mää varasin ultran terveystalolle 18.3 sillon on varmaan jotain 8+3, halusin tarkoituksella nuin myöhään koska viimeksi kävin 7+3 ja sydän oliki lakannu lyömästä 8+ :sad001 toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin :Heartred Eka neuvola on muistaakseni 11.3 :)
 
Tästä taisin jo kirjoitella, mutta minäkin halusin ekan ultran myöhempään kuin viimeksi, että on jo varmemmilla viikoilla. Edellisessä ultrattiin 8+ ja syke löytyi. Kolme viikkoa myöhemmin ultrassa havaittiin olikin mennyt kesken 9+. Eikä mitään vuotoja. :/ Elän siis epätoetoisuudessa 9+6 asti tässä raskaudessa ja toivon vain että oireet säilyy todisteena raskaudesta. :)
 
Oi, säpä jaksat Lingon pitkälle odottaa. Nostan hattua. :-) Meillä alkoi nyt loma, niin tulevan viikon aikana kerrotaan perheille vauvasta. Toki täytyy pitää mielessä, että keskenkin voi vielä mennä.
 
Tähtityär, meidän pieni oli 7,6mm ultran mukaan 6+5, mun laskujen mukaan 6+2. Gynen mukaan ihan ok, ja heittoa voi olla +-4 päivää.
Vesta, tsemppiä, meillä syke näkyi ultrassa ja käytiin pari päivää aiemmin ku te ootte menossa! :)
 
Eilen ar-ultrassa alkio vastas 6+5-7+0. Laskurin mukaan oli menossa 7+0, kierron pituuden mukaan olis voinu olla jopa 7+2 (mutta ovulaation ajankohtaa en sataprosenttisesti voi tietää, saatto olla pari päivää myöhemminkin). Mittaa alkiolla oli 7,5-9,0mm. Sydämensyke löytyi heti (mikä tärkeintä), mittaillaan sitten lisää nt-ultrassa. :wink
 
Takaisin
Top