Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja L82ady
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla paperisissa ohjeissa lukee ett rakon pitäisi olla täynnä, ja tutkimuksen tekee ilmeisesti kätilö. Joten luulenpa että mun tapauksessa tutkimus tehdään päältä, mut saa nähdä sit mitä tapahtuu.

Kättärillä ohjeena on rakko tyhjä ja mulla ultrattiin päältä, alta ja päältä. Näkyvyys ei kai ollut sen parempi alakautta kumminkaan.

Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli siellä vallan mainiosti!! :Heartbigred Kovasti kasvanut, vilkkaasti liikuskeli :love017
Niskaturvotus oli matala, 1.1 mm, nyt vielä odotellaan verikokeiden tulokset!

Meillä myös piti olla rakko tyhjänä vaikka tehtiin ultra pelkästään vatsan päältä.. Jouduin vielä kesken ultran käymään pissalla kun oli liian täysi rakko vaikka just käyny kahteen kertaan vessassa ennen ultraa. Kovasti eri käytännöt näkyy olevan! :)

Juuri palattu nt-ultrasta ja vauvalla "ilmeisesti" kaikki hyvin <3
Hieman jäi kyllä harmittamaan, eikä näin ensikertalaisena osaa vaatia jotain enemmän.

Eli rv13+2 sydän sykki, aivot löytyi. Tässäpä kaikki informaatio mitä saatiin.. Sekä 1 suttuinen kuva.
20minuuttia oltiin huoneessa.
Ei haluttu mukaan seulontoihin kun haluamme stressittömän odotusajan, ja näin ollen lääkäri ei edes maininnut niskaturvotuksesta!! Ei löydy merkintää neuvolakortistakaan...

Tässä nyt pohditaan, käydäänkö yksityisellä katsomassa paremmin vauvaa!!

Niin, ei ne sen tarkemmin taida niitä turvotuksia mittaillakaan, ellei halua niitä seulontoja ylipäätään... Mutta sydämensyke ja raskaudenkestoa vastaava kokohan on ne tärkeimmät. :)

Huominen alkaa jännittään: onko pikkuinen viel hengissä? Nt-ultra ois edessä. Huh huh, miten hermot kestää odottamista vaikka ei tartte kauaa odottaa.

• Tykkään
Reaktiot: jnk
Mulla on sama homma edessä keskiviikkona! Jos ei olisi kuolemanväsy koko ajan niin voisi vähän jo jännittääkin..

Meillä oli nt-ultra torstaina ja kaikki oli oikein mainiosti!:Heartpink:happy: Turvotus oli 0,7/1,3mm, joista kätilö laski suuremman mukaan riskin(verikokeet oli otettu jo pari viikkoa aiemmin), tulokseksi sai 1:51000 eli todella pieni riski. Mittaa oli 5,5cm ja vastasi 12+3, joten la siirtyi päivällä. Itse yllätyin eniten siitä kuinka paljon vauvalla oli jo liikettä ja vauhtia. Mies taas oli ihan jännittyneenä, tippa linssissä haltioituneena tuijotteli. Molempien esikoinen siis.:grin Nyt pitäis jaksaa pari kuukautta odotella rakenneultraa, onneks pääsee neuvolaan torstaina kuuntelemaan sydän ääniä.

Onko kaikilla muilla meuvola-aika vko 12 tietämillä? Mulle sanottiin ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen että seuraava on sitten vasta kesällä, v 22.

Mullakin seuraava terkka aika vasta kesällä n rv 20-22. Huomenna ultra, siitä 2vk on neuvola lääkäri (rv 13+), mutta sitten tuleekin pidempi väli.

Oon käyny ekassa neuvolassa rv 7+, nyt oli viime viikolla nt-ultra rv 12+ jonka jälkeen piti varata seuraava nla aika ja sen sain rv16+ ja nla lääkäri rv 18+ :)

Tänään oli kontrolliultra ja siellähän se pikkuinen hirmuisesti potki ja käsiään heilutteli, höperö vaan ahtautunu yhteen "nurkkaan" vaikka kohdussa olis enemmänkin tilaa :') viikkoja ultran mukaan olis 10+6 (menkoista laskien 11+5) ja LA tällä hetkellä 20.10. Ensi viikon torstaina on nt-ultra ja kävin tänään jo valmiiksi verikokeissa. Kolmen viikon päästä sokerirasitus ja 30.4. seuraava neuvola. Äkkiähän se aika menee ko joka viikko on jossain käyntiä :)

Mulla oli eka neuvola 9+2, seuraava neuvola ois rv. 14+2 ja lääkäri rv. 17+4. Noi pari tulevaa aikaa varattiin valmiiksi jo ekalla neuvolakäynnillä, joten mun tarttee vaan ilmaantua paikalle.

Hei kertokaas viisaammat pitääkö verikoetta varten olla syömättä ja juomatta? Tiedän, että sokerirasitusta varten pitää, mutta tota verikoetta en muista. Tällä viikolla olen menossa.

Mulla oli eka neuvola 9+6 ja neuvolalääkäri 10+0, verikokeisiin on aika 8.4 (silloin pitäisi olla 12+1) ja nt-ultra 14.4 (13+0) ja seuraava neuvola varattuna 30.4 (15+2). Josain vaiheessa tulee sokerirasituski olemaan.

Mulla oli eka neuvolakäynti samalla jo lääkäri, 9+6. Torstaina pitäisi mennä sokerirasitukseen aamusta ja iltapäivällä nt-ultraan, 12+6 tuolloin. Seuraava neuvolakäynti oli joskus toukokuulla, arviolta 17-18+ viikolla. Jännittää kyllä tuo torstai ja pitäisi sen käynnin jälkeen lähteä suoraan ajelemaan miehen kotiseudulle Satakuntaan. Jos tulee huonoja uutisia niin en tiedä miten reissun käy. Täytän viikonloppuna 30, joten yritän ajatella senkin vuoksi ansaitsevani hyviä uutisia ultrassa. :D Aina saa toivoa...

Tänään tuli postissa aika nt-ultraan. Puoli toista viikkoa vielä sinne jännitettävää, aika on to 9.4. Rakenneultraankin oli samassa lapussa aika kesäkuun alkuun.

Mulla eka neuvola oli rv 9+6, seuraava on lääkäri rv 14+. Sen jälkeen en tiedä miten jatkuu.

Takaisin