Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille sano ainakin, että todistuksen ja lomakkeet saadaan nyt seuraavalla käynnillä. :)

Sadetar83 kyllä mä ainakin käsitin että joka nlakäynnillä pitää ite mitata se pissa ja paino ja verenpaine! Tai siis mikä idea siinä ois että vaan ennen lääkärinlaa? Viimeksi se terkka ainakin sitä kovasti selosti että täälläkin nyt ollaan siirtymässä itsepalveluun, joka on jo käytössä vissiin aika monissa neuvoloissa pk-seudulla.

Meillä mitataan kaikki paitsi hb ja oli lääkärin taikka terkan käynti. Vitsi mä oon onnekas siinä, et mä taas odotan aina meijän terkan tapaamista, ku se on tosi kiva. Semmonen 50-55v ja ollut jo tossa neuvolassa monta vuotta. Mul on ollut vain hän ja myös lasten kans käyn hänellä. Me aina jutellaan kaikesta ja se ei oo semmonen pikku tarkka pilkunviilaaja.

Oon ihan kateellinen sulle Harmony!! Meidän kiva th jäi just eläkkeelle.:sad001 Aluksi olin varautunut hänen suhteensa, mutta kun kaksi raskautta kävin pääosin hänellä, ja hän kävi esikoisen synnyttyä meillä niin tykästyin kovin.♡♡

Meillä on neuvolassa yks hurjan kiva th, mutta eipä oo tietenkään meidän alueen th :rolleyes: enkä tod kehtaa ruveta vaihtamaan, olis aika ilmeistä näin pienellä paikkakunnalla.

Joo ymmärrän. Mä tykästyin niin paljon, et vaik muutettiin toiselle alueelle (15km päähän) niin silti pidin vanhan neuvolani. Mä olin itse myös aikoinani alussa varautunut, mut sit ku esikoinen synty niin aloin olee rennompi. Sit ku kerroin muutosta niin hänkin harmitteli ja oli et vaihdatteko neuvolaa. Sanoin, et mielelläni pysytään täs neuvolassa jos voidaan. Eli ainakin sellanen olo on ettei halunnut päästä meist eroon! :p

Voih... mullekin se ihan th sanoi, kun viimeisen kerran nähtiin, että "toivottavasti nähdään pian", vaikka totesin ettei ihan pian nähdä kun kaksi ekaa tuli niin pienellä ikäerolla :D
Hän oli ihana, kun usein totesi mulle, että mun kanssa oli ilo asioida, kun mulla oli asiat kunnossa ja olin kuulemma tasapainoinen ja positiivinen.:smiley-ashamed008

Mua hirvittää et joudunko vaihtaa neuvolaa muuton myötä! Toivottavasti en, samaa suurta "kaupunkiahan" tässä pitäs olla....

Täytyypä kysyä ensi viikolla. Mun mielestä oli kyse vaan ennen lääkärineuvolaa, kun siellä ei oo aina välttämättä oma terkka paikalla. Mut täytyy tarkistaa tuo ensi kerralla.

Eilen tosiaan saatiin se Kelan lappu. Ja ajateltiin sekin asia hoitaa mahdollisimman nopeesti alta pois. Mennään ihan suosiolla Kelaan ja siellä sitten täytetään tarvittavat laput. Netissäkin ne kuulemma pystyy tekemään, mutta meistä kumpikaan ei ole koskaan ollut Kelan kanssa tekemisissä, niin koetaan helpommaksi mennä suoraan sinne Kelatädin juttusille. Menee sitten varmasti oikein kaikki :grin

Mä teen kaikki mahdollisen aina netin kautta jos vaan pystyy. En tykkää yhtään asioida paikan päällä, jotenkin näppärämpi netissä ja saa ihan rauhassa kattoo ja miettiä. :D

Jeee, lääkärineuvola käyty, pääsin näkemää pikkutyypin<3 sanoin että jännittää oottaa ru:ta ni katottii sillä vanhalla koneella miten Kalervolla menee<3 hyvin näytti pyyhkivän, kovasti puuhasteli menemään:) paino oli noussu edellisestä käynnistä kilon?!?! Kolmessa viikossa! Ei oo kyl syömisestä johtuvaa, et toivottavasti ei nyt nopeempaa lähe kiipeämää.. muuten ei kyl tehny mitää, edes sisätutkimusta ku ei oo ollu mitää onkelmia.

Mulla olis seukki neuvola 2.2. ja siellä käydään just ne KELA jutut läpi.

Onneks mullekki on osunu tosi hauska neuvola täti.. Viime käynnillä kuunneltuaan Papun sydänäänet, neuvolatäti puhu Papulle mahan läpi ja kehu tätä hienoista sydämenlyönneistä :grin.

Musta tuntuu, että oon käyny neuvolassa tosi monta kertaa jo. :D On ollut pari ylimääräistä käyntiä ja sitten oli vielä esikoisen 1,5v neuvola viime viikolla. Samalla sitten juteltiin munkin asioista, kun on sama hoitaja. :) Ens viikolla on taas neuvola 4.2! Ja tällä viikolla oli rakenneultra. Joka viikko jotain!

Mulla oli muuten viime viikolla elämäni ensimmäinen hiivatulehdus. Ihan järkyttävä vaiva. :wideyed: Onneks on aika lailla mennyt ohi. Senkin takia sain käydä hiiva- ja virtsakokeissa viime viikolla.

Niin ja meidän neuvolassa mitataan itse kaikki paino, verenpaine ja tutkitaan pissa. Hoitaja katsoo vaan hemoglobiinin (joskus ei sitäkään) ja sydänäänet.

Meillä joutuu vaan huolehtimaan pissaamisesta, ei tartte muuta tehdä ite. Saadaan onneks pysyä tuola neuvolassa muutosta huolimatta, onneks. Meidän th on tosi mukava:) Lääkäri oli ehkä aavistuksen pelottava, en tiedä miksi:D

En oo vielä huomannu että kukaan ois kyselly vielä tälläisiä muttaa kuinka monella on tehty jo sisätutkimus? Ihan vaan sillä kun kävin stalkkaamassa heinäkuisten jotain keskustelua niin siellä oli joku sanonut kohdunkaulaun(olikohan se:D) pituudeksi 1,5cm ja oli huolissaan mutta olikin väärin katsottu. Mulla se oli sen 3cm, onko se sit liian lyhyt vai normi? Kun näitä supistuksia kuitenkin tulee päivittäin ihan useita.

Ei oo tässä raskaudessa vielä katottu, mutta 3cm on hyvä. :) jos siitä vähenee niin sit on tapahtunut jotain kohdunsuulla. Mulla ei oo muistaakseni koskaan ollutkaan yli 3cm mitä sitä nyt on mittailtu.

Takaisin