Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli kaiketi peräti yli 4 cm rakenneultrassa, kun tutki tilanteen tarkemmin.

Pitääpäs käyä rosalina lukemassa, kiitos! :) eli siis nouu hätää. näköjään jokaisella vaihtelevasti.

Minulle ei ole vielä kertaakaan tehty sisätutkimusta eikä myöskään ole mitattu kohdunkaulaa.En tiedä katsottiinko se rakenneultrassa,mutta kätilö ei ainakaan sanonut mitään.Lääkärineuvolassa lääkäri vain totesi,että kerta ei mitään erityisiä ongelmia niin sisätutkimusta ei tehdä.Onko muilla vastaavaa tilannetta?

Ei oo mullekaan tehty sisätutkimusta. Sain saman vastauksen kuin Nemsku eli jos on ollut jotain poikkeavaa niin silloin ois katsottu.

Mulle on tehty muttei oo mitään mainittu mistään :( mun neuvolalääkäri oli vähän outo... Muistaakseni sanoi vaan et kaikki ookoo ja et kohtu kasvanut hyvin... Olis pitäny tajuta tarkemmin kysellä :)

Mulla ei ultrissa ole mitattu, ainoastaan neuvolalääkärissä. Ei taida tähänkään mitään kultaista keskipistettä olla, kun niin paljon vaihtelee.

Mulla nla lääkärissä mitattu 3 cm alakautta..ja ru:ssa mittas ultralla ku tuli puheeks kaulan pituus ja supistelut ni ultran mukaa oliki 3.6 cm. Et ihan normaali.

Siis ilmeisesti suositukset muuttuneet. Koska ennenhän oli jokaisessa trimesterissä yksi neuvolaöääkäri, jossa nimenomaan sisätutkimus pelas suurta roolia. Nyt oon ymmärtänyt ettei sis.tut tehdä ellei ole tarpeen esim.supitukset, kivut, vuodot jne. Kaikkea vaa vähennetään ja väitetään et muka johonkin muuhun lisätään! Ja pas**n marjat sanon minä!

Mulle sano lääkäri että kohdun suuta ei ihan joka kerta nyt alussa tarkisteta ellei oo siihen joku painava syy ettei se vaan aiheuta ylimääräsiä supistuksia. :) tähän mennessä joka kerta kun mitattu niin se mitta on ollu noin 4cm

Mulla katsoi lääkäri tällä viikolla sisätutkimuksella kohdunsuun ja ultralla tarkasti pikkutyypin voinnin kun kävin meidän ensi viikon Amerikan reissun takia. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä ja kuulemma mitta yli 3 cm. Mulla ei ollu hajuakaan mitä ko. mitta tahtoo sanoa, mutta nyt vähän tiedän kun lueskelin teidän vastauksia ja sen Rosalinan linkittämän jutun. Kiitos niistä! :) Ja sain siunauksen lentämiselle, joten kaikki varmasti ok vaikka vähän jännittääkin noin pitkä matka.

Toisaalta hyvä, ettei "turhaan" ronkita, koska joillakin äideillä se tutkimus ärsyttää kohdunsuuta ja voi saada aikaan ei-toivottuja muutoksia.

Niin se on totta, mut ei kai se syy lääkäreiden sis.tut vähentämiseen oo. Vaan mä oon ymmärtänyt, et nyt oikein halutaan "keskittyä" äidin hyvinvoinnin kartoittamiseen. Oli mullakin tossa vkoilla 17 lääkäri, mut ei siellä kyllä mitään enempää tehty henkisellä puolella yms. Diipadaapaa. Koko käynti kesti sen 15-20min.

Mulla oli se ainoa lääkärineuvola tähän mennessä täysi pettymys...Sitä lääkäriä ei oikeasti kiinnostanut pätkääkään ja kun yritin kysellä rytmihäiriöistäni niin kesken lauseen sanoi,että ihan normaalia on...olisi kuunnellut edes lauseen loppuun!Tämä kyseinen lääkäri ei osaa käyttää edes ultraa niin ei ihan hirveätä luottamusta herätä.Ehkä onkin parempi,että jättää ne sisätutkimukset tekemättä...Että sellainen neuvolalääkäri meillä!

Miua mietityttää kun puhutaan tosta sisätutkimuksesta, että ei turhaan ronkita sitä alakertaa. Ja sit kuitenki aina sanotaan , että seksi on täysin turvallista raskauden aikana. Onks se sit eri juttu ronkkiiko sitä lääkäri vai isukki?

Kohdunsuu on vähän semmosessa hankalassa kohtaa, että mies ei välttämättä kunnolla osu siihen, vaan "huitoo ohi". Mut lääkäri ronkkii nimenomaan vain sitä ja mittailee sormillaan kohdunsuun ja -kaulan. Se voi ärsyttää paikkoja. Näin mieltäisin asian.:wacky:

Nla takana. Kivvaa oli käyvä, tällä kertaa tuleva isosiskokin oli messissä. Meni kalpeeks ja meinas pyörtyy... oisko ollu siskon syänäänet niin jännityksestä, äipän hemoglobiini (111) vai liian pitkä aika edellisestä ruokailusta. Siellä lattialla se isosisko makas jalat seinälle nostettuna kun mini-mimmin syänäänet kuunneltiin (120-130).

Rakkauspakkausta varten sain sen todistuksen, jeij!!!!

Kyselin vielä noista mahdollisista nla ultrauksista ni ainakin meillä on lääkärinla viikoilla 28 ja 36, sillon kuulemma ultraa ja kattelee sitä kohdunsuuta ja tilannetta. Miulla on ollu se 3 cm.

Sokerirasitus tehdään viikkojen 24-28 välissä, sinne pittää itte varata aika + muistaa paastota + 2h se kuulemma ottaa siellä tkssa, jotta ei kannata suunnitella suurempia sille ajalle sitte.

Takaisin