Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa käyty! Vatsassa sellainen potkinyrkkeilijä asukki, että dopllerilla joutui hoitaja useamman minuutin etsiin sydänääniä. Aina kun saatiin sydänäänet kuuluviin, asukki käänsi kylkeä ja antoi dopplerin anturille potkuja vastalahjaksi :) Nyt jaksaa taas odottaa useamman viikon rakenneultraa, kun tietää että asukki on hyvin liikkuvainen ja voimissaan :Heartred

Kohtu oli jo yli navan ja hemoglobiini hyvä. Tosin sain taas kuulla että painon tulisi nyt alkaa reippaamin nousemaan. ..

Tuli ihan mieleen yläaste, kun jouduin käymään painontarkkailussa viikoittain :wideyed:

Tosin en aio tuosta mitään stressiä ottaa, enkä kyllä väkisin ala ruokaa naamaan tuppaan. Kyllä se paino sieltä sitten nousee ajan kanssa. Omasta mielestäni syön PALJON ja monipuolisesti kuitenkin :happy:

Mä kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet kun eilen ajelin autolla ojaan. Ei siis mikään suuri ja huolestuttava onnettomuus kun vauhti hidas ja pehmeään lumipenkkaan osui.
Mutta kaikki vaikutti olevan kunnossa kun äänet kuului selkeänä heti :) Parempi oli käydä ettei jää sit vaivaamaan.

Mä kävin eilen antamassa pissanäytteen, luulin että mulla on virtsatietulehdus tai hiivatulehdus. Näytteet oli ok. Mulla onkin vaan niin kuivat limakalvot, että tulee haavaumia. Nyt sitten vaan öljyä ja bepanthenia, toivottavasti auttaisi. Ei ollu tällaista vaivaa ensimmäisessä raskaudessa, varmaan ei ole limakalvot täysin parantuneet viime raskaudesta.

Mä en enää muista missä keskustelussa on puhuttu 4D-ultrasta ja niiden hinnoista, mut vinkkinä niille, jotka haluaa käydä ja ei oo liian pitkä matka Lahteen; me varattiin tänään aika Perhe Arte -nimisestä paikasta, 4D-ultra maksaa 120€. Meille varattiin tunnin aika ja kotiin viemisiksi saa muistitikun, joskin en tiiä onko kuvia vai videota mutta matskua kuitenkin. Musta aika edukas!

Me käytiin kuopuksesta Lahden yksityisessä neuvolassa 4D:ssä, oli 130€ miinus Kelan hyvitys. Eli noin satanen maksettiin ite. Saatiin videoita ja kuvia dvd-levylle:) ja lääkäri oli Suomen (maailman) johtavia ultraajia, joka kouluttaa ihmisiä ympäri maailmaa.

Ettei tää sit oo sama paikka? Oliks se Aleksanterinkadulla, muistatko? En tiiä sit onks jotenkin huonompi kun esim Terveystalon, mut käydään kattomassa. :)

Se oli (on?) Mariankadulla. Samassa korttelissa/rakennuksessa Terveystalon kanssa. Siitä Sinuhen vierestä ylempää mennään sisään toiseen kerrokseen. :)

Tää on Aleksilla mut kuitenkin aika lähellä Terveystaloa. Että ehkä ei oo sama paikka. Kiva jokatapauksessa, että löytyy tällaisia halvempiakin paikkoja jos haluu mennä viel ihastelemaan vaavia. :)

Perhe-Arte on muistaakseni aika lyhyen aikaa ollut pystyssä. Siis tuossa paikassa. Ainakin mulle jäi sellainen kuva siitä.

Me ei kyllä 4d ultraan mennä vaikka tuo olisikin tosi lähellä :)

Mä voin tarkistaa sen huomenna papereista ja laittaa vaik yv:) en kehtaa yleisessä keskustelussa huudella nimeltä.:rolleyes:

Meil onneks 4D äippäpolilla :) ei vaan kauheen hyvää kasvokuvaa saatu ku istukka oli koko ajan välissä (etuseinämässä) ja vauveli siellä liikkui siihen malliin. Vähän silti kiinnostais viel vkolla 30 tms käydä.

Takaisin