Onko pelkopolilla käynti sama kuin psykiatrisen kätilön luona...? Itellä tarkoitus käydä sellasella. Lähete tehdään sitten rakenneultran yhteydessä. Np-ultran aikana toinen kätilöistä sitten vaan sanoi että sellaselle sitten varataan aikaa.. Loukkaannuin paljonkin, kun ei kysytty oikein multa itseltä mitään...?
Ei synnytyspelon vuoksi vaan ihan huolehditaan siitä ettei tulis synnytyksen jälkeistä masennusta, kun on ollu elämässä vähän raskaat vuodet takana ja voimavarat välillä vähissä.
Ymmärrän että hyvä juttuhan se on tollasta varmistaa että voimat riittää äidillä ja kartotetaan tarvitseeko apuja, mutta tämä joka hoisi mun ultrauksen töksäytti sen jotenkin niin ilkeästi, ei kysynyt tahtoisinko mennä? Ja heti latistu se ilo mitä tuli kun näki pikkusen sielä kuvaruudulla..
Lopulta kun tuli kirje kotiin äitiyspoliklinikalta siihen oli jo valmiiksi pistetty "masentunut, raskaana, varataan aika psykiatriselle kätilölle...."
Olin avoimesti puhunut neuvolassa jo että olen vuosia sitten ollut vakavasti masentunut, ja saanut siihen hoitoa, ja parantunut. Myöhemmin vuosien kuluessa on ollut pieniä masennusjaksoja, mutta niistä selvinnyt terapian avulla ilman lääkityksiä. Ja että luonteeltani olen erittäin tunteellinen, mikä nousee vielä enemmän pintaan raskaana ollessa, mutta masentunut en nyt ole, ja olen innoissani raskaudesta.
Ja tästä nyt tuli sellainen fiilis että kun kerran on masentunut on sitten automaattisesti aina. :/