Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla 2 neuvolaa takana, lääkärineuvola ja ultra. Seuraavaksi ens viikolla ultra ja neuvola viimeisellä viikolla :)

Meillä taitaa toi neuvola olla niin alkeellinen ettei oo kunnon ultraa. Lääkärineuvolassa kun ei tuntenut kohdun kokoa koitti sit ultrata jollain tabletin tapasella laitella, eihän se niillä viikoilla sillä nähny vielä oikein mitään ja kun kohtu oli vähän vielä takana.

Mulla just kuten Timantilla. 2neuvolaa takana, np ultra ja lääkärineuvola. Nyt tulossa sit ru ja helmikuun alussa neuvola. Sillon tulee todistus kelaan ja voi alkaa täytellä kelan hakemuksia!

Mulla on ollut kolme ultraa ja kaks neuvolaa, kolmas neuvola viikon päästä. Lääkärineuvolasta ei ole ollut puhetta, joten liekö tulee vielä tai sit jää uudelleensynnyttäjänä pois.

Mulla ollu neuvola lokakuun lopussa ja np ultra joulukuun alussa, nyt olis keskiviikkona neuvola+lääkäri. Ja rakenneultra on tammikuun lopussa.

Mulla on ollut neuvola kaks kertaa, lääkärineuvola rv 9+1 ja samalla kävin pikasesti neuvolan puolella, otti verikokeet ym. Sit on ollu np ultra. Nyt tammikuussa neuvola ja ultra.

mulla ollu neuvola, lääkärineuvola ja kolme ultraa. Yks ultrista äippäpolilla perussairaudesta johtuen. Tällä viikolla toinen neuvola. Ultra perjantaina taas äippäpolilla. Mulla ennenaikasen synnytyksen riski, sen takia niin usein ultra, seurataan kohdunkaulan tilannetta. Viimeksi sano jo äippäpolila et varmaan nyt tällä viikolla aikalailla rakenteet katotaan ku viimeksi jo näky monia juttuja hyvin :) jospa sitä jo sitte nyt sais vähä vihiä kumpi on tulossa vaikka sitte 19 viikko vasta menossa :). Vaikka nyt katotaanki jo rakenteita ni virallinen rakenneultra kuitenki kuun lopulla.

Tää on meijän kolmas raskaus, eka 2006 tyttö, km heinä2014, LA 4.6.-15. Eka neuvola oli joskus rv6+, neuvolalkri rv 9+0. Sittemmin rv 12+ nt ultra, rv 15+2 synnärillä ultra verivuodon vuoksi, jonka jälkeen kolmisen neuvolaa (kun huoli tyypistä). Tänään rv 18+4 viimeisin neuvola, rakennetta odotellessa 21.1., nla 2.2. Meillä onpi aivan ihana neuvolatäti ja tykkään kovasti.

Meilläki vast yks neuvola ja np-ultra takana, torstaina lääkärineuvola. Sit 11.2 ru. Et aika vähällä mennään!:) mut eipä täs nyt tarvetta oo ollukkaan, kaikki on menny aika hyvin.

28.1 on rakenneultra, en tiedä mut alkanut ressaamaan sitä hirmusesti! Josko kaikki ei ookaan kunnossa tai jotain.. Oon ruvennu hirveeksi stressihirmuksi raskauden aikana (ja sitä kun luuli että olin aiemmin paha huolestuun aina kaikesta liiaksi... :D)

Dana mulla on vähän sama. Koko alkuraskaus meni huolehtiessa raskauden jatkumisesta ja onko kaikki kunnossa jne. Nyt on menny jo jonkin aikaa melko tyynessä mielentilassa, mutta kieltämättä rakenneultran lähestyminen jännittää.. Meillä 22.1. Ihana nähä taas pikkuinen mutta jännittää että onhan kaikki hyvin. Mä oon kyllä kans luonteeltani huolehtija ja ehkä tää on sitä tulevaa vanhemmuutta sitten.. :)

Mulla ollut 3 neuvolaa, lääkäri neuvola rv 8+, 4 kertaa oon käyny jo äippä polilla ja niskapoimu ultra. :) seuraava ultra oliskin sit 26.päivä. Enää 20 päivää nii pääsee näkee kaverit. :)<3

Dana, et ole ainoa. Mä ressasin koko alkuraskauden. Np ultraa edeltävänä yönä näin painajaista ultra tilanteesta. Sen jälkeen oon ollu aika tyyni. Toki välillä ressaan jostain, mutta toisaalta en ru pelkää kauheesti ku riskiluvuissa ei ollu huomautettavaa, oletan ettei ainakaan vaikeasti vammainen olisi. Toisaalta myös itse on nuori ja terve, en senkään puoleen kuulu mihinkään riskitekijöijin. Toki aina kaikki on mahdollista, mutta yritän ajatella positiivisesti. En jaksa ressata koko ajan, kun jo alkutaskaudesta sen tein. Jos nyt vähän nauttis tästä raskaudesta kun olojen ym myötä siihen pystyn. :)

Ei vitsit, liian pitkä väli näil neuvoloilla. Saatiin se joku kyselykaavake, mikä pitäis huomena palauttaa siel lääkärillä ja eihän sitä enää oo missään -_- hupsista saatana.

Neuvola+lääkäri takana ja kaikki hyvin. Hb oli 132 vaik pelkäsin et joutuu jo rauta kuurille..ei onneks. Verenpaineki oli 109/71, kuulemma hyvä :) helmikuun puolivälissä seuraava nla.

Mä oon yrittäny soittaa neuvolaan niistä labratuloksista mut joku puhuu sigapitkää puhelua tai monella muullakin on kysyttävää tai sit siellä ei oo ketää töissä ja nauha kertoo et tavoittelemansa henkilö puhuu toista puhelua.... Kiva juosta labrassa piikitettävänä ja sit ei ees tuloksia saa... Yleensä tonne saa sentää hyvin puhelinyhteyden, onneks puolet soittoajasta vielä jäljellä...

Mä vaadin ainakim seuraavan neuvola ajan helmikuun ihan alkuun jossei se älyä itse siihen laittaa aikaa, ihan vaan jotta saan sen todistuksen kelaan ja hakee äippäpakkausta. :)

Jess jess jess pääsin läpi (siis neuvolan puhelinmallia) ja arvot kohdillaan! Ja toisetkin extra verikoetulokset on onnistunut, josko tää nyt sit tästä... Tää labrassa juokseminen ois tällä erää. Kohta on sit sokerirasitus ja 10 viikon päästä viimestään uudet kilpparikokeet mut jos ny hetken sais olla kun noi on helmi-maaliskuulla...

Meillä seuraava neuvola-aika on vasta helmikuun lopulla kun mies pääsee sillon mukaan. Mulle se on yks ja sama tuleeko se äippäpakkauksen 2 viikkoo aiemmin vai myöhemmin ja saadaanko uus vai vanha pakkaus. Terkka ehotti nla aikaa 1,5 viikkoo aiemmin mut mies pääsee tuollon mukaan niin me mennään sillon kun nlatäti sano et se ajankohta käy hyvin myös. Meillä 22+0 tulee jo tän kuun lopulla 29.1 mut kai sen pakkauksen ehtii hakee sit vajaa kuukaus myöhemmin ja näkeehän ne neuvolan papereista millon ne on myönnetty... Ettei tahallaan olla pitkitetty pakkauksen hakuu ja onhan siinä vaiheessa vielä 3,5 kuukautta laskettuun aikaan jäljellä.

Muokattu viimeksi:
Meil on onneksi niin et soittavat aina tulokset,jos on jotain,jos ei niin eivät soita. Tääl ei ikinä varmaan pääsis läpi mihinkään :D Mulla 14.1 kolmas neuvolakäynti,neuvolalääkärillä ensin :) Sit saakin odotella 2.2 asti rultraa.Ja sen jälkeen sit neuvoladepressio-hoitajalle aika,,viimeksi neuvolatäti ehdotti,on ollu aika rankkoja juttuja viimisen viidenvuoden aikana ja sanoi että vaikka oon asiat käsitelly ja kaikki ookoo,on suurin muutos vasta tulossa,sanoi et juttelu tekis varmasti hyvää,ehkäistäisiin sitä ette romahdusta tuu esim.synnytyksen jälkeen. Ensin olin ihan että en tartte,ei oo syytä mut sit taas toisaalta,miksei :love7

Takaisin