Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ees sanonu mitään ja varmistin vielä miehelle ettei sano neuvolassa mitään, että meillä on kotona myös doppleri.

Ja jos ymmärsin neuvolatätin puheita niin menisin äippäpolille juttelee ainakin kätilön kanssa siitä synnytyksestä jos valmennuksien jälkeen vielä tuntuu siltä.

Seuravan ajan sain ens kuun alkuun, katellaan niitä kelantukia ja saan todistuksen raskauden kestosta jne. Hihii, sit pääsee hakee äitiyspakettia. :)

Eilen illalla päivystyksessä käyty ultrassa ja vauvoilla oli kaikki hyvin ja kasvoivat ihan normaalisti. Kerrossängyssä siellä makasivat ja alempi nukku ja ylempi veti kauheeta jumppaa. Jossain ketjussa oli puhetta niistä istukoista niin mulla ne on taka seinämässä molemmat mutta alemman kaverin istukka on melkein kohdun suun päällä mut lääkäri ei siitä ollut huolissaan mut seurataan nyt tulevissa ultrissa sitä tarkemmin. :) Kuulema nousee yleensä siitä pois kun kohtu kasvaa. :)

Ainut että mulla on sappirakko laajentunut joka aiheuttaa erittäin voimakasta ylävatsa kipua. Nyt sit kipu lääkeenä litalgin ja panadol ja ton litalginin avulla sain jopa yön nukuttua tosi hyvin ja heräsin aamulla pirteenä ku mikäki. :D

Hyvä kun oli hyödyllinen käynti, vaikkei päivystykseen oo kiva mennä! Ja sait nukuttuakin, jee! :)

Kyllä se pitkältä tuntu melkee 4h istua siellä muta onneksi oli mukava lääkäri joka tutki kunnolla ja hälytti gynen paikalle tarkistamaan vauvat, eikä vaan vilkassu ja lähettäny kotiin. :)

Onko kaikki käyneet jo kaksi kertaa neuvolassa? Mulla on käyntejä vaan yks,viime viikolla se aika piti olla mut eipä ollu hoitsu paikalla... uutta aikaakaa ei oo kuulunu. Kait tässä joutuu ottaa ohjat kohta omiin käsiin,koska ke alkaa rv 17 ni olishan se kiva päästä neuvolassa käymään arvoja mittailemassa..

Mulla ollu neuvolat rv 5, rv 10 ja rv 14. Seuraava neuvola onkin vasta rv 22. Onneksi tässä ultria välissä niin ei sen puoleen tartte huolehtia ja sairaalassa nyt otettu verikokeita joissa näkee hb että missä välissä alottaa raudan.

Mä oon menossa neuvolaan tänään jo neljättä kertaa. Kaks käyntiä hoitajalla ja yks lääkärillä takana ja tänään taas hoitajalle. Nyt 18+6. Nää on meidän kunnassa ihan normaalikäyntejä. Ja ultrat sitten tietty erikseen. Jännä miten paljon vaihtelee käytännöt!

Minulla on myös tänään neljäs käynti neuvolassa. Yksi käynti oli lääkärineuvola.

Hmm.. täytyy melkein tänään soitella neuvolaan ja jos ei ala asiat selviintyä siirtyä naapuri kunnan neuvola palveluihin. Itsellä siis rv 7 ultra, rv 10 neuvola, rv 12 nt ultra ja siinäpä ne..
Verenpaineet on viimeks mitattu rv 10 siis.. pissiä/hemoglobiini viimeks katottu rv 8 verikokeitte yhteydessä. Päähänki koskenu ja kolmatta päivää ja heikko olo.. :/

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Oli kyllä pikainen käynti! Kaikki näytti kuitenkin olevan hyvin, sehän on tärkeintä. Ja paras vaihe oli kun pääsi kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä :)

Mulla ollu nla 6+3, nt ultra 12+0 ja nla+lääkäri 16+5. Seuraava nla olis muistaakseni rv 22. Ru kerkee olla sitä ennen, rv 19+6.

Mulla on ollu kans 2 neuvolakäyntiä ja 1 lääkärineuvola. Ens viikolla olis rakenneultra ja helmikuun alussa seuraava neuvola, jos kaikki on ultrassa ok. Jotenki vielä rauhalliset ajatukset RU:sta, mutta jotenki kuitenkin jyskyttää takaraivossa, että onkohan kaikki hyvin..

Se lääkärineuvola oli jotenki turhan olonen ja hyvin lyhyt.. Jotenki huvitti, kun lääkäri hieroi käsiä yhteen ja tokaisi, että "Nyt päästään hänen lempipuuhaansa" ja sillä tarkoitti alapään tarkastusta :grin.

Mulla myös kolmas neuvola keskiviikkona, tällä kertaa lääkärineuvola, ja välis ollu ntultra :) eiks ne kuukauden välein aina kuuluis olla ?!:) luulis et Tuutikki, teillä myös

Mulla ollu kans neljä neuvola kertaa joista yks oli rv9 lääkärineuvola.

Muoks//
Ja seuraava neuvola on ens kuun alussa.

Mulla ollut kaksi neuvolaa ja yksi lääkärinla. Yksi nlakäynti on kyllä ollut tavallaan ylimääräinen, kun viikkoja olikin kolme vähemmän mitä luultiin. Ultrassa oon käynyt kaksi kertaa myöskin samasta syystä :) . Ja ens viikolla ru ja helmikuun alussa seuraava nlakäynti.

Mulla on ollu kaks käyntiä terkkarilla (rv7 ja 16),yks lääkäri (ultra rv8) ja ultra äitipolilla rv 12

Takaisin