Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en ole ollut kovin tyytyväinen meidän terveyskeskuksen lääkäreihin kun lasten kanssa on käyty, joten mulla ei ole paljoa odotuksia sen suhteen. Se on kiva kun sydänäänet kuunnellaan kun mulle on vieläkin vähän epäselvää tunnetko liikkeitä vai en.

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, paino oli nyt alkanut nousta, nyt yht.+1,3 kg. Tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänääniä, nyt olivat n.150, kun viimeksi oli 170. Olin kyllä hieman hämmentynyt lääkärin kysymyksistä, kun kysyi oliko raskaus suunniteltu ja halusi tietää miksi edellinen synnytys päätyi imukuppiavustukseen... No, kaikki ok, ja nyt voi alkaa odotella rakenneultraa, johon vielä kolme viikkoa.

Sitä ruukataan kysyä nykyään aina, kun ei-toivottuja raskauksia on paljon. Rutiinikysymys :)

Tais olla sama lääkäri ;) . En mä kyllä muista, että multa ois tollasta esikoisen aikana kyselty..riippuu varmaan lääkäristä. Ja mitä se muuttais vaikka ei ois ollukaan suunniteltu? Ja mitähän se lääkäri ois siihen sanonu..

Täällä käyty just neuvolalääkärissä. Lääkäri ei löytönyt kunnolla sydänääniä niin sitten ultras. Jeee tämä oli ihan minulle passeli. Pääs näkee toisen kerran pienet ihmeet masussa. Sykkeet oli 155 about molemmilla ja muuten kaikki oli ihan ok. Niinku huojentunut olin ku kohtu oli kiinni ja kaula ei lyhentynyt huolimatta harjoitussupituksista. :)

Oli kyllä tosi nopea lääkärineuvolakäynti. Eipä siellä turhia juteltu. o_O Siellä oli joku harjoittelija mukana, kiva kun he yhdessä tiirailivat mun alapäätä. :rolleyes: Kaikki oli ok. :)

Nennah ootko käyny samassa paikassa lääköris? Hah hah :D mullakin oli harjoittelija mukana ja oikein kunnolla katsoikin. ;) mut lääkäri oli kiva ja valmis juttelee. En vaa itse jaksellut mtn kysellä, ku kohta rakenneultra, missä kunnon asiantuntija toiv.mukaan :D

Ei multa kysytty, että onko suunniteltu ja toisaalta ei se myöskään kellekkään kuulu oliko vai ei jos kerran lapsen pitää, ei se vahinko mielestäni tee kenestäkää huononpaa. Mitä se lääkäri tekee tiedolla onko suunniteltu vai ei?

Mulla olisi ensi viikolla neuvola. Te ootte moni käyny nyt lähiaikoina neuvolalääkärissä, mulla oli siinä rv9 tienoilla.. Rakenneultraan olis vajaa kuukaus jäljellä. :)

Miten musta tuntuu et kaikilla muilla on neuvoloita ollu jo vaikka kuinka, puoliväli kolkuttelee 10 päivän päästä ja 2 neuvolakäyntiä ja 1 ultra takana, labrassa oon sentää 3 kertaa jo juossu, samoin työterveydessä... No 10 viikon päästä nää tihenee...

Seuraavaan ultraan 2 viikkoo 2 päivää, jännittää jo nyt... Ja aika on hidastunu kun tuntuu et 5 kuukautta ei tunnu millään jaksavan odottaa laskettuun aikaan, no kunhan mä huomenna palaan sairaslomalta töihin niin eiköhän se aika taas riennä....

Mullaki on olo että toisilla on ollut jo paljon neuvoloita ja neuvolakääkärikin jo näillä viikoilla tai aijemmin.. Itellä nyt takana 2neuvolaa ja vasta loppupuolella tais olla neuvolalääkäri.
Jännä että vaihtelee näin paljon eripaikkakunnilla!
Tammikuun lopussa rakenne ultra!! :) Pitää vaan soittaa äippäpolille mihin kellon aikaan onkaan ku en saa selvää kätilön tekstistä enkä jaksa enää muistaa ulkoa..

Mulla on olo, että kuulun niihin harvpihin kenellä on lääkärineuvola ollut jo aikaa sitten, tosi moni on pistänyt et on just käyny tai menossa. Mä oon ollu jo rv 9+1 siinä. :D

Nooh, täällä ollaan vasta kerran käyty neuvolassa, torstaina 2. käynti. Äippäpolilla onkin sitten tullut nähtyä lääkäriä jo kahteen otteeseen kun minulla kaikki lääkärineuvoloista lähtien äippäpolilla perussairaudesta johtuen.

Takaisin