Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No sepäs sattui! Ja kaipa sen voi tarkemminkin sanoa, eli Martinlaaksosta :) .

Joku kyseli toksoplasmoosista, mulla on lapsesta asti ollut kissoja eli todennäköisesti mulla on vasta-aineet sille, mutta mitään verikokeita ei asian suhteen otettu ekassa raskaudessa eikä nytkään. Siihen kissan kakkaanhan ei saisi raskaana koskea ja mä vaihdankin hiekat kumihanskat kädessä, ihan varmuuden vuoksi. :)

Tokson saa paljon todennäköisemmin multaisista juureksista kuin kissasta, mutta on meilläkin mies ottanut kissojen laatikon siivouksen itselleen. Hyvä hygienia on muistettava ja kukaan tuskin on kakkaa syömässä, joten riski on melko pieni. Turha sitä on silti ottaa, jos voi välttää sen. :)

Meillä oli tänään toinen neuvola. Kaikki hyvin, mutta mulle verenpaineet korkealla ja pitäisi kotona mittailla niitä. Saa nyt nähdä et nouseeko vielä tuosta, toivottavasti ei. Kun eikös siinä ole omat riskinsä jos kovin kohoavat?

Pienellä kaikki vaikutti olevan kunnossa. Sykkeet kuului tosi hyvin ja syke jotain 140 :)

Ens viikolla olis neuvolalääkäri.. Mitä siellä tehdään vai tehdäänkö mitään? Onko siellä myös se neuvolan täti?

Mitenkäs sitä jaksaa rakenneultraa oottaa!? :grin Mulla olis ru 22.1.

Tänään on 16+5 ja vielä en liikkeitä tunne..tai no en kyllä edes tiedä miltä niiden liikkeiden pitäisi tuntua :p.. Dopplerilla ollaan kuunneltu vauvaa ja aika liikkuvainen kaveri, ku ei meinaa pysyä dopplerilla perässä ja taitaa myös potkia, ku välillä tulee sen kuulosia ääniä :). Sykkeet on ollu aina about 140..majailiskohan masussa poika!? :)

Mulla neuvola lääkäri teki sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet ja sit vaan lätistiin niitä näitä voinnista :) samalla käynnillä oli myös terkka joka mittas ne perus RR, hb,paino jne. Mutta ei siis mitenkään ihmeellinen käynti ollu ainakaan täällä :)

Meillä kuulema enää lääkärit tee sisötutkimuksen kun vasta on 36vkoilla. Mut mä ajattelin pyytää et tekis supistelujen takia. Sit varmaan sitä liirum laarumia. Meillä ei oo terkkakäyntiä sillon. Lääkäriaikakin taitaa olla 20min

E, mulla oli eka neuvolalääkäri joskus rv9 tienoilla, tehtiin sisätutkimus, ja kuunneltiin sydänäänet, ja silloin oli pieni ultrauslaite lääkärillä käytössä jolla myös näin pienen pienen "toukan" kohdussa. Siitä juurikaan vielä selkoa saanut, mutta tuli sellanen tunne että "tää oikeasti on totta"

Nyt itellä toka neuvola takana, hemoglobiini oli pysynyt itellä samana kun ekalla kerralla, verenpaine hyvä ja kaikki muutenki kunnossa.

Kohdun kasvua tunnusteltiin ja on kyllä hyvin kasvanut, aika kumpu on jo :D sydänäänet kuunneltiin ja syke oli 120-130.... En tiedä onko sitten alhaset? mutta neuvolatäti sanoi että hyvät on ja heti löytykin..

Joo ja siitä toksosta kyselinkin aiemmin, kiitti vastailuista ja neuvolassa sano samaa että ei ole kissan suhteen hirveää stressiä pidettävä, ollut kuitenkin itellä jo jonkin aikaa ja sisäkissana aina ollut.. Ja "helpommin" sen saa sitten tosiaan pesemättömistä kasviksista, juureksista yms.

Huomenna neuvola ja otan ihan karsean stressin painosta :D 85,5 näytti äsken vaatteiden kanssa. Onneks se vielä -0,5 kg lähtöön

Huh huh onneks jollakin muullakin on paino vielä miinuksella. Mä kauhulla ootan et saadaanko näitä mun kilppariarvoja koko odotusaikana kondikseen? Kun mä en ees muista enää mikä oli annos ennen odotusta ja vissii siitä johtuu tää et paino ei nouse. Mulla vieläkin -3,5kg lähtöpainoon.... Neuvolatäti kyllä totes et onhan se noussu siitä mitä se minimissään oli... Ja kohta mä stressaan kun paino nousee liikaa....

Mira83, mä sairastan kilpparin vajaatoimintaa ja kyllä ne arvot voi saada kondikseen. Mulla saatiin kondikseen raskauden alussa ja nyt säädellään sitten olon ja arvojen mukaan. Vajaatoimintaa sairastavilla paino nousee herkemmin kun laskee. Liikatoiminnassa laihtuu ja sitä ei kyllä voi olla huomaamatta. Raskaudenaikanen energian saanti nousee ja paino usein tippuu ja tietty pahoinvointikin aiheuttaa. Ensimmäisen kolmanneksen aikana mulla vähän tippu js nyt on painoo tullu jo 6 kg :/Et ei kannata olla huolissaan painon nousemattomuudesta, kyl se sieltä nousee. :D

Mull oli tänää neuvola lääkäri ja ei siel oikeastaa mitää tehty. Sydänäänet kuunteli ja vähä mahaa paineli. Ei muuta. Olin hieman pettyny. Luulin et saus enemmän tietoa :/

ImanMaria, sama täällä. Ja lääkäri totes mulle et pian on sit se rakennUSultra, että näette sitten vauvan eka kerran. Totesin vaan että kyllähän se jo niskapoimu-ultrassa nähtiin :D

Mut mielenkiinnolla odotan tota rakennusultraa :D

Takaisin