Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei meilläkään ole ultraa neuvolassa. Neuvolalääkärillä on ultra, sekin ihan eri rakennuksessa kuin neuvola. SItten jos pitää ultralla jotain tarkistaa, niin äippäpolille ne ainakin viime raskaudessa lähetti ultraan. Olisi kyllä kiva, jos voisi joka kerta ultrata neuvolassa. :D

No kai tämä tk on sitte kuitenkin "edellä aikaansa" :D
Muistaakseni 3 eri terkkaa neuvolan puolella ja liikuteltava ultralaite :)

Meidän neuvolassa ei oo muulla ku neuvolalääkärillä ultra. Mut onneksi jos hätä niin pääsee sit sairaalalle ultraan. :)

Meillä neuvolassa täti tutkii pissat, mittaa verenpaineet, kuuntelee sydänäänet ja ite vaan kävellään puntarille ja siihen tutkimuspöydälle sydän äänien kuuntelua varten.

Onko kellään käyny neuvolassa niin huonoa säkää ettei oikein synkkaa neuvola tätin kanssa. Itse en pidä meidän omasta. On todella ylimielisen oloinen. Ensimminen käynti oli kolmisen viikkoa sitten jolloin pikku neidilliekin annettiin 1v rokotteet. Ei paljoa mitään infoa antanut. Ei katsonu pissoja, ainoastaan hemon ja verenpaineet :/ tammikuun alussa olis likan toinen vaihe rokotteissa :/ omaa seuraavaa neuvola käyntiä ei sovittu, ainoastaan toisen ultran tiedän joka olis 27.1 taisi siis olla rsvklla 20 :)

Meillä ei oo kans ultraa. Neuvolantäti on vähän hassu meillä. Varmaan jo aika pitkään tehnyt työtään. Mua vähän ärsytti kun odotin hänen yhteydenottoaan kun pitäis lääkärin mulle kertoa että vaatiiko napapiikit minkälaista poliseurantaa mun tapauksessa. Meni viikko ettei kuulunut mitään ja otin itse yhteyttä ja lääkäri olikin pois niin että vasta 29.pvä tulee töihin ja minä sitä asiaa hermoilen...

Niin se ei ole hassua että on pitkään tehnyt vaan on vanhempi ja vähän sellaisen hajamielisen oloinen. Nt-ultran kätilöltä sain paljon paremmin vastauksia. Mä kun tykkään esittää kysymyksen miksi jos mua jotenkin ohjeistetaan ;)

Ei meilläkään ole ultraa neukusa. Nii ja meillä on ihana neukkutäti, oli kakkosella sama :) muutto meillä nyt tulossa ja neukkutäti pahoitteli jos vaihdetaan neuvolaa, haluaisi pitää meidät loppuun saakka. Viime neuvolassa kuunneltii sydänääniä nii toinen pojista yhtäkkiä huutaa että äiti sullon kainalokarvoja, susta tulee mies :D vähänkö kaikki repes :D ja esikoinen sai painaa verenpainemittarin käyntiin kun mitattiin paineet :)

Mimitsu minäkin repesin :) mulla kans tosi mukava terkka. Usein jutellaan kaikkea muuta kuin varsinaisesti käyntiin liittyvää. On ollu mun terkka kaikissa raskauksissa sekä muksujen terkka! Harmi jos joillakin ei klikkaa. Vaihtoon vaan jos tuntuu ettei saa irti mitään taikka olla oma itsensä. Erityisesti jos sama terkka lapsilla.

Mulla on myös tosi mukava terveyden hoitaja. Hänellä on nyt ollut sijainen josta olen myös tykännyt kovin. Kyllä se näin raskaana on vaan tärkeää että kemiat kohtaavat ihmisen kanssa, jonka kanssa täytyy olla tekemisissä se 9 kuukautta. Harmi jos kaikilla näin ei ole :sad001

Lisäksi meidän kunta ostaa ultrat ostopalveluina yksityiseltä ja siellä on myös aivan ihana, perusteellinen ja sympaattinen henkilökunta. Nt-ultrassakin jäi hyvä mieli kun ultraaja muisti meidät viime raskauden ajoilta ja oli iloinen kun näki livenä meidän tytön jota oli pariin otteeseen mahasta ultraillut :)

Ihan yhtä hyvä tuuri meillä ei ole ollut lasten neuvolan puolella. Meillä on ollut 2 vanhempaa tätiä joista toinen varsinkin oli vähän tympääntyneen oloinen eikä häneltä oikein sellaisia vastauksia herunut mitä itse olisi vanhempana kaivannut. Mutta nyt meillä vaihtui lasten neuvolaankin uusi ihminen johon olen parilla käynnillä ollut tyytyväinen!

Tänään pääsin taas näkeen pikkusta ultrassa kun oli taysissa kontrolli käynti. Kyllä on meinaan aikas liikkuvainen kaveri. Ei meinannu millään saada mittoja kun ei ollu hetkeekään paikallaan. Hyvin siis näyttää vauva kasvavan vaikkei mulla olekaan kilpirauhasia ja hyvin eläväinen oli :) thyroxinia nostettiin vähän et varmasti on riittävästi. Lääkärii sano et kyllä varmasti tunnen jo liikkeet kun liikkuu noin paljon ja istukka takana. En mä siis ihan väärässä ollu :)

Ainut mikä vähän jäi harmittaan oli tieto et sit kun vauva syntyy niin joutuu taas lastenosastolle :( kyllä sen tietty jo ite arvasinkin mut aatteli et tällä kertaa sais pikkusen viereen heti. Hyvähän se on et niitä kilpirauhas arvoja seurataan kun syntyy. Ihana henkilökunta oli kyllä siellä lastenosastolla mut aika pienet tilat, ei omaa rauhaa tutustua vauvaan.

Ja taysissa haluavat tehdä rakenneultran. No siellä ainakin osaavat asiansa.

Toinen neuvola takana!
Kaikki hyvin, hemoglobiini taas tippumassa mutta se ei yllättä. Aina ollu niiden kanssa ongelmaa. Rautaa täytyy käydä hakemassa enne pyhiä.
Oli ihana kuulla sydän-äänet ♡ ja nähtiin pikku-kaveri ultrallakin. Laite on todella vanha mutta näkee sieltä jotain kummiski :)

Meillä terkka tekee toistaiseksi ainaki kaikki mittaukset.

Toinen neuvola takana!
Kaikki hyvin, hemoglobiini taas tippumassa mutta se ei yllättä. Aina ollu niiden kanssa ongelmaa. Rautaa täytyy käydä hakemassa enne pyhiä.
Oli ihana kuulla sydän-äänet ♡ ja nähtiin pikku-kaveri ultrallakin. Laite on todella vanha mutta näkee sieltä jotain kummiski :)

Meillä terkka tekee toistaiseksi ainaki kaikki mittaukset.

Muistakaa kun otatte rautaa että ette syö maitotuotteita lähellä ottohetkeä ja kannattaa kokeilla erilaisia valmisteita. Raudan imeytymiseen vaikuttaa myös C-vitamiinin saanti. Huomasin itse ihan konkreettisen hyödyn kun tsekkasin c-vitskun ja maitotuotteet.

Eka raskaus ja toinen neuvola-aika vasta ihan kuun lopulla.
Innolla ootan kyllä sitä jo, koska neuvolatäti ensimmäisellä kerralla sai mulle tosi hyvän ja luottavaisen olon raskauden suhteen, kun alkupaniikeissa sillon vielä olin.. :) jäi hyvä fiilis ja oli helppo puhua kaikesta.

Silloin mietittiin koska laskettuaika ois, (en muistanut yhtään kuukautisistani...) ja päädyttiin 9.6.2014. Nyt kuitenkin löysin kalenterin johon olinkin merkinnyt menkat, ja viimoset oli 28.elokuuta, ja näin ollen la olis 4.6, ja voi hitsi kun se osuu just miehen synttäreiksi :D ei siinä, eihän useimmat nyt juuri sinä päivänä ulos tule, mutta osuhan hassusti tuolle päivälle. :)

Ainiin! Onko täällä puhuttu toksoplasmoosista? Itsellä on kissa ollut nyt reilun vuoden, ja nyt jäänyt miettimään tuota, että onko se tarpeellista ottaa verikoetta? Aattelin kysästä neuvolassa sitten, kun viimeksi ei tullut kissasta kyllä mitään puhetta..

Noniin! Olin just siellä ylimääräsessä neuvolassa ja sydänäänet oli tosi tosi vahvat. Kirppu könys niin paljon et potkuja tuli kokoaika anturiin ja kätilö sai metsästää että edes välillä kuultiin :D nyt voin hyvin mielin mennä vielä täks päiväks töihin ja huomenna sitten kertoa lopuillekkin tämän <3

Kiva että harmony ja crysade saanut äänet kuulumaan.

Mulla terkkari yritti toisen kaverin ääniä ehtiä alhaalta mut löysi ne lopulta heti navan ala puolelta. :D ilimankos niitä ei meinannu löytyä aluksi. :)

Takaisin