Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ne tulokset tuli kotiin, siinä ei muuta ollu kuin että kasvanutta riskiä ei ole :)

Tänään ensimmäinen lääkärineuvola (rv 16) ja aika pikainen oli käynti.Sisätutkimusta ei tehty,koska ei vuotoja tmv.Kokeili kohdun korkeuden ja kuunneltiin sydänäänet,mikä olikin minulle se tärkein juttu!Ennen lääkäriä kävin kyllä terveydenhoitajalla,joka otti verenpaineet,hemoglobiinit ym.Enemmän melkein kyllä itse luotan näihin neuvolatäteihin kun lääkäreihin,koska selvästi tälläkin lääkärillä oli liukuhihnameininki...Mutta tottakai olen hyvillä mielin kun sain taas kuulla pienen jumputukset ja tällä kertaa ne löytyivät melkein heti!

Huomenna mulla on neuvola ja odotan sitä paljon kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä :) Joudun kyllä menemään sinne molempien lasten kanssa joten varmaan tosi "rauhallinen" käynti tiedossa!

Onko muuten muita joilta ei testata raskausdiabetesta?

Mulla sijainen oli viimeksi sitä mieltä ettei tarvitsisi testata kun ei ole sitä aiemminkaan ollut ja olen pienipainoinen. Ikää tosin on 33 vuotta. En mä sitä pahakseni pistä vaikkei testattaisikaan, mutta olisi mielenkiintoista tietää onko joku muukin jätetty testaamatta?

Toinen neuvola takana,oli ehk mukavampi ku ensimmäinen. Paljon juteltiin niitä näitä hoitajan kanssa,on ihan superkiva tyyppi. Laitto influenssarokotteen siin samalla......ja sydänäänet:love7vähän reilu 140 oli kaverin syke,hyvin kuulu ja samantien, nyt voi rauhassa viettää Joulua ja jaksaa odottaa tammikuuhun asti et pääsee kuulemaan ne uudestaan. Hitsit mikä fiilis

Orvokki myös minua EI TESTATA. En tiedä menisinkö edes. Niin äklö homma se on ja lentänyt oksu. Joutunut uusii ja vasta 3 kerralla menny läpi. Mulla siis joka kerta ollut ettei oo tarvinnut lähettää testeihin. Mutta mulla sokerit tullut läpi pissaan. ???? Näköjään mun munuaiset päästöä herkästi sokruu. Niin jouduin siis sen takia. Ja mullakin kaksi lasta kuten sulla. No nyt jännityksellä odotamme tuleeko tällä kertaa. Ja syy miksei lähetetty oli paino norm.ikä ok 27v ja ei sukurasitetta. Sekä totta kai ku ed.rasitukset normaaleja.

Apua, huomenna ensimmäistä kertaa ultraan! Nyt kyllä jännittää.. kauhea pelko takaraivossa, että jos siellä ei sittenkään ole kaikki hyvin :(
Onneksi huomenna viimein saa tietää. Mutta pidättehän peukkuja mulle :)
Tuskin tulee tänä yönä jännitykseltä unikaan..

Toinen neuvola meni tosi nopiaa, eihän siinä muutaku paineet otettiin ja poristiin ja sydän äänet kuunneltiin , seuraava kerta o sit lääkäri , tammikuun puolesa välisä... Ja mullekkaan ei mitää sokeritestejä tehä! :)

Neuvola takana päin ja molempien sykkeet saatii kuulumaan. Hb oli 126 eli laskenu viime kerrasta. Kohtu oli terkkarinkin mukaan jo navan alapuolella. Kovasti mykelsivät masussa kun ääniä kuunneltiin. :)

Paino oli sama kuin viimeksi. :)

Seuraava neuvola vasta 9.2 ja sillon rv 22+3 ja saan ne kelan lappuset sillon. Kauheen pitkä aika siihen.

Mulla oli tänään neuvola. Kauhukaksikko oli mulla mukana, mutta onneksi käynti meni silti ihan rauhallisesti ja sain vähän keskityttyä myös neuvolan tätin juttuihin :)

Olipa ihana kuulla sydänäänet! Se olikin eka kerta tässä raskaudessa kun ne kuulen doplerilla. Ekalla kerralla rv 9 niitä yritettiin kuunnella, mutta mitään ei vielä kuulunut.

Kaikki oli ihan mallillaan, ainut että olen lihonnut ihan hirveesti! Mä kyllä sitä osasin odottaakin kun olen syönyt kuin possu tän huonon olon takia. Nyt on siis melkein 7 kiloa tullut lisää :oops: Toivottavasti tämä paha olo rupeisi vähän väistymään, niin saisi syömisenkin normaalimmaksi. Lähtöpaino mulla oli 50 kiloa joten ei tässä nyt vielä mitään hätää ole, mutta ei se kovin kiva ole tätä tahtia painoa nostaa.....

Hyvin meni ensimmäinen ultra, vaikka kovasti jännitti :) siellä se pikkuinen kaikessa rauhassa köllötteli ♡ Piti lääkärin vähän härnätä, että pikkunen suostui kääntymään..

Meni kyllä muuten hirmu nopeasti tuo ensimmäinen ultra...ensimmäistä kertaa kun on matkassa ja kaikki vielä uutta, niin pikkasen hirvitti tuo lääkärin vauhti. Ei sitä oikein edes ehtinyt tajuamaan mitä tapahtui, mutta onneksi sai kotiin vielä muistoksi kuvat sekä lapun, jossa kerrotaan, että kaikki on ok ja juuri niin kuin pitääkin.. voi ne sitten kaivaa esiin jos alkaa epäilys kalvamaan ;)

Täällä vasta 1neuvola käynti+ ultra takana. Seuraava neuvola maanantaina! Ainut mitä jännnittää ja odottaa on ne sydänäänet! Itellä ku ei dopleria.
Ei tälläkään testata sokeria arvoja !

Mä myös odotin kovin neuvolaa juurikin sydänäänien kuuntelun vuoksi :) mulla on seuraavaksi lääkärikäynti ja se on kuukauden päästä. Kysyin tänään neuvolan tädiltä että saisinkos tulla kuuntelemaan sydänäänet muutaman viikon päästä jos lääkärineuvolan odotteleminen käy liian piinaavaksi. Ja kyllähän se sopi. Jos kunnolla rupean tuntemaan liikkeitä ennen sitä, sitten ehkä maltan odottaa lääkäriin saakka :)

Missäköhän mun vauvojen liikkeet mahtavat viipyä?? Kovasti niitä odottelen. Tosin ei mitään hajuu kohdun taikka istukan paikasta. Vai onko se niin etten tunne, ku niin kovasti oon itselleni uskotellut, et aikaisintaan vkoilla 18 tuntisin. Nyt 15+3 menossa.

Ai hitsit,unohdin kokonaan kertoa mitä paljastui eilen neuvolassa :wink Mun veriryhmä! O- ja siksi joudun nyt ilmeisesti joihinkin tutkimuksiin jossa katsotaan onko vauvalla sama,jos on ei mitään mut jos ei saan jotain ihme gamma!?verihoitoa (meni jotenkin ihan ohi toi) joka tekee jotain ja jotain...Onko kellään kokemusta? Tietoa kaivataan :anyone:angel9

Viikolla 24 otetaan veri koe jossa selvitellään että eihän äidin vasta aineet muutu ja lapsi samalla ja jos on lapsi + niin sit annetaan anti-globuliini rokote pakaraan joka estää sen että äidin elimistö ei rupea hylkimään sikiötä. Ja kaksos raskaudessakin pystyyvät tutkimaan kummankin vauvan veret samalla. :)

Mä oon tuntenu jo selkeitä liikkeitä ja siihen varmaan vaikuttaa kun kummankin istukat takaseinässä ja kohtu kasvanu jo niin paljo. :) huomenna 15+0. :)

Takaisin