Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oonko mää ainut mut varsinkin näin esikoisen odottajana noi neuvolakäynnit on aivan liian harvoin. Mulla oli tällä viikolla pitkä lista kysymyksiä mut silti jäi puolet kysymättä. Kuulemma 28 viikolla tihenee seuranta... Sitä saa vielä tovin odotella.... Ja just enne meitä on noita käyntejä harvennettu..

Mä en esikoisen aikaan osannu mitenkään hätäillä niitä harvoja neuvolakäyntejä, kun se koko raskaus tuntu ihan epätodelliselta koko ajan :D Enkä tod osannu ajatellakaan että jotain vois oikeesti mennä pieleen. Mutta nyt ottaa aivoon kun kiinnittää huomioo pieneenkin kipuiluun ja inhottaa oottaa neuvoloita!! :D

Mulla oli eka neuvola 8+3 ja toinen oli 13+3. Seuraava ku on niin silloin on 17+4.

ensin se tuntu pitkältä odotella mut kun oikein miettii ni en tiedä et kiinnostaisiko siellä useammin käydä :D

Aika harvoin noita neuvoloita kyllä tosiaan on meillä esikoistakin odottavilla. Mulla oli maanantaina toinen neuvola (rv 15+5) ja seuraava on vasta helmikuussa. Onhan tässä välissä tosin lääkärineuvola (ensi viikolla) ja sitten rakenneultra tammikuussa. Mulla ei kyllä hirveesti juteltavaa neuvolassa edes olisikaan, mutta olisihan siellä kiva käydä vähän tiuhempaan..

Minäkään en joudu nyt sokerirasitukseen. Edellisessä raskaudessa jouduin iän takia, kun täällä pistetään kaikki yli 25-v.ensisynnyttäjät siihen rasitukseen. Mutta silloin oli kaikki ok, eikä oo mitään ylipainoa tms.niin en nyt siihen rasitukseen joudu :) .

Mulla ollu yks neuvola 6+jotain ja seuraava on tammikuussa 16+4. Se onki sit lääkäri. Tosin vähä omaaki syytä noin pitkä väli ku en oo töissä muistanu tai kerennyt soittaa neuvolaan.

Meillä pitää neuvolassa aina itse mitata verenpaine, paino ja tutkia pissa. Samoin lääkärikäynnilläkin pitää nuo itse katsoa ennen käyntiä. Aika itsepalveluksi on mennyt. :D Mites muilla?

Musta tuntuu, että noita käyntejä on niin paljon nyt. (Mulla epäillään nyt raskausdiabetesta) Oon käynyt kerran verikokeessa, sokerirasituksessa, ultrassa, kolme kertaa neuvolassa. Heti uuden vuoden jälkeen on lääkärineuvola, diabeteshoitaja ja käynti äippäpolilla. Ja lisäksi vielä esikoisen neuvolakäynnit. Saa melkein joka viikko käydä jossain nyt!

Mä sit taas voisin tykätä et ite kattois noi. Verenpaineet paremmat ku ei tartte stressaa siitä hoitajasta ja mä en tykkää olla läsnä ku mun kustani tutkitaan :D

Joo, mä tykkään kun saa ton verenpaineen itse mitata. Mulla on aina paljon korkeampi jos joku muu mittaa! :D

Meillä hoitsu onneks testaa pissat eri huoneessa,ei tarvi katella.;) puntarille pitää kävellä ite,muuta ei tartte tehä :D

Meillä neuvolatäti just viimeks puhu, että täälläkin ollaan siirtymässä kokonaan itsepalveluun eli varmaan jo ens kerralla mut opetetaan kattomaan noi kaikki jutut ite. Eli tähän asti käyty pissaamassa purkkiin ja se jätetty sellaseen luukkuun, josta terkkari sen ite tutkii, verenpaineen mitannut myöskin ja ite on vaan vaa'alla tarvinu käydä.

Ompa hassua että ite pitää mitata :) siitähän niille terkkareille maksetaan :D mitä varten ne enää kohta sielä o jos kaikki tehää ite ;D

Meillä myös mitataan paino, verenpaine ja katsotaan pissa. Hemppa on ainoa, mitä mittailevat itse.

Mulla on kyllä ihana neuvolan terkka. Normaalisti ei kuulemma ultrata joka kerta, mutta sanoi eilen, että jos haluan niin voidaan ultrata vaikka joka kerta, koska ainakaan vielä (rv 15+4) ei liikkeitä tunne, niin on kiva katsoa, että kaikki on ok. Ja kuunneltiin sydänäänet, kun edelliskerralla ei vielä saanut kuulumaan :)

Missä neuvolassa ei ole ultraa?!?!
Ei se täällä maalla mikään hightech ole, hyvin epäselvää ja rakeista kuvaa, mutta sen verran näkee, että siellä elossa ollaan :D

Ei täällä vantaallakaan ole neuvolassa ultraa, ei ainakaan meidän neuvolassa. Mutta eipä tuo nyt mua ole kauheasti haitannut.

Meilläkin on ultrauslaite -kivikautinen- mutta se on neuvolalääkärin huoneessa ja sitä käytetään vain lääkärikäynneillä.

Meillä on kans ihan neuvolan terkkarilla sellanen vanha ultra. Ei siinä mitään hienouksia oo, mutta näkyy ainaki että joku siellä masussa möyrii. Sillo ihan eka neuvola käynnilläkin ultrattiin rv7 et näky että on oikeessa paikassa, eikä missään kohdun ulkopuolella.

Takaisin