Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten noissa muuten et jos alkio/sikiö onkin pienempi kuin oletetaan ni saako julkisella puolella jonkun tsekkauskäynnin jolla tarkastetaan et se kuitenkin kasvaa?

MammaMaria! Mitenkähän toi on mahdollista...mä kävin juuri perjantaina erittäin kokeneella gynekologilla ja siellä oli sikiö pää-perämitta 30mm ja vastasi juuri sitä mitä pitikin eli 9+6. Ihmetyttää et millä laskukaavalla ne oikein on ton 7 ja jotain laskenu?!
(Täytyy varmaan tässä esittäytyäkki kohta ku käyn vaan teitä vaklaamassa täällä :D)

Jos sikiön koko heittää vain joitakin päiviä niin LA:a muutetaan, ei kuitenkaan välttämättä mistään parista päivästä, vaan 5-> päivästä. Jos koko heittää jotenkin poikkeuksellisen paljon niin todnäk ottavat uuden ultran myöhemmin (esim. Jos nt-mittoja ei saadakaan otettua oletettua pienempien viikkojen takia). Eiköhän muuten odotella muutama viikko sinne rakenneultraan, ja jos silloin kasvu vielä laahaa niin tutkitaan tarkemmin? Näin olettaisin.

Kyllä se taitaa mennä niin, että jos on odotettua pienempi esim pitkien kiertojen takia, niin kyllä ne varaa uuden ajan. Näin ainakin oli mun ystävän kohdalla kaikissa raskauksissa, koska hänellä oli mahdottoman pitkät kierrot. Ja laskettu aika aina siirty eteenpäin. rv heitti hänellä joku 3-4 vkoa.

Harmony, toi oli huojentavaa kuulla :D mulla kun saattaa ollakkin pienempi kuin mitä odotetaan.

jessica3, en tiedä, miksi toi nyt on noin, monesta suunnasta sitä kyl mittailtiin. Siellä näky myös ruskuaispussikin. Sehän häviää tietyssä vaiheessa...No kuitenkin. Np:ssa sit nähää, miten käy. Mulla on pitkä kierto (33-34), et sen puolestakin se arvio aina heittää. Varmaan se muutakin siinä mittas?

MammaMaria, on lääkäri kieltämättä oudot mitat saanut, kun Hippunen oli 8+2 viikolla 16,1 mm. Ja viikkoja on vastannut koko ajan, nyt rv 12+2 oli 57,5 mm :)

Mulla eka neuvola vasta 24.10 jolloin mennään 9+6. Ystäväni kävi viikolla 8 ja joitain päiviä päälle neuvolassa niin siellä oli kuunneltu sydänääniä. Onko muilla kuunneltu myös ja niin että ne on kuulunut? Mietin, että voinko pyytää neuvolatätiä kuuntelmaan myös ääniä minun käyntikerralla... Tosin jos ääniä ei kuulu niin huolihan siinä tulisi...

En ollut itsekkään kuullut että ekalla kerralla kuunneltaisiin. Ehkä mä vaan odotan siihen neuvola kertaan, että kuuntelu tehdään :) kiitos sinulle Rosalina vastauksestasi

Hmm...voi myös olla, että sekoitan kaks numeroa: 30 ja 13...:) mut se on raskauden vika. Luulen, et lääkäri on kattonut oikein ja mä muistan jotenkin väärin. 30 kyl kuulostaa itestä näin tarkemmin aateltuna isolta mitalta. Muistelen, et esikoinen olis ollut jotain 5cm niskapoimussa? No sekin voi olla täysin tuulesta temmattu mitta :D

No niinhän siinä sitte kävi että miun pienokainen oli lopettanut kasvamisen 6+4. Viikkoja on jo reilut 9 :( huomenna sitten lääkkeillä tyhjennys..Ainut hyvä asia että saan tehä sen kotona. Toivottavasti pääsee pian yrittää uuelleen ja saan pysyä vielä 2015 ryhmässä...

Mi83, voi ei! :smiley-angry017 Kaikkea hyvää jatkoon ja toivottavasti saat uuden plussan pian ja pieni pysyisi mukana. :Heartred:Heartbigred:Heartred

Pakko kyllä kysyä,oliko sinulla mitään kkm liittyvää oiretta?

Takaisin