Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna olisi eka neuvola. Aion kyllä pyytää jos suostuisi kokeilee löytääkö pienen sydän ääniä. :) tänään siis rv 8+0.
Jospa sitten alkaisi tulla se np ultra aika kans... ja jospa olisi ennen joulua! :)

Siis kuinka mulla on enemmän viikkoja ja myöhemmin LA ku sulla? o_O Mulla tänään 8+4
...siis muutamalla päivällä pidemmällä, ei nyt viikkoihin takerruta :D

Mulla siis tulee la vaihtuu neljä päivää eteenpäin,jos nyt päivät pitää kutinsa. :) En oo kehannu rueta vielä vaihtelee ku tarkempi la tiedetään sit np ultrassa

Tänään käyty siis ekassa neuvolassa. Parit lippu laput,kysyi kyllä haluanko enemmän,mutta tuttua juttua jo. :) Eli mun LA on näillä näkymin 29.6. mutta jos samalla kaavalla mennään kuin esikoisen ni kaksi viikkoa aiemmin. :) Ja jee!! Lupasi että saadaan np ultra juuri ennen joulua! Ja ei niin ihanaa pääsenkin heti viimeistään tammikuun alussa sokeri rasitus testeihin.. suvussa paljon diabetestä.

Olisin jopa juonu enemmänkin, kun oli niin jano ravinnottaolemisesta ja ravinnottaoloa seuranneesta oksentelusta. laughing7

Mua rupee jo oksettaa ajatus koko testistä! Ekalla kerralla oksensin 2 käyntikertaa. Ja vasta kolmannella kerralla meni läpi. Ja duunin kans oli niin hankalaa järj.sitä aikaa, ku oli päivätyö. Uuuuh tulee ihan kylmät väreet niin hirveet se oli :(

Minuakin hirvittää tuo että miten saan itenni skarpattua että en oksenna tai pyörry.. nytkin saa syödä parin tunnin välein että ei ala heikottaa. Ja suu kuivaa melko nopsaan.. ei auta ku yrittää vain. :)

Mä aloin kans viimeks oksentaa n. 5min sen litkun juomisen jälkeen ja lähti vieläpä taju. En joutunut uusimaan. Nyt en aio mennä, eivät voi pakottaa. Ihan hirveä testi kerta kaikkiaan.

Missä vaiheessa raskautta tuo testi otetaan? Kauhulla odotan koko testiä kun muuteniin tökkii vähän kaikki, ja varsinkin imelä :/

Itekki kauhulla ootan tota rasitusta. 8.12 olis varattu aika mut katotaan miten käy. Viimeks toukokuussa käyny ja sillonkin teki tosi tiukkaa olla siellä ja juua se litku vaikka en ollu ees raskaana. Toukokuussa sit ku oli arvot hyvät niin iloitsin jo siitä että ei tartte enää ihan heti mennä mutta toisin kävi.

Mullaki arvot tosi hyvät,ja viime raskauski meni ilman ongelmia. Verenpaineetkin oli joka kerta huiput! :) Viime kerralla en joutunut käymään kertaakaan sokeri rasituksessa.. nyt täytyy kun oman äitini puolella kaikilla naisilla on.

Mulla oli taas vaan ku sokeri tuli läpi pissaan. Eikä siis ollu mitään testissä. Arvot olivat loistavat. Oon suht nuori, 28v/3lapsi, bmi 23 ja ei sukurasitetta. Mut jos sokeri tulee taas läpi pissaan niin joudun totta kai. Mut vitsi mä kyl niin toivon et tällä kertaa munuaiset nyt tukis mua vähän enemmän, ja pitäisivät huolta et sokeri ei tuuu pissaaaaaaan!!!!!!!

Mä muistelisin, että sokerirasitus oli vasta joskus raskauden puolivälin jälkeen. Tämä siis silloin jos ei ole erityisiä riskitekijöitä. Kaveri, jolla todettiin ekassa raskaudessa diabetes, joutui toisella kierroksella rasitukseen jo aika varhaisilla viikoilla.

Nyt terkkari väläytteli, ettei mun tarvitsisi ollenkaan mennä rasitukseen, kun viimeksi meni testi ihan puhtaasti ja BMI on normaali. Eikä kyllä haittaa, jos ei tarvitse. Ei ollut mitään oman elämän huippuhetkiä pötkötellä labran odotushuoneen penkillä sokerilitkusta pahoinvoivana.

Mä varmaankin joudun 2x menee rasitukseen tän raskauden aikana jos ei ensimmäisessä jo kosahda. Ja niin, mulla rasitus on 1.12. ja mä mietin että jos oksennan niin en todellakaan mene uudestaan sinne.

Mulla myös kaks kertaa sokeriraistus, sukurasitus niin kova...ensimmäinen pitäisi käydä tekemässä jos ennen joulukuun 22.päivää. Eli noin viikol 13...ja toinen sit puolenvälin jälkeen...Huh,ei vaikuta kivalta hommalta kun näitä lukee :D Papereista aattelin viel et helppo homma :D :D

Joo muistaakseni se oli mullakin edellisissä raskauksissa vkoilla 24-28. Ekassa tosiaankin vasta kolmannella kerralla pysy sisällä litku sen 2h ja testi meni läpi. Toisessa raskaudessa pelasin niin, että menin tyyliin viikoilla 34 yms niin olin "vahvempi" ja ekalla meni läpi. Nyt en tiie mitä teen, jos taas sokeria tulee pissaan. Ehkä meen. Taikka meen sinne viikoilla 38 :)

Mua alko just jännittämään.. Mennään tänään neljältä yksityiselle ultraan. En minä sitten malttanu oottaa sinne ekaan kunnallisen ultraan. :laughing5 Tässä nyt ihan järkevään hintaan päästää terveystalolle. Apua! Ja peukuttakaahan, että siellä on masussa kaikki ok!

Tänään alkuraskauden ultra (meidän neuvolassa neuvolalääkäri katto) ja siellä oli pieni sydän jumputtamassa, pituutta n. 30mm. :) ELi laskettu aika ei todellakaan oo kesäkuussa, vaan 3.7. (niskapoimussa toki tähdentyy vielä). Eli nyt viikkoja vasta 7+6, eikä 9+0. Ja täähän tarkottaa myös sitä, et tuli heti muutama pahoinvointiviikko lisää ;)

Takaisin