Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolassa laski la:n 12.6 , eli päivällä eri ku vauvalaskuri...saapa nähä miteultrassa..ens viikolla pitäis keretä verikokeisiin...

Mulla ei oo vielä neuvollassa laskettu laskettuuaikaa.. En tiiä sit laskeeko vai odotetaanko suoraan ultraan.

Sadetar nii. Vaikka kyl monet on sanonu et jorvi ob muuten hyvä paikka synnyttää mut myönnettäköön et oon hieman jääräpää kans. XD
Mut tykkään kättäristä. Siel ainakin on ilmaisia parkkipaikkoja paljon toisin kuin jorvis tai naistenklinikalla ei oo yhtää.

Ehkäpä uskaltaa jo aktivoitua täällä foorumilla, kun aikaa on kulunut ja vauva voi hyvin. Kävin alkuraskauden ultrassa koska oli vointi melko oireeton rv 6+ viikolla. Ultraaja sanoikin, että yleensä pahoinvointi alkaa vk:lla 7 ja niimpä se alko mullakin. Sitten ku se kestikin vaan kolme päivää niin sitten taas hirvitti, että miten vauva voi. Tällä viikolla olikin ensimmäinen neuvola ja oli niiin ihana yllätys, kun terveydenhoitaja saikin kuulumaan vauvan sydämensykkeen. :love7

Viime tiistaina eka neuvola, verikokeet ens maanantaina ja ekasta ultrasta ei vielä tietoa. Neuvolassa arvioitiin että marraskuun vikalle viikolle menee, ehkä jopa joulukuun alkuun. Noh, päivä kerrallaan odottelua, en vielä jaksaisi muutenkaan mennä kun tämä pahoinvointi niin kamalaa.

Järkytyin siitä paperi sun muusta pinosta jota saatiin kotiin. Ja kun neuvolasta sanottiin että varatkaa ekaan käyntiin se 1,5h niin aattelin ettei todellakaan mene niin kauan...no menihän siellä ja asiaa tuli koko ajan :grin Toisaalta ihana käynti, kuitenkin vähän ahdistava.

Moni tuntuu olevan huolissaan oireettomuudesta. Mä oksensin ekassa raskaudessa ekan kerran silloin, kun synnytys oli käynnissä :D ! Ja muutenkin koko raskaus aika oireeton, kävin laskettuna päivänä mm.vielä hulluilla päivillä shoppailemassa ja olo oli kaikin puolin hyvä myös yliajalla. Tässäkään raskaudessa ei oo vielä kertaakaan tarvinnu oksentaa, pientä etovaa oloa vaan ollut :) .

Hitsit,huomenna ensimmäinen neuvola :) ! Tänään pitäs ultraa varata :)

Tänään oli varhaisulta (pas) 7+2. Sikiö näkyi pitkän etsinnän jälkeen ja kooltaan vastasi 6+ viikkoa. Syke vilahti ehkä. Viikon päästä uusi ultra, voi kun olisi kasvanut kuten kuuluu. Vähän pelottaa onko kaikki hyvin.

Tuntui vähän hassulta saada ensikäynti aika äippä polille viikoille 24+3. Äippä polilla oon siis käyny jo kaks kertaa tämän raskauden aikana. :)

Mulla sama ku Tupunalla, että esikoinen oli tosi oireeton ja samoin tääkin. Vähän oli ellotusta jokunen viikko sitte, mut ei kestäny ku muutaman päivän.

Pitääkö teidänki viedä ensimmäinen pissanäyte labraan? Viime raskaudessa ei tarvinnu, taas oli kaikki muuttunu. :D Tällä viikolla pitäis siis viedä pissanäyte (sain astian ja kaksi koeputkea...) ja käydä ottamassa verikoe.

Jorvista oli täällä puhetta, mulla on kans pelkästään hyviä kokemuksia synnärin puolelta. :) Aion synnyttää siellä tämän toisenkin!

Nyt rupee oireettomuus olemaan hyvä juttu :cool:

Tänään oli ensimmäinen neuvola rv 9+5. Samalla pääsin sydänääniä kuuntelemaan, mutta eipä se dopleri mitään löytynyt. Onneksi lääkärin ultralaite oli vapaana naapurihuoneen tädillä joten pääsin ultraan saamaan mielenrauhan :)) ♥♥ ihani liikkuja siellä, sydän pompotti :) ite en kyllä nähny mitää sukettä mutta kaks ammattilaista näki, luotan niihin :D

Ihana olo <3

Meiän pitää labrassa antaa pissanäyte samalla ku käy verikokeissa. Mä olin kerenny niissä käydä jo, ku luultiin että raskaus oli pidemmällä ku olikaan, joten joudun nyt mennä toiseen kertaan sinne labraan, kun ne oli viimeksi otettu liian aikasin ne näytteet :( . Ärsyttää se verikoe, kun viimekskin meinasin pyörtyä sinne.

Meillä kans annetaan ekassa neuvolassa PLV-näytettä varten astia ja putket, ja ne pitää kiikuttaa ite labraan. Viimeks oli sama juttu, eli mun kohdalla siis 05/12 oli edellisen raskauden ensimmäinen neuvola :)

Meillä neuvolatäti otti verikokeen ja aina ennen neuvola aikaa käyn pissaamassa purkkiin odotustilan asiakas wc ssä. Neuvolassa varattiin myös ultra aika eikä tarvii odotella mitään postiaikaa niinkuin ilmeisesti toiset joutuu odottamaan :confused:

Meillä eka käynnillä otettiin neuvolassa verikoe. Ja sit pissanäyte vietiin labraan.

Jatkossa joka neuvolakertaa ennen annetaan pissanäyte :)

Tänään eka neuvola. Ihan perusjuttuja, verikoe otettiin ja sit sain kans noi pissanäytepurkit. Ei ollut mitään ihmeitä. Hemoglobiini oli 132...muuta ei jäänytkään mieleen konttaavan tuholaisen takia...:)

Mulla kans huomenna ensimmäinen neuvola. Sinänsä jännää, kun eka käynti tässä kaupungissa äitiysneuvolassa, joten en osaa yhtään ajatella et mitähän laitteita niillä on täällä perus neuvolatiloissa. Edellisessä paikassa tiedän et olis varmaan voinu jo pyytää kuuntelemaan sydänäänet ja oli siellä ikivanha ultralaitekin.. Nyt siis ollaan kyllä käyty tuolla neuvolassa jo esikoisen neuvolatädillä, mut en tajunnut silloin katsoa tarkemmin, kun en tajunnut et on sit sama täti jolle meen myös äitiysneuvolaan..

Jännittää. 8+2. :smiley-bounce016

Takaisin