Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä kävin tänään ultrassa, jonka luulin jo olevan nt-ultra, mutta möykky vastasikin vasta viikkoja 8+6 eli sain siitä nyt sitten ylimääräisen varhaisultran vahingossa :) . Toisaalta olin jo varautunutkin, ettei viikkoja oo niin paljoa, kuin kuukautisista laskettaessa olettaisi, koska sama homma kävi ekassa raskaudessa. Syke löytyi ja sielä pikkunen jo liikuskelikin, joten ihan luottavaisin mielin olen. Oikea nt-ultra nyt sitten vasta 27.11.

Mä en malttanu odottaa nt-ultraan vaan käytiin tänään terveystalolla varhaisultrassa. Siellä ihana vauva liikutteli pikkusia jalkoja ja sydän löi hienosti ♡

Kuukautisten mukaan ois ollu rv 9+2 mut ultran mukaan nyt on rv 8+5

Kallista hupia oli kyllä. Huh huh, 15min ja 201e :/ luulin netin hinnastosta et ois erikoislääkäri 86e + toimistomaksu mut siihen tuli vielä päälle ultraus. No toisaalta se oli kaikki sen arvosta koska nyt tiedän et siellä on oikeesti joku ja kaikki hyvin.

21.11 sit seuraava ultra ♡

Mulla on APC-resistenssi jonka vuoksi voin saada erittäin helposti veritulppia ja esikon aikaan aloitin kans heti alussa ja nyt myös kun on kaksi kaveria ja hormoni taso nousee nopeasti. Ja heti jos tulee tulppa oireita niin pitää mennä sairaalaan ja tutkitaan ja sit liuotellaan. Toivotaan vaan että ei tuu mitään. Tai varsinkaan napanuoriin tule mitään häikkää virtauksissa.

Toivotaan. Onneks alkuun pistoja ei oo ku yks päivään mut varmaan jossain vaiheessa taas nostetaan kahteen. Mut pieni hinta terveistä lapsista.

Esikon aikaan eivät nostaneet tarpeeks aikasi hepariini annosta kiin kerkes tulla virtauksiin häikkää jonka vuoksi seurattii sit tosi usein ettei vaan tukkeudu tai muuta vastaavaa. Nyt kun tietää mitä siitä voi tulla niin tietää sit vaatia sitä nostamista aikasemmin.

Täällä kans Klexane pistelyt alotettu heti kun plussa oli näkyvillä. Nyt jo tuntuu että pistopaikat meinaa hetkittäin olla hakusessa kun osasta pistoista tulee niin lahjakkaat mustelmat tai muuten pistopaikka helläksi moneksi päivää. :( Ja oon tullu siihen tulokseen että mulla on sarvikuononnahka tai sitte nuita neuloja ei todella ole terotettu ollenkaan. Tosissaan saa neulaa painaa että menee nahkasta läpi. Toivotaan että ihan heti ei tarvi nostaa kahteen kertaan päivässä tuota annosta...

Niin ja tänään eka ultra. Varmistellaan että Vakoilija sieltä löytyy ja kaikki muutenkin ois ok. Huuh, jänskättää, pelottaa ja tekee vaikka mitä. Viimeyön unetki ollu mitä ollu. Nähny ihmeellsiä unia ja heräilly varmaan sata ja kaks kertaa. Ainakin siltä tuntuu. Toivottavasti illasta ois hyviä uutisia päivitettäväksi :)

Se alkaa nahkakin kovettumaan pistojen vuoksi mut ainakin esikon aikaan pysty pistää myös kainaloon joka ei sit ollu mun juttu vaan aloin nousta vatsa nahkassa ylös päin. :) kyllä sitä jonku kohan aina löysi. :)

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä ja yllätyin kun hän ilmoitti, että ultrataan. Siellä yksi pikkuinen köllötteli, kääntyili ja heilutteli käsiä ja jalkoja. :) Sydänkin löi niin hienosti, että ihan tippa linssissä pikkuista ihastelin. Sanoinkuvaamaton tunne. :Heartred

Varhais ajan ultra ohi ja kaikki oli niinkuin pitää. Pienen pavun sydän löi vimmatusti. :Heartred Kuukautisista rv7 mutta epäili viikoiksi ennemminkin 6+2 ja oli tyytyväinen että aika oli tänään eikä eilen,koska sydän äänet olisi saattanut jäädä kuulematta. Nyt olen niiiiin helpottunut! :p Parin viikon päästä sit eka neuvola.

Eka neuvola tänään käyty, tosi pikasesti tosin kun oli vähä kiirus, no seuraava kerta sit ihan rauhassa :) nyt ootellaan millon posti tuo ajan ultraan...kiva lukea noita teidän juttuja jotka ootte jo käyny, oma odotus tuntuu niin pitkältä...

Meillä oli kans tänään eka neuvola ikinä. Oli tosi kiva täti (heh, oli se kyllä meitä nuorempi tyttö :D), vähän jännitti jos olis ollu joku nihkee tyyppi. Kauheasti käytiin läpi kaikkea, mutteipä siellä mitään uutta oikeastaan ilmennyt vaikka ekaa odotetaankin. Nyt sit venataan ultra-aikaa postitse ja varattiin jo valmiiksi seuraavaa neuvolaa ja lääkäriä.
On se vaan jännä että viikolle 12 asti mennään ennenku kunnallisella varmistellaan mitenkään että siellä masussa edes on ketään :P

Mulla on lääkäri jo huomenna ja oon saanu käsityksen et siel tehdään sisätutkimus missä tarkasteltais vastaako kohdunkoko viikkoja tms. Mä nyt tiedän ettei oo ainakaan mikään tuulimuna, kun päivystyksessä kurkkas ja sykekinkin löytyi. Se sitten selviää ultrassa vasta onko yhä elossa ja kasvanut. Toki kasvukipuja mulla tuntuu välillä, mutta. No ei oo ainakaan vuotoja ollu vielä. :)

Täällä ollaan onnesta soikeena. Eilen ultrassa päästiin kurkistamaan Vakoilijaa ja sieltähän se veijari löytyi, Hyvin vastasi viikkoja (7+3) ja sydän siellä puksutti menemään. :Heartred:dance008 Musiikkia korville. :) Niin ja yksi kuitenkin siis tulossa että ei ollut kaveria ehtinyt itselleen sinne hommata. Ihan hyvä niin. Ois ollu ehkä omalle kropalle liikaa ne tuplat.

Mue en oo vieläkään saannu kutsuu uutee ultraa. :/ oon kyll vähä kärsimätön. Viime torstaina oli neuvola, et kauankohan niissä kutsuis yleensä menee postissa? Kaua teil on kestäny? Kätilöopistolle ootan kutsuu ultraa

Mä asun keski-Suomessa ja viikko meni ihan yhtä kärsimättömänä mäkin odottelin...

Meillä saa onneksi itse varata ajan ultraan, joten ei tarvitse aikaa odotella postissa. Minulla on jo aika myös rakenneultraan. Sain sen ennen ensimmäistä neuvolaa.. :D

Meillä kans ite soitettiin. Sinänsä hyvä et sai sit varmasti sovittua semmosen ajan, ettei tartte sit heti ruveta siirtämään :)

ImanMaria: Meillä tuli vajaa viikossa neuvola käynnistä Naistenklinikalta kirje ultra-ajoista. Että kyllä se tulee ihan lähipäivinä. :)

Takaisin