Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tänään ensimmäinen neuvola (rv 9+0). Ajan uskaltauduin varaamaan viikko sitten varhaisultran jälkeen. Kyllä jännitti ja pelotti varhaisultrassa keväällä olleen kkm takia, mutta viikkoja vastaava alkio löytyi, jolla oli vahva syke :Heartred. Nyt taas vaan nousseet pelot keskenmenosta esille, kun mun vähätkin raskausoireet ovat kadonneet.. Onko neuvolan hoitajalla doppleria, jolla pystytään kokeilemaan, että kuuluuko sydänäänet? Pitääköhän tässä käydä vielä yksityisellä ultrassa ennen np-ultraa, että sais tietää, onko kaikki hyvin...

Kyllä neuvolassa laite löytyy, mutta eri asia on, suostuuko kuuntelemaan. Saattaa vedota, että viikkoja niin vähän, että ei välttämättä kuulu niiden laitteilla ja siten aiheuta turhaa huolta. Mutta, jos olis sellanen mukava terkka, niin vois yrittääkin löytää sydänäänet...

Mulla on kohtu niin takana ettei saanu lääkäri tuntumaa. Samalla neuvollassa otettiin verikokeet ja varailtiin kuukauden päähän uusi aika, sinne sit pääsee mieski töiltään mukaan. :)

Enpäs olekaan pitkään aikaan eksynyt tänne foorumille, ihana nähdä miten aktiivisesti täältä löytyy keskustelua. :)

Tänään oli varhaisultra, jossa löytyi kaksi sikiöpussia, mutta vain yksi pikkuinen, la aikaistui viikolla.

Siis naistenklinikalta ja kötilöopistoltako joutuu odottaa kutsuja/aikaa np-ultraan? Jorviin sai soittaa itse. Jännää.
Mulla neuvola maanantaina. Ja ultra vasta marraskuun lopussa. Ääh niin pitkä aika. :(

Juup. :) Mutta hyvin saatiin työvuorot muokattua että päästään, onneksi joustava työ kummallakin.

Mulla eka neuvola ylihuomenna!!!! Varasin sen jo varmaan vajaa kk sitten ja samalla varattiin ekaan ultraankin aika, se sitten 21.11. juuri ennen lomamatkaani Floridaan. Lentokonekin jännittää nyt erilailla, muilla kokemuksia? Ei pitäisi juuri vaikuttaa, kun ei juurikaan ole mahaa :D

Harmony ite asun espoossa ja jorvi olis muuten ollu synnytyspaikka mutta en suostu menemään jorviin xD ja sit kans riskisynnytys. Naistenklinikka olis muute mut sen rempan takii laitettii kättärille.
Täs ootelkaa vielki sitä kirjettä postissa. Kamalaa ku on niin kärsimätön xD

Muokattu viimeksi:
Edellisessä raskaudessa lensin viidennellä kuulla Uuteen-Seelantiin asti (ja takaisin). Siinä tuli kaksi tosi pitkää n.11 h lentoa ja oli kyllä aika inhottavaa. Se istuminen oli raskasta ja vaikka miten oli lentosukat jalassa ja yritti kävellä parhaan mukaan niin jalat kuitenkin turpos aika möhkäleiksi! Eihän siitä lentämisestä raskaana sinänsä mitään haittaa pitäis olla, veritulpan riski saattaa vaan olla vähän kohonnut. Lentäminen tais olla kiellettyä vasta jostain 36 vkosta eteenpäin.

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvola. Oli tosi mukava hoitaja. :) Se hoitaja, jolla käytiin aikaisemmin esikoisen aikana, jäi juuri äitiyslomalle. Onneksi tuo toinenkin oli mukava. :)

Painoa oli tullut 1kg lisää, verenpaineet ja hemoglobiini ok. Ens viikolla pitää käydä labrassa antamassa pissanäyte ja otetaan verikoe.

Joudun muuten luultavasti kaksi kertaa sokerirasitukseen, koska mun äidillä on 1-tyypin diabetes. :/ Viime raskaudessa olin kerran, nyt on kuulemma suosituksena käydä ensin viikolla 14-15 ja sitten vielä 20 viikon jälkeen uudestaan. Plääh.

Ultra on joulukuun ensimmäisellä viikolla.

Eka ultra takana! La siirty kolme päivää aiemmaksi eli on nyt 1.6. ja viikot 10+3. Niskaturvotus 0.6 mutta kävin nyt kuitenkin verikokeissa siinä. Lääkärin mukaan kaikki oli niinku pitääkin :) Ihana pikkunen näytti mun mielestä ihan tytöltä! Niin ja tyyppi oli 34.6 mm kokoinen :)

Muokattu viimeksi:
Täälläkin tänään eka neuvola, 8+0. Kaikki hyvin ja ultrassa näkyi viikkoja vastaava pikkuinen, jolla sydän löi hienosti. <3 Neuvolatäti (tai molemmat kylän tädeistä) on mukava ja ennestään tuttu, joten tästä on hyvä jatkaa. Huomenna soittelen nt-ultraan aikaa.

Täällä toinen ultra takana, sielä sydän löi ja iso kivi tipahti harteilta. Viikkoja 6+1 ja mun laskujen mukaan LA 1.7 mutta lääkäri laski että 30.6. Mä taidan suosiosta hilata itteni tonne heinäkuisiin, koska jos tämän kans käy niinku esikoisen, niin yliajalle menee :D tsemppiä kaikille! :)

ImanMaria, miksi et mee Jorviin? Mä meen sinne, mulla on sieltä vain hyviä kokemuksia. Kättärille en menis kirveelläkään.

Mulla vasta 5.12 eka ultra, no ei oo loppujen lopuksi pitkä aika ja kun ei mieti sitä koko ajan niin aika menee nopeesti. :) Tänään käyty sokerirasituksessa ja ei se niin kamalaa ollutkaan mitä pelkäsin.

Sadetar, ei mull oo synnytysosastosta kokemusta mutta muuten mulle on jäänny niin pas*** kokemus jorvin muista palveluista suuhun. Mm kerran meni hengitysvaikeuksien takia sinne kun en saannu henkeä niin 8 tuntia ne piti mua odotustilassa ilman happea tai mitään niin siitä sit meni takas kotii taksilla ja sit lanssin kanssa sisään. Ihmiset kerkes vaihtua kolme kertaa odotustilassa. Kuumeiset ja kaikki pääs ohi. Ja se oli tuskaa ku ei saa henkeä ja siihe ei reagoitu. Niin sinne en mene enää ikinä.

Takaisin