Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon käyttänyt chia-siemeniä, hyvä juttu aiheesta on Kemikaalicocktail-sivulla.. Tosiaan ennemmin syön vuosisatoja (-tuhansia) käytettyjä superfoodeja kuin ihmisen kehittämiä keinomakeuttajia tai transrasvoja jne :)

Pitäiskö tehdä tästä aiheesta oma ketjunsa...? Yritänpä sellaista...

Msm:stä luin jostain, että 1/3 tl olis ok raskaana, eli 1-2 g. Sen verran oon nyt ottanut, ennen kuin saan vahvistusta määrän lisäämiselle.

Tässä päätin peruuttaa maanantaisin ar-ultran vaikka kovasti odottelin sitä.. Eilen soittelen ja varmistelin hintaa, en ala maksamaan 200€ siitä.. Tiistaina on kuitenkin neuvola ja sitä kautta mahdollisuus päästä äitiyspolille ar-ultraan niin meen sit sitä kautta ja toivon vaan, että ajan saa mahd.pian. :)

Toi 200€ on kyl jättisumma tälläiseen sysätä. Vaikka toki tärkeä asia onkin niin huvikseen ei viitsi ultraan mennä jos kukkaro kevenee noin paljon. Mää oon ainaki semmonen et ku raskaus etenee ni tulee varmaan ostettua yhtä sun toista ja rahat saa kyllä menemään tähän lapseen.

Se 3D-ultra vois kiinnostaa jossain myöhemmässä vaiheessa. Jos pyytäisi joululahjaksi rahaa siihen

Mulla viikon päästä eka neuvola, jos sit alkais tämä tuntumaan vielä todellisemmalta.

Mulla oli tänää ar-ultra ja kaikki hienosti, niinkuin pitääkin. Sydän siellä kovasti läpätti ja ihan pikkuriikkiset käsien ja jalkojen alut näky. Pituus 14,5mm vastaa viikkoja 7+6 vaikka menkkojen mukaan pitäis olla 7+5, mut pääasia että kaikki ok. Nyt vasta alkaa oikeesti tajuamaan, että kyllä siellä joku kasvaa :) Neuvolassakin kävin jo viime viikolla. Jospa tässä pikkuhiljaa uskaltais alkaa iloitsemaan tästä ja jossai vaiheessa sit myös kertokin vanhemmille ja muillekkin. Ei olla vielä kerrottu kenellekkään muulle kun mun pomolle ja sekin oli vähän pakko kun työtehtävät on sellasia, ettei saa kaikkee tehä raskaana.

Täällä eka neuvola takana ja nipun papereita sain mukaani :D Mut pääasia oli et sain ajan neuvolalääkärille 6.11, hirmuusti vielä piinailtavaa sinne asti.

täälläkin eka neuvola takana,viime viikolla tosin jo..17.11 on ultra, mutta tällä viikolla käyn jo yksityisellä ar-ultrassa.
melkein kaikki materiaalit oon jo ehtiny lukemaankin :D

Ar-ultra viikon päästä maanantaina, ensimmäinen neuvola ensi viikon keskiviikkona. Tuntuu pitkältä, mutta ei siihen onneksi ole oikeasti enää kauaa. :)

Tänään tuli myös kutsu rakenneultraan taysiin. :D tammikuussa sitten taas sinne.. huvittaa lähinnä, kun en ole missään vielä käynyt ja kuitenkin annetaan jo tuonne aika. Kai tämä raskaus sitten etenee loppuun asti. :)

Tänään 6+6.

Täällä käyty myös ar-ultrassa. Laskennallisesti viikkoja pitäisi olla 7+5, mutta koko vastasi viikkoja 7+0. Pieni sydän siellä kuitenkin jumpsutti, ruskuaispussi näkyi ja lapsivettä myös. Reilun viikon päästä täytyy mennä uusintakäynnille varmistamaan, että pienokainen jatkaa kasvamista, koska täällä on tuhruteltu tänään vähän enemmänkin. Tosin, vuotohan voi olla normaalia ja pari edellistä kuukautiskiertoakin pitkittyi, niin en ihmettelisi myöhäisempää hedelmöittymistäkään. Näistä tulee kyllä pitkät 9 päivää odotella.

Jeilei, toivottasti tyyppi kuitenkin jatkaa kasvuaan ja homma etenee. Sen verran erit on noi rv:t (tai siis raskauspäivät), että taitaa la:kin muuttua sitten...?

Pauveli, kovasti toivotaankin! Ja juu, kyllä noin suurella erolla päivissä LA muuttunee kanssa, mikäli kaveri pysyy vain mukana. Mutta LA varmistetaankin vasta np-ultrassa, joka sekin on jo varattuna. Nyt saa ainakin sitten oikein urakalla katella pientä :)

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. :) Mukava oli neuvolan täti ja paljon saatiin kaikenmoisia lippuja ja lappuja. :) Tietoon tuli myös että kun odotetaan kaksosia, niin down seulaan ei päästä. Sääli. :/

Nyt odotellaan pari viikkoa niin olisi toinen ultra käynti omalla klinikalla ja katsastetaan onko kummatkin rakkauspakkaukset vielä matkassa. :)

Eikö kaksois raskauksissa siis tehä tätä seulonta tutkimusta eli niskaturvotustutkimusta?? Vai ymmärsinkö murunen2015 väärin. Mulla olis seuraava. Ultra jo torstaina ja sit kahenviikon päästä taas. :)

Niskapoimiturvotus katotaan joo, mutta sitta down seulantaa verikokeesta ei voi ottaa..

Jookkei. :) kiva tietää niin en sit ihmettele että miksi eivät ota sitä.

Murunen2015 onko teillä mitkä viikot nyt menossa? Itsellä 6+3 :)

Joo kun kaksoisraskauksissa hormonipitoisuus on korkeampi, eikä oo tutkittu tarpeeksi että mitkä ne arvot pitäisi olla.

Meillä tänään 8+0 :)

Juu. :) eli aika lähekkäin kuljetaan. Joko teillä on vatsapömppis turvotusta? Mulla ainakin on iltaisin selkiä pömppö kun kohtu on eteen päin kallellaan voimakkaasti. Mitenhän pitkään tän pystyy salailemaan? Esikko alkoi näkyä vasta rv 23.

Aika lähekkäin juu. :) Täällä ei vaimolla vielä pömppistä. Aikalailla kyllä kuvotusta, varsinkin jos on paljon liikkeellä ja tekee vaikka kotitöitä. Vapaapäivät meneekin sitten levätessä. Lääkäri sanoikin meille että kaksoisraskauksissa huono olo on voimakkaampi. Miten sulla?

Vatkuva kuvotus ja etova olo mutta suuremmilta oksentamisilta oon välttyny ku muistaa syyä ja juua tietyin välein ja nesteyttää hyvin. Tosin ajoittain vain neste joka menee alas ja se aiheuttanut sen että mulla on natrium arvo tosi matala. Ja aina kun ruokailu väli pitenee niin tietää että saa olla vessan hyvä kaveri. :D Tissitkin kasvanu esikkoon verrattuna tosi paljo nopiammin. :D
Sit mulla on jatkuva väsy. Aamulla kyllä saatan herätä virkeenä mutta muutama tunti eteenpäin niin olen valmis ekoille unille. Töissä se ei oo ollu mahollista ja nyt saikulla oon sit käyttäny kaikki tilaisuudet hyödyksi. :)

Takaisin