Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Prkl. No, täytyy selvittää sitten kun tiedän oikeasti milloin reissu on tulossa - ja onko tulossa. "Viimeisiä" työrupeamia...

Mulla takana jo 2 neuvolalääkäriä (ainakin 2 vielä edessä) ja useita th vastaanottoja (tunnun olevan oikee suurkuluttaja) :) Viikkoja 19+6. No, ei sille voi mitään,kun ei kroppa kestä. Nyt ensimmäisen kerran sairaslomalla kipeiden supistusten takia, onneksi ei viitteitä siitä, että menisi kesken, mut korkea verenpaine ja paheneva kilpirauhasen vajaatoiminta yhdistettynä stressaavaan työhön sen aiheutti.. Ei auta,kuin levätä ja yrittää keventää. Multa ei oo mitattu sf mittaa eikä oo ollu mitään voimavarakyselyjä, ehkä ne tulee sit myöhemmin..?
Ylihuomenna vihdoin rakenneultraan :)

Finnarin sivuilta löytyy itseasiassa valmis pohja lääkärintodistukselle. Mä lähen lauantaina USA:an ja vaikka viikkoja onkin vasta 22 kasassa, pyysin lääkäriltä todistusta ihan varmuudeksi mukaan. Lääkäri pyysi mua tulostamaan Finnairin sivuilta sen pohjan ja se sitten täytettiin. Jos olis yli 28 viikkoa, niin sitten se pitäs tosiaan lähettäää Finskille ennen reissua, mulla se nyt on enemmänkin varmuuden vuoksi mukana. Välilennolle Jenkeissä ei amerikkalainen lentoyhtiö vaatinut mitään todistusta. Lentosukat ostin ja lääkäri myös kehotti juomaan vettä reippaasti ja jaloittelemaan säännöllisesti. Tuun kertomaan sit myöhemmin, et miten lennot meni, vähän jänskättää. :)

Mulla kans neuvola takana. Hb oli edelleen hyvä, vauvan syke 144, painoa ei ollu tullu yhtään kuukaudessa ja siitä terkka sanokin et syötkö sä tarpeeksi. Syön kyllä ihan tarpeeksi ja kyllä se vauva omansa ottaa. Ite lähinnä mielissäni ettei oo vielä tullu paljon painoa koska sitä tulee loppu raskaudessa väkisinkin.

Sf mitta oli 23cm kolme senttiä oli tullu kuukaudessa lisää ja terkka sano et kovin on kohdunpohja jo ylhäällä. Melki 10cm navan yläpuolella et eipä oo ihme kun välillä puuskuttaa. Kela asioita käytiin läpi ja sain raskaustodistuksen kelaa ja työpaikkaa varten.

Tulin neuvolasta. Joku oli perunut lääkäri ajan, joten hyvällä tuurilla oli lääkäri vapaana ja pääsin hänen juttusille. Teki sisätutkimuksen ja ultrasi kohdun kaulakanavan, jossa tilanne oli normaali. Kanavaa yli 4 cm jäljellä (rakenneultrassa 19+6 58mm). Oli kuitenkin sitä mieltä, että säännöllinen kivuton supistelu on huono asia kaksosraskaudessa ja siihen lisättynä kurja tilanne töissä liian iso rasitus minulle. Määräsi kaksi viikkoa saikkua, joista ensimmäinen pitäisi ottaa nyt ihan rauhassa ja levätä paljon. Jos supistelu rauhoittuu, voi seuraavalla viikolla liikkua supistusten sallimissa rajoissa. Jatko katsotaan sitten tilanteen mukaan, mutta voi olla, että töihin en enää palaa..

Muuten käytiin terkan kanssa läpi kelan asioita ja puhuttiin valmennuksista. Sain myös raskaus todistuksen. Paineet olivat 139/79, hb 112, joka kuulemma vielä ihan hyvä, sydänäänet hyvät ja liikkeet hyvät. Pissan jätin vasta lähtiessä, mutta sekin on ainakin tähän asti ollut puhdas. Sokerirasitus parin viikon päästä..

Hienoa, että pääsit saikulle! Enstekskin supistusten vuoksi, mutta pääset myös hermolepoon siitä hullusta pomosta.♡ hyvää saikkua! :)

Hyvä elaffy, että sait kunnon pätkän nyt jo ensi alkuun. Muista levätä :)

Neuvolassa kaikki hyvin. Paino on vaan lähteny nyt nousemaan vähä reippaasti :/ mut ei mitenkää huolestuttavasti. Sokerirasitus rv28. Ja kiva kun neuvola täti oikeen kysy, että saako harjotella ultraamista? No joo ehdottomasti! Siellä se pikkunen vipelteli :love7

Juu, levätty on melkein ainakin. Kävimme shoppaamassa vaunut. Oli kyllä muutenkin ihan asiaa liikkeeseen, kun lääkäri suositteli tukivyötä ja sen ostin nyt sitten samalla. Toivottavasti siitä olisi apua. :)

Koiraa on pakko lenkittää, mutta rauhassa yritän ottaa. Muuten lepoa sitten paljon. Ja nukkumaan käski myös. Sitä aion yrittää kyllä parhaani mukaan noudattaa.

Aamulla kävin neuvolassa ja voi vitsi ku taas mun ja terkan jutut meni aiheen vierestä. Kaikesta muusta juteltiin paitsi raskaudesta :D. No kyl mä nyt sille mainitsin et olo on kyllä, että odottaa kaksosia. Kaikki tulee tuplana taikka tuplasti nopeammin. Oli siis ihana käynti. Sydänäänet oli hyvät molemilla. HB oli 104 eli rautakuuri (ilmankos ku teki mieli jäitä), verenpaineet hyvät ja pissa puhdas. Kelapaperit saatu. En oo vaa vieläkään päättänyt otanko pakkauksen(t) rahana. Yhdistelenkö. Tod.rahana otan.
Yllätykseksi tosiaan tuli et seurv.käynti vasta 30vkoilla :o. No meen Jorviin ultraan kuitenkin 24 ja 28vkoilla. Joten kyllä käyntejä on. Mut lähinnä ihmettelin, miten paljon on karsittu 3v aikana neuvolakäyntejä. Varmaan 4-6käyntiä vähennetty.
Aj niin ja painosta terkka oli tyytyväinen. "Vain 5kg"hän sanoi :) no joo silti itse haluun kyl nyt vähän tsempata ja täytyy lopettaa tää mässäily.

Mulla oli kans eilen neuvola. Sain kelapaprut ja juteltiin niitänäitä. Paino oli tippunu neljässä viikossa 400g. Ihan hyvä niin. Vaavin pulssi oli 150 pintaan vaikka välillä ei meinannu saaha kuuluviin ku pyörähti aina anturin alta poies. Mulla seuraava käynti 28 viikolla. Tässä välissä kerkee olla yks äippäpolin käynti. Aattelin et jos jaksais ootella vähä aikaa ennenku laittaa tuet sun muut hakuun. Terkka sano et maaliskuulla ilmeisesti julkistavat uuden paketin ni jos sitä jaksais sinne asti ootella. :)

Minulla on seuraava käynti rv 27. Olisin saanut tähän väliinkin käynnin, mutta menen käymään äitiyspolilla seurannassa, että se varmaan kyllä riittää minulle. Sydänääniä voi kuunnella kotonakin ja kuitenkin liikkeet tuntuvat päivittäin, että en ole juuri ollut huolissani. Saan tietenkin aina soittaa ja varata ajan aiemmin, jos tulee mieleen jotain.

Sairasloman kanssa täytyy nyt katsoa. Läääri oli sitä mieltä, että jos supistelu laantuu levossa, voisi sairaslomaa jatkaa tarvittaessa. Saan kuulemma käydä kokeilemassa töissä oloa välissä, jos on sellainen olo, mutta viikoja on sitten jo melkein 25, kun palaan takaisin töihin. Ei siinä montaa viikkoa ehdi olla, kun laittavat uudestaan saikulle jo. Puhui, että yleensä viimeistään siinä rv28 paikkeilla jäädään töistä pois, mahdollisesti jo aikaisemminkin. Eli voi olla, että seuraavan neuvolan yhteydessä jo annetaan lappua kouraan..? En tiedä. Onneksi tuo äippäpoli seuraa myös säännöllisesti, joten lääkäriin pääsee tiuhaan. Tietysti sikiöiden kasvu vaikuttaa paljon.

Nyt tuli valmennuksista lappua, neuvolan järjestämä perhevalmennus on 24.2 ja sairaalan järjestämään synnytysvalmennukseen mennään 7.4 :)

Mul oli kuulemma ollu neuvola keskiviikkona josta ei ollu tullu mitää tietoa xD samaan aikaa ke aamuna mulla oli toinen tapaaminen toisen lääkärin kanssa. Ei neuvola lääkäriä. No onneks sain uuden ajan nii saan ne kelan paperit xD

Iman Maria: Aika outoo et on neuvola-aika, josta ei sulle oo mitää mainittu....

Oli minullakin äitiyspolilla ultra rv 10. En vain itse tiennyt siitä kuin vasta rakenneultrassa. :D

Takaisin