Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin oli aamulla neuvola, nyt viikot 26+2. Verenpaineet oli ok ja olin hb:n saanut kuukauden rautakuurilla nousemaan 113. Raudan määrää voin lisätä vielä. Pissa oli puhdas ja suurin helpotus siitä et sokeritesteistä tuli puhtaat tulokset!!! :-) Vauvan liikkeet ja sydän äänet hyvät. Huvitti taas niin ku vauva potkia jyskytti siihen anturiin niin et pauke kuului. Alkoi th:takin naurattaan :-)
Sf-mitta oli 23,5cm ja painoa tullut yhteensä 5,5kg eli nousemaan päin sekin ku alussa ei tullut oikein mitään :-)

Ompas ollut stressaava päivä. Eilen mulla alkoi kuukautiskipumaiset tuntemukset mitkä vaan voimistuivat tänä aamuna. Vähän ihmettelin niitä, kun mulla ei missään raskauksissa ole juuri kipuja ollut. Sitten kävin päivällä vessassa ja kun nousin, oli pönttö ihan punainen. Mä kyllä jo itse siinä vaiheessa melko varmasti paikallistin, että veri tulee pissan joukossa. Soitin neuvolaan ja siellä oli nuori sijainen, joka ei osannut mua auttaa millään tavalla. Sitten soitin äitiyspoliklinikalle ja onneksi puhelimeen vastasi mukava nainen joka sanoi että ehdottomasti kannattaa tulla näytille.

Testien mukaan mulla oli verta pissan joukossa ja syynä todennäköisesti virtsakivet tai pissatulehdus. Huomenna saan pissatestin vastaukset. Sitä vaan toivon että jos syynä virtsakivet, ettei niistä mulle kovin kipua tulisi.

Oli kyllä taas tosi peläyttävä kokemus! Onneksi vauvalla on kaikki hyvin :) aivan selvät sukukalleudet löytyi jalkojen välistä ja painoa boitsulla 800 g :Heartblue laskettua aikaa aikaistettiin nyt 12.6 koska vauva on kokoajana ollut isompi, mitä varhaisultran mitat näyttivät.

Hui mikä päivä <3 voi vaan kuvitella sen fiiliksen kun katsoo pönttöön :/ tsemppiä, toivottavasti lääkekuuri ja se ois siinä :) onnea poikalupauksesta <3 <3 ihana uutinen!!!

Orvokki tsemppiä ja sympatiaa, toi ois hurja tilanne kokea. Toivotaan parasta ja ettei vaiva jatku kauaa. Onnea poitsulupauksesta! <3

Mä sain sittenkin sokerirasitustulokset jo tänään, terkka ystävällisesti ne soitti vielä päivän päätteeksi. Arvot oli onneksi hyvät ja kaukana raja-arvoista. Helpotus ja huokaus. :) Itsekin siihen testiin jouduin ylipainon vuoksi ja 4D:ssä lääkäri sanoi, että tyttelimme olisi hänen arvion mukaan keskimääräistä isompi syntymäpainoltaan. Siks ehti miettiä jo itekin, ettei vaan ois sokereiden takia mitään jumbokokoista vauvaa tulossa. Mutta hyvä näin ja onneksi tuli asia tsekattua. <3

Timantti, monta kertaa oot käyny neuvolassa? Lääkärissä?

Toivottavasti se mun lääkäri sillon parin viikon päästä ei oo pahasti myöhässä kun joudun muutenkin menee töihin myöhässä. Kun noi kaikki ajat on aina niin viime tipassa työvuorolistoja ajatellen. Kuten esim. Se synnytysvalmennus joka siirty maaliskuulta toukokuulle mun työvuorojen takia, ois ollu eri viikonpäivänä, jona mä alunperin luulin et on niin oltais päästy! No toivottavasti ehitää ennen kun muru syntyy!! Ainakin sairaalan synnytysvalmennus käydään huhtikuulla.

Täällä käyty tänä aamuna ultrassa. :) Vauvat on kasvanu tosi hyvin ja erittäin virkeitä kavereita. Vauvoilla oli nyt painoo rv 25+6 (suluissa rv 24+6 painoarvio) A 762g (610g) ja B 817g (637g). Kauheen kasvuspurtin ottaneet. :) Pää asia että ovat kasvaneet kun viime viikon mittauksissa ei sitä kasvua ollut. :)
A vauva oli edelleen rt ja erittäin syvälle laskeutuneena ja B vauva poikkitilassa kylkikaaressa. :D

Kiitti kaikille tsempeistä!

Mulla on onneksi kaikki kivut jo loppuneet, eli toivottavasti tilanne ohi! Odottelen vielä vastauksia pissatestin tuloksista.

Vauvaa en itse nähnyt monitorilta kun eilen ultrattiin mutta oli mukava kuulla hänen kuulumisiaan :)

Laitan tännekin. Eli neuvolaöääkärissä käyty. Pissassa kasvoi sekaflooraa niin sen takia. No pissa testi uusiksi. Lääkäri oli et yritä pitää rakossa yli 4h. Joo ei tuu kyl millään onnistuu. 3h teki niin tiukkaa et huhh huhh.
Runsaista supisteluista ja menkkajomoista huolimatta kohtu oli hyvässä kunnossa. Pehmeä, 2cm kanavaa ja kaikin puolin ok. Joten se tieto HELPOTTI paljon. Olin jo ihan masentunut jos joutuu vuodelepoon. Sit vielä lääkäri katto vauvoja. Kaikki hyvin sielläkin. A pää alaspäin, B poikittain. Sykkeet loistavat. Painoa tullut mulle 6,5kg. Paineet hyvät. Tänään 26+3. Nyt sit voi rauhassa odottaa äippäpolin käyntiä 28vkoilla. :D

Tänään oli jopa vartin kestävä neuvola (katsoi vaan verenpaineet, jotka oli ok ja painon. Hb kivasti noussut rautakuurin myötä 114 -> 122. Painoa tullut nyt raskauden aikana yhteensä 7,9kg. Itseeni alkoi ainakin hirvittään miten paljon se on :confused: Omalla th:lla olikin vapaapäivä ja oli siirtänyt mut jollekkin toiselle hoitajalle. Ihmetteli, kun kysyin perhevalmennuksista sun muista, kun ei olla kerrottu mitään. Jättää viestiä tälle omalle th:lle, että soittaa mulle asiasta maanantaina...
Ja tän perään mulla oli lääkärille aika. Kirjoitti raskaustodistuksen Finnairille, että saan viikonpäästä lentää :cheers
Ja kurkkas pikasesti alakertaan. Siellä kaikki ok. Paikat kiinteät ja kiinni :grin Kuunteli myös jäppisen sykkeen, joka oli hyvä ja voimakas ja vieläpä löytyi samantien (aina ennen joutunut hetken hakea niitä) :Heartblue

Tänään neuvola 26+3. Hb oli 107 joten rautaa alettava popsiin. Kohdunpohja tavanomaista korkeammalla, Ilmankos jo välillä rinnan alla ahistaao_O.
Kaikki oli hyvin. Painoa tullu vähän liikaa vajaa 900g/vk...Millähän tuota sais hidastettua :nailbiting:

Voi vitsit, tällä kertaa neuvolassa oli aivan ihana terveydenhoitaja, kertoi paljon kaikkea ja käski soittaa heti jos jokin asia mieltä askarruttaa :) aivan erilainen siis kuin kahden ensimmäisen neuvolakäynnin th, jolta en saanut mitään irti..

Harmi vaan että nyt muuton myötä neuvola ja th vaihtuu.. jännityksellä siis ootan seuraavaa neuvolaa.. toivottavasti kolmas th olis hyvä :)
nyt sain senkin tietää, että ens kerralla olisi ensimmäinen neuvolalääkäri

Hyvä, että kaikkien pikkuisilla kaikki hyvin! <3

Mira, mulla on ollu Th-neuvola 8+3, 13+3, 21+5, 24+5. Lääkärineuvola oli 17+4 jolloin näin terkkarin pikaiseen.

Sit ultran ollu 11+6 ja 19+6.

Sit olin ylimääräisessä neuvolassa 26+6 ja sain uuden ylimääräisen ajan 27+5 ja 28+4 olis "normiaika" mitä ehkä siirretään eteenpäin jos ei ens viikolla ole mitään hätää.

Ja 28+4 on tiedossa sit vielä ylimääräinen kontrolliultra.

Mulla on neljäs neuvola viikolla 30, sillon siis eka lääkäri. Oonko mä ihan kohtuuton jos mulla on lääkäreillekin pitkä lista kysymyksiä :rolleyes: kun keltäs mä niitä muuten kyselen???? Ei toi Th osaa niihin kuitenkaan vastata??

Muoks. Sillon nään Th:n pikasesti ja seuraavana päivänä soittelen sit Th:lle uuestaa niistä kilppariarvoista. Heh. Mä tätä neuvolaa hyödynnä puhelinaikana käyntiaikojen sijasta :rolleyes:.

Neuvolassa käyty. Sf-mitta alakäyrän alapuolelle. Vaavin syke 140-149. Hb pysyny ihan hyvänä. Nyt 125, onneksi ei tartte rautaa alkaa popsii!!! :) Painoa tullu 5 viikossa 300g. Siihen voin olla täysin tyytyväinen ku liikkuminen on jääny aikalailla poies. Perhevalmennukset on vasta joskus hamassa tulevaisuudessa, saa nähä oonko jo puolittunu siihen mennessä. Mutta terkka sano et voidaan käydä seuraavilla käynneillä läpi synnytys ja imetysasioita mitä siellä perhevalmennuksessa käytäsi. Nyt väsyttää, kohta ruokaa syömään ja sitte päikkäreille!

Tänään käyty neuvolassa myös, rv 27+2 ja kaikki ok. Sf-mitta hypännyt alakäyrältä keskikäyrälle, oli nyt 24,5 :) . Painoa tullut 440g/vko ja yhteensä 4,6 kg ja poks 60 kg :) . Hb ei ollut raudasta huolimatta noussut kuin pari pykälää ja oli nyt 117, joten pitäis annostusta lisätä. Vauvalla sykkeet 145-155.

Takaisin