Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä käyty 8.1. ensimmäisellä neuvola käynnillä ja 10.1. varhaisultrassa...ja siellä pienellä kaverilla sydän sykki kovasti ja kaikki muutenkin hyvin tuossa vaiheessa alateitse otetussa ultrassa <3 Kyllä siinä herkistyi kummasti! :')

Oma neuvolatäti on aivan huippu, todella herttainen ja ymmärtäväinen henkilö! Seuraava neuvolakäynti 19.2. ja seuraava ultra 17.2. Ei millään malttaisi odottaa sinne asti :) Tällä hetkellä menossa rv 9+2, laskettu aika olisi 29.8. tällä hetkellä.

Meillä on kans eka neuvolakäynti takana, olipa mukava kokemus! Ja otti isän tosi hyvin myös mukaan ja huomioon. Sydänäänet kuuluivat jo neuvolassakin. Nyt on huomenna toka ultra, kiva nähdä kasvu :) Huomenna 13+0

Meillä oli pari viikkoa sitte myös eka ultra ja kivat fiilikset jäi. Laskettu aika ois 26.8. Meillä ois eka ultra (np) 6.2 ja pelottaa ihan sikana mitä siellä näkyy.. kaiken näkösiä oireita mulla on eikä verta tullu kun viimeks menkat ollu 19.11 mut silti... kaiken näköstä tyhmää lukenut tuolta netistä että pelottaa nii paljon!! apuvaaa

Kävin kans alkuviikosta sydänääniä kuuntelemassa neuvolalääkärissä ja sitten seuraavana päivänä mentiin yhdessä nt-ultraan äit.polille. Pienellä oli jo kovasti vauhti päällä, siellä potki ja heilutteli. :´) Vastas viikkoja 12+2 ja riskit oli laskettuna tosi pienet. Vaihtu tosiaan la heinäkuun lopulta elokuun alkuun. Kova helpotus kyllä, kun pienten vuotojen kanssa pelossa aiemmin eleltiin. Nyt vihdoin uskaltaa jo asennoitua siihen, et meillä todella on vauva matkassa. Ei voi toivoa kun parasta jatkossakin. Työpaikallakin tuli jo kerrottua, niin ei tarvi muiden enää väsymyksen määrä tai muuta ihmetellä ja saa hehkuttaa hyviä fiiliksiäkin. :)

Mä lueskelin kans ennen varhaisultraa kaikkia juttuja netistä ja pelko tuntu vaan kasvavan. Mies kyllä sano, ettei niitä kannata lueskella kun ei asiaan voi kuitenkaan vaikuttaa. Ultran jälkeen en oo käyny lueskelemassa, ja huomattavasti rauhallisemmin mielin oon ollut.. :)

Meillä oli eilen toinen ultra. Oli se kyllä ihmeellistä nähdä pikkuinen ja miten hän on jo ihan pieni ihminen siellä :) Nyt ei malttaisi millään odottaa seuraavaa ultraa, johon on 8 viikkoa, huoh :D Ihana oli myös saada tietää että kaikki on kunnossa.

Meillä oli tänään nt-ultra ja siellähän se pikkuinen hyppeli ja heilutteli käsiänsä ja kuulemma illistikin meille. :) Oli ihan mieletön huojennus nähdä, että siellä on kaikki kunnossa. Koko vastasi nyt 12+1, niskaturvotusta ei ollut nimeksikään ja laskettu aika määriteltiin nyt olevaksi 11.8.

En ole vielä oikein uskaltanut uskoa siihen, että meille olisi lapsi tulossa, kun sain keskenmenon syksyllä, mutta nyt asia jotenkin konkretisoitui ja olen aivan uskomattoman onnellinen. Vaikka en voikaan vielä tajuta, että se pikku ihminen jonka siellä ruudulla näki, on tuolla mun masussa... :D Ehkä tässä pikku hiljaa uskaltaisi kertoa vanhemmillekin, sopivalla hetkellä sitten.

Mulla oli myös tänään nt-ultra ja pienellä kaikki kunnossa! Tänää rv 13+3, mutta koko vastasi 13+6, kätilö sanoi että laskettua aikaa ei näin pienellä heitolla lähdetä muuttamaan vielä ja katsotaan sitten uudelleen rakenne ultrassa la määrittelyä kun pieni on vähän kasvanut! Ihanaa oli kuulla että kaikki oli kunnossa! Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille! :)

Meillä oli 11 vkon ultra siirtyi lapäivä 10.8->12.8
Oli siellä asukki :)
Sydän löi vimmatusti, aika ihmeellistä.
Kun vatsakivut ovat loppuneet ei oikein pysty ajattelemaan ees että kantaa vatsassaan jotain uuttaalkua. Ehkä sen sitten oivaltaa paremmin kun vatsa alkaa vauvan pyöreyttä kasvamaan

Täällä toinen neuvola tänään (13+6 neuvolapassin mukaan). Pikainen käynti, kaikki hyvin, ja sydänääniä kuulimme mutta ei saatu mitattu kun ei pikkuinen pysynyt paikoillaan. Helpottaa taas hetkeksi kun sai kuulla että kaikki hyvin ja sydän pompotti <3 Nyt onkin 2kk tauko ettei mua haluta nähdä, ensin rakenneultra 20.3. ja seuraava neuvola vasta 1.4. kun saa Kelan papereita valmiiksi. Eli näköjään täälläkin nähdään harvemmin kun ei ole ensikertalainen koska esikoisen kohdalla olin tässä välissäkin vielä neuvolassa kerran ainakin.

Meillä oli eilen (12+4) nt-ultra. Ihana kokemus, kun näki niin pikkuisen vauvan liikkuvan ja pyörivän ja heiluttavan käsiään ja jalkojaan niin vimmatusti. <3 Pikkuisella oli pituutta 6,8 cm ja vastasi viikkoja 13+1, mutta laskettu aika pidettiin alkuperäisessä elokuun kahdeksannessa.

Meillä oli maanantaina se nt-ultra. Kaikki oli kunnossa ja siellä viuhtoi menemään semmoinen reilu 6cm mötykkä. Viikkoja oli 12+2 (vastasi 12+5) mut laskettua aikaa ei mullakaan muutettu. Niskaturvotus oli 1,2mm. Verikokeen tulokset saan vasta neuvolassa seuraavalla kerralla, mutta kuulemma soittavat jos jotain hälyyttävää ilmenee. Niin ja saishan ne tuolta netin omalääkäri palvelustakin, mutta kun ei niistä oikein mitään ymmärrä.

Mulla on jäänyt tosi vähälle täällä palstailu tämän JÄRJETTÖMÄN väsymyksen keskellä. Koska tää loppuu? Väsymys ja vuorotyö ei oikein sovi yhteen...

Kerronpa nopeesti alkuun että mulla alkoi viime viikon torstaina kovat alavatsavihlonnat ja kivut, mitkä paheni iltaa kohden koviksi. Suihkussa ollessa holahtikin ihan kunnolla verta lattaille ja alkoi supistelut, viikkoja tällöin 11+4. Sen jälkeen lähinnä tiputteli ja tuli pari päivää vanhaa verta pyyhkiessä. Olin varma keskenmenosta ja otin Panadolia että sain nukuttua. Kivut kuitenkin loppuivat, hyytymiä ei tullut ollenkaan ja vertakaan ei sitten yön aikana enää tullut lisää siteeseen saakka. Aamulla (pe) pääsin neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, kun ultraan ei saanut aikaa ja sieltähän ne pikkuisen sydänäänet löytyivät <3 Epäili istukkaa kohdun suulla, mikä aiheuttanut vuodon ja kivut.

Käytiin tänään sitten siellä np - ultrassa, neiti oli sen aikaa siskollani hoidossa. Siellä se pikkuinen kovasti liikuskeli ja sydänhän siinä suli <3 makoili nilkat ristissä :) Alakautta katsottuna ei siis näkynyt ihmeempiä, mikä sen vuodon olisi voinut aiheuttaa, MUTTA ihmetys olikin aika suuri kun rupesi lopuksi tutkimaan ultralla vielä mahan päältä niin kohdussa näkyikin väliseinä ja tyhjä tila! Eli tämä raskaus on alkanut kaksosraskautena ja se toinen on mennyt joko jo ihan alkuvaiheessa kesken tai sitten se on ollut tuulimuna, oli miten oli, mutta nyt se vasta sitten kipujen ja vuotojen kanssa tuli ulos. Kummallista, ettei tätä näkynyt/huomattu ollenkaan ar-ultrassa. Pääasia että pikkuisella oli kaikki hyvin ja tämän ei pitäisi mitenkään vaikuttaa raskauteen, vaan väliseinä sitten häviää kun pikkuinen kasvaa ja työntää sen syrjään.. Aika outoa, meidän kummankaan suvussa kun ei ole kaksosia.. Lääkärikin kävi vielä tarkastamassa tilanteen ja totesi myös raskauden alkaneen kaksosraskutena.

Pahoinvointi helpottanut kokonaan pari päivää sitten ja olo on ihana! Jaksaa taas samaan malliin neitosen kanssa mennä ja temmeltää <3 Täytyy vaan toivoa että tämä pikkukakkonen viihtyy masussa vielä pitkään kasvamassa ja kaikki menee hyvin! 09.08.2014 siis laskettu aika :)

Täälläkin käyty tänään ekassa ultrassa ja siellä pikkuinen liikehti kovasti <3 la siirtyi 20.8 -> 28.8 eli ollaaniin vasta viikoilla 10 kun neuvolaterkan mukaaan oltiin jo 11 +. Niskaturvotusta ei siis päästy vielä näkemaan vaikka se oli tarkoitukseba joten tuli sitten ylimääräinen ultrakäynti parin viikon päästä. Ei kyllä haittaa yhtään kivaa päästä näkemään pikkuinen uudestaan <3 Toisaalta harmittaa kun olimme suunnittelleet kertovamme asiasta tulevana vkl vanhemmillemme kun kaikki olisi ollut varmaa mutta ainakin kaikki oli tällä hetkellä niinkuin pitääkin joten eiköhän me kerrota ja luoteta vain siihen etttä niskaturvotuksia ei ole :)

Isabel, olipahan kokemus sinullakin ja toivotan onnea että pieni pysyy matkassa, vaikka toinen ei selvinnytkään! :)

Minulla on myös vuorotyö ja hoitoalalla työskentelen, väsymyksen kanssa kyllä huono yhdistelmä! Joku täällä jo sanoikin että on huomannut työssään virheitä, samoin täällä....lähinnä sellaisia asioita mitä en ole muistanut tehdä? Plääähh!!! :/

Olipas pysäyttävä kokemus, kun monitoriin ilmestyi maanantain 27.1 ultrassa 5,8 cm:n masuasukki!! Oli hämmästyttävää nähdä jalkojen ja käsien venyttelyä ja muuta liikehdintää! Olo on nyt huojentunut ja onnellinen! Seuraava neuvolakäynti on helmikuun ja ultra maaliskuun lopussa, LA on 7. tai 8.8!

Onko teillä jollain huomautettu istukan sijainnista jotain? Meillä ekassa ultrassa lääkäri vaan mainitsi että joo se on melkein kohdun suulla mutta ei sanonut mitä se tarkottaisi. Se jäi kuitenkin mieleeni ja kun netistä etsin tietoa niin se ei ilmeisesti ole hyvä juttu? Voiko se jotenkin "nousta" pois suulta kun kohtu kasvaa? Jäi mietityttämään :/

muutenkin tosi niukasti sai tietoa mistään, jäi vähän paha mieli sen nt ultran jälkeen, oli kauhean pikainen kokemus. Tosin mieltä nostattaa tieto että tosiaan saadaankin nyt sitten kaksi vaavia yhden sijaan :D asun siis turussa joten ultraus tapahtui siellä luolavuorentiellä, ultraajana jokin vanha mies, Virtanen, hieman tökerö. Onko täällä muita turkulaisia joilla on ollut sama ultraaja?

Moi kuopus, kyseinen lääkäri on erittäin hyvä lääkäri mutta monet pahoittelee mielensä, hiemän töksähtävä kuulema kommenteissaan. Hän työskentelee myös yksityisellä ja olin jo viikolla 7 hänen luona nyt joulukuussa. PItää sanoa että yksityisellä puolella hänestä jäi tosi tosi hyvä mieli. Selitti paljon, tutki hyvin, kyseli vointia ym. Menin hänen luokse koska hän on kuulema Turun paras liittyen varhaiultraan / alkuraskauden ultaa, niin minulle sanottiin sairaalassa ja yksityiselläkin. Jännitin koska hän on tuttu varmaan kaikille Turun synnyttäjille ja olin paljon negatiivistä kuullut. Mutta mulle jäi erittäin hyvä mieli joulukuussa.
Nyt viikolla 12 olin Luolavuotentiellä hänen luona ja oli paljon vähäsanaisempi herra. En tiedä onko se siitä että se hoitajakin siinä häärii ympärin. Ymmärrän että voi jäädä vähän epävarma olo käynnin jälkeen. Esikoisen kohdalla oli laislääkäri josta jäi kyllä parempi mieli nt ultran jälkeen.
Istukka voi vielä nousta, mutta en tiedä miten lääkärin kuuluisi tarkistaa asiaa tai neuvoa asian suhteen...
Ja ainakin fb keskustelujen pohjalta täällä on meitä aika monta ketkä hänen luonna käynneet.

Takaisin