Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään oli eka neuvola. Viikkoja tasan 10, yritti kuunnella sydänääniä mutta eipä kuulunut. Nyt hivenen harmittaa että edes pyysin. Tietysti mietin että johtuisko siitä että kuunteli niitä tosta 2cm navasta alaspäin eikä yhtään alempaa

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Torstaina oli ensimmäinen neuvola, ja terveydenhoitaja oli tosi mukava ja maanläheisen tuntuinen. Käytiin myös eilen varhaisultrassa kun ei ole oikein mitään oireita ollut ja se vaivasi koko ajan. Siellä sitten varmistui, että pikkukaveri oli elossa ja oikean kokoinen ja sydän löi normaalisti viikkoihin nähden (9+4). Siellä se heilutti ja huitoi kädenaluillaan iskälle ja äipälle! <3 Rauhoitti mieltä huomattavasti. :)

Kävin tänään ekassa lääkärineuvolassa, viikkoja 10+4. Otettiin niskaturvotus, oli kuulemma ihan hyvä. Pääperämitta nyt 3,63cm eli juuri oikean kokoinen suht ikäänsä! :) Kaikki siis tähän asti hyvin! Menen silti siihen istukkanäytteeseen, ihan varmuuden vuoksi, kun tuota ikää on, lääkäri laittoi siihen lähetteen. Ouluun joudun sen takia meneen.
Oli se ihana nähdä kun kirppu siellä kölli ja käsiään heilutteli :) Olen jo ihan lööv!

Tänään oli mulla kans niskapoimu-ultra. Sitä varten piti mun täällä Saksassa mennä toiselle lääkärille, koska mun oma lääkäri ei ota sitä. Mutta kaikki oli näillä näkymin kunnossa, niskaturvotus ihan ok ja ottivat vielä verikokeen, tarkemmat laskelmat ja tulokset kuulen myöhemmin. Kaveri liikkui taas hulluna, oli kovasti kasvanut, ja heilutteli käsiään ja jalkojaan. Nenä ja vatsakin näkyi selvästi. Ja ihana kuulla, kun sanovat että olen vielä nuori enkä siinä mielessä kuulu riskiryhmään, vaikka tällä viikolla tulee 34 vuotta täyteen :wink

2 viikkoa ja 2 ultraa ja nyt pitäis malttaa odottaa monta viikkoa ennen kuin nään vauvan taas. Vaikeaa! Ens kerralla nähdään sitten jo kaiketi sukupuoli.

Meillä oli myös tänään np-ultra. Oli ihanaa nähdä pikkuinen ensimmäistä kertaa ja kuulla että kaikki on niin kuin pitääkin. Pienellä oli pituutta "jo" reilu 6 cm ja la siirtyikin 5.8. -> 31.7. Niskaturvotusta oli hieman enemmän kuin esikoisella ja tästä kysyin niin kätilö sanoi ettei ole merkitystä onko lukema 0,5 vai 1,5, kun molemmat ovat vielä täysin normaaleja. Kahden ylittävä on jo hieman iso turvotus. Verikokeessa kävin ja sieltä ilmoittavat jos on jotakin poikkeavaa. Nyt on ainakin jotain konkreettista muistuttamassa kun pääsee katselemaan ultrakuvia :)

Meillä oli nt-ultra maanantaina. Masukilla pituutta 5,9cm ja viikot 12+3 eli ihan samat kuin kierron mukaan. La siis varmistui 1.8. Niskaturvotus oli tosi pientä, kaikki näytti hyvältä. Riskilabrat oli otettu jo aikaisemmin ja kaikki riskit tosi pienet. Vilkas kaveri tuo meidän Masukki on, hyöri ja pyöri koko ajan. Mielessä kävi, että onneks en vielä tunne tuota rallia :D ihana oli katsella tuota ihmisenalkua ihan rauhassa kätilön tehdessä mittauksia. Kätilö oli muutenkin tosi ihana, selitti meille tosi tarkasti mitä kuvassa näkyy. Miehellekin nyt konkretisoitui Masukin olemassaolo, kun on nähnyt vaan pari kuvaa. Oli ihana kun pääsi mukaan nyt ekan kerran. Nyt sitten vaan odotellaan...

Ihana lukea tarinoita Ultrista! täälläkin jo odotellaan koska pääsen näkemään masuasukin toiseen kertaan. Tänään otettiin neuvolassa labrat ja kuunneltiin sydänäänet, vanha ja hyvä syke neuvolatädin mukaan oli 160krt/min. 4.2 asti pitäis malttaa odottaa nt-ultraan ja lomaan, oihh <3 Kovasti täällä kärsitty väsymyksestä ja edelleen iltasin äklö olotilasta. Työstressiäkin pukkaa! työnantaja yrittää kaikki mahd. koulutukset löydä mulle päälle ennen kesälomaa ja siitä jatkuvaa äippälomaa, aargg!

mä vielä odottelen tietoa nt-ultrasta.. viikko sitten käyty neuvolassa, mutta mitään kirjettä tms. ei ole vielä tullut. aattelin soitella perjantaina Kättärille ja kysellä, kun mullahan tulee silloin jo neuvolan laskujen mukaan rv 11 täyteen :O viimeksi ultra-aika tuli parin päivän päästä neuvolakäynnistä ja kolmisen viikkoa ennen ultra-aikaa.

onko muilla pk-seutulaisilla vastaavanlaisia kokemuksia et ultra-aikaa ei kuulu?

Della_79 mullakin oli viime pe neuvola eikä aikaa vielä näy. Täällä kans vaihtuu pe 11 viikko. Helsingissä ite asustelen myös.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Della_79 minulle tuli ultrakutsu vasta eilen vaikka olin käynyt neuvolassa jo 10 päivä.. Ehdin jo soitella neuvolaankin että mikseihän kutsua jo näy ja sieltä sanottiin, että joskus voi mennä pidemmänkin aikaa.. Kyllä se sieltä vielä ilmestyy! :) Itsellä ensimmäinen ultra nyt sitten 3.2, miten maltan odottaa sinne asti!

Täällä putosi tänään postiin kutsu ultraan :) tasan viikko sitten kävin ensimmäistä kertaa neuvolassa.. 13.2 asti pitäisi malttaa odottaa!

Mieki kävin eilen neuvolassa (9+6). Mulla piti olla ultra mut se peruuntui ku lääkäri oli sairastunut. Hieman harmitti. Pyysin neukkatätiä kuunteleen sydän ääniä ja ne löytyiii :)) 160 oli pienen syke <3<3 Mahtava fiilis :)

mä kävin tosiaan 13.1 neuvolassa ja verinäytteet otettiin maanantaina. josko mäki nyt huomenna tai ylihuomenna saisin sen ultra-ajan, muuten kyl menen linjoja pitkin et missämissä :)

Np-ultrassa käyty, kaikki juuri niin kuin pitikin paitsi tyyppi on "edellä aikojaan" ja lasketuksi ajaksi vahvistui 3.8. Nyt onneksi myös tämä hermoraunio voi vihdoin hieman rauhoittua. Kriittiset ajat on takanapäin ja nyt voi keskittyä taas tähän odotuksen iloonkin stressaamisen sijaan. Mahtava fiilis<3

Mukava lukea hyviä ultrakuulumisia :) Mulla maanantaina nt-ultra. Pikkuisen jännittää, mutta toisaalta olo on kyllä aika luottavainen. Onneksi aika on heti aamusta niin ei tarvii koko päivää jännittää. Kävin esikoisestakin samoilla viikoilla ultrassa, hauska vertailla tuloksia sitten :)

Kävin keskiviikkona ultrassa ja kaikki hyvin. Viikkoja tuolloin 12+5. Pää-perämitta oli 6,6 cm ja laskettu aika pysyi samana eli 1.8. Niskaturvotus oli 1mm eli ei poikkeavaa. Oli mahtavaa nähdä pieni lapsenalku livenä ruudulta ja ei voi kun ihmetellä että kannan sisälläni pientä ihmistä :') Ensimmäinen siis kyseessä joten kaikki on niin ihmeellistä ja hienoa <3

Hyvä della_79 että sait vihdoinkin ajan! Mulla on ultra 3.2, jännää kovasti.
Kävin toissapäivänä antamassa sen trisomia-seulan verinäytteen ja oksensin sairaalan labran odotustilaan... oho... ja jostain ne paikalle ilmestyneet 2 labratätiä tiesi heti mistä on kyse ja voivottelivat. Otsassa lukee "olen paksuna"?

Takaisin