Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja -
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käytiin neuvolassa, syke pampatti 160 ja kova kiire oli anturia karkuun. Kaikki siis hyvin ja jos vihdoin uskaltautuisi vaan nauttimaan raskaudesta ilman jatkuvaa huolta. Pieniä liiketuntemuksiakin on jo iltaisin ollut. :) Rakenneultraa pitäisi varailla, sitten toivottavasti näkee kumpi on tulossa. Nyt siis 17+3 <3 Onko muilla uusia neuvola/ultrakuulumisia? :)

Minäkin kävin tänään neuvolassa ja samalla oli eka lääkärikin. Viikkoja nyt 16+4. Täällä mentiin ensin terveydenhoitajan juttusille. Th katsoi pissan, mittasi verenpaineen ja painon. Pisassa proteiinit aavistuksen nousi plussalle, mutta ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä. Sokerit oli ok. Verenpaine on matala (hyvä). Saan syödä siis salmiakkia jatkossakin ihan rauhassa :) Painoa oli tullut 1,5kk +600g neuvolan vaakan mukaan. Kotivaaka näyttää mulle edelleen vähemmän, mitä neuvolakorttiin on merkattu lähtöpainoksi. Seulontojen tuloksetkin oli tulleet ja ei ole riskiä down syndroomaan.
Lopuksi sitten oli lääkärin tarkastus. Siellä ei mitään kummoisempaa. Sisätutkimus tehtiin ja sydänäänet kuului hienosti. Vauvan syke +150. Migreenilääkkeisiin sain reseptin ja ummetukseen sain luvan käyttää Laxoberonia satunnaisesti. Sairaslomaa saan töistä kuulemma heti, kun haluan.
Seuraava aika onkin 31.3 rakenneultra ja sitten 8.4 neuvola. Täällä näyttäisi nuo neuvolat olevan suunnilleen yhtä tiheästi, kun ekalla kerrallakin. Kuulemma, jos jotain tulee niin saa mennä aikaisemminkin käymään.

Oon koittanu ettii kaikista laku ja salmiakki paketeista sitä määrää paljonko niissä on tota haitallista glykyjuttua mut mistää en oo löytäny :/

Mulla kans kamala salmiakin himo. Koitan sen kyllä suuremmilta osin hillitä, enkä syö joka päivä jotain salmiakkia. Ja pyrin siihen, että ostan vain jonkun pienen karkkilaatikon tai pepepatukan sen 200g mättöpussin sijasta.

Tänää oli toka neuvola joka vähän helpotti mieltä kun sain nyt lähetteen et pääsee kattomaan mikä tilanne on hematooman janssa. Ja kaikista paras hetki oli se kun löyty sydänäänet, 150 - 155!!♡ Kohdun pohja on jo navan korkeudella.:)

Kävin tiistaina yksityisellä katsomassa että vauvalla on kaikki hyvin :) ja kaikki oli hyvin, vilkas kaveri siellä potki ja vilkutteli :) 25.3 sitten rakenneultraan ja sen jälkeen käyn ostamassa jo varaamani vaunut :wink

Ohhoh, toi lakritsi/ salmiakki määrä! Sehän on aika vähän, kun ton toisen tutkimuksessa verrattiin äiteihin jotka olivat syöneet salmiakki/lakritsaa alle 250 MG/vk! Eli mun laskujen mukaan on grammoina 0.25g. Ja viikossa vaan ton verran! Nyt meni kyllä lakritsat ja salmiakit pannaan, itse ainakin ajattelin että en halua ylittää tuota 250mg/vk, niin on varmasti turvallista.

Lueskelin tuota salmiakkitutkimusta ja mielestani siina ei oltu otettu huomioon joitakin seikkoja jotka olisivat voineet hyvinkin vaikuttaa nohin tuloksiin vaaristavasti. Tutkimus aitien lakritsan/salmiakin kaytosta oli tehty vuonna 98, syntyneiden lapsien alykkyytta oli selvitetty kun he olivat n. kahdeksanvuotiaita. En huomannut etta tutkimus olisi selvittanyt, sita kuinka paljon ylipaataan karkkeja ym e-koodituotteita aidit odotusaikana soivat ja saivatko syntyneet lapset myos syoda paljon karkkeja yms kasvaessaan. E-koodeista on tehty vastaavankaltaisia tutkimuksia, joissa siis saman kaltaisia ja kenties vakavampiakin tuloksia.
En siis ajatellut itse huolestua tuosta salmiakin kohtuullisesta syomisesta odotusaikana, vaan arvelen etta kokonaisuus ravintopuolessa on ratkaisevampi...

Ihan samaa mietin minäki Nooris. Ite yritän syödä muuten mahdollisimman minimaalisesti lisäaineita, joskus toki tulee jotain karkkia tosiaan ostettua mutta muuten aika nollalinjalla. Kaikki teen alusta loppuun asti ite :) tai oon jo varmaan vuoden päivät ollu mahd vähillä lisäaineilla ja uskon todellakin että omalla kohdalla se oli yks vaikuttava tekijä ihmeraskautumiseeni muutenkin :)

Sitten muuta. Öö maha on kasvanu hiljalleen (nyt 15+0) mutta liikkeitä ei vielä ainakaan selvästi tunnu. Varasin yksityiselle ajan "tarkistusultraan" 30.3, rv silloin 18+6, pakko oli tehdä näin ku rakenneultra vasta 17.4 ja koska en uskalla kertoa töissä ennen ku näen vauvalla kaiken olevan hyvin edelleen, ja pakko kuitenki kertoa koska teen melkeinpä pelkkää yövuoroa ja tuskin ainakaan viimeistä kolmannetta jaksan valvoa...

Hihi. Joka tapauksessa, Oon vaan niin happy. <3 Joka ikisestä päivästä. En vaan vieläkään ymmärrä tätä pientä ihmettä joka sisälläni kasvaa. Musta tulee sittenkin ehkä äiti. Todennäköisesti, hyvin todennäköisesti. Katon iltaisin itteäni peilistä ja nauran kasvavalle masulleni. Miten ihanasti elämä voi yllättää? :) <3

Täällä ahdistus kasvaa. Kävin viime viikolla lapsivesipunktiossa ja vastauksen pitäisi tulla nyt alkuviikosta. Viimeiset neljä viikkoa olen jaksanut uskotella itselleni, että kaikki on hyvin, mut nyt alkaa usko loppumaan=(

mun eka neuvolakäynti oli vähän niin ja näin. Kätilöllä kokemusta 20v,mutta ei saanut sydänääniä kuuluviin,vaikka viikkoja jo 12+3?
NO onneksi lääkäri oli viereisessä húoneessa ja tarkisti ultralla ja kaikki oli onneksi ok. Mutta ehdin kyllä hermostua aikalailla. Terkkari vaikutti enemmäkin verotarkastajalta kuin empaattiselta hoitajaihmiseltä...ei onnistunut muuten verinäytteenkään otto.
Nyt viikkoja 14+2 ja kolmen päivän päästä onneksi lääkäri (yksityinen)

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Toivottavasti vastaus tulisi huomenna ja kaikki olisi kunnossa. Tää odottelu on niin hermoja repivää kun tietää, että kohta totuuden hetki koittaa. Alkuun mä olin se joka jaksoi uskoa, että kaikki on hyvin, mut nyt loppumetreillä osat on vaihtuneet ja mies on tsempannut mua uskomaan, että kaikki on kunnossa.

jansku_82: Mulla täysin sama tilanne - eli tuloksia ootellessa. Viikko mennyt testistä. Mulla suhdeluku oli 1:65, mites sulla ? Laitahan infoa kuinka kävi - Tsempit :Heartbigred

Paljon tsemppiä molemmille, toivon teille hyviä uutisia! Meilläkin, joilla suhdeluvut on ok, epävarmuus kaivaa mieltä välillä onko kaikki hyvin ja saanko terveen lapsen syliini eli osaan kuvitella kuinka rankkaa ja vielä hermojaraastavampaa on odottelu teidän tilanteessa.

AarreSaari: mullakin tänään viikko testistä eikä vieläkään vastausta. Pelko ja ahdistus kasvaa päivä päivältä. Mulla suhdeluku oli 1:80. Toivon parasta, mutta tulosten viipyessä pyörii vain pahin mahdollinen mielessä. Lähipiirissä on perhe, jossa on vaikeasti kehitysvammainen lapsi ja mielessä pyörii koko ajan olisko musta siihen rumbaan vai ei. Vaikka eihän tää testi kerro siitä vamman vaikeudesta yhtään mitään. Voihan olla, että se on hyvin lievä tai sitten ei. On vaan ajatukset niin solmussa hän asian kanssa. Miks mä en sais tervettä lasta kun monet mua vanhemmatkin kaverit on saaneet?????

Jansku_82: ei vielä luovuta toivosta :) Joku jossain palstalla sanoi, että mitä pidempi vastausaika testeillä, sen pienempi todennäköisyys että asiat olisi huonosti . Eli mitä nopemmin vastaus tulee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä uutiset olisivat huonot . Mene ja tiedä. Epämiellyttävä tilanne, asialle kun itse ei voi mitään - alkujaankaan. Pidetään toisemme ajantasalla ! :talk030

toi suhdelukujuttu on vähän niin ja näin, mulla oli edellisessä raskaudessa 1:5 , eli tosi tosi korkea,mutta tulokset olivat aivan normaalit ja normaali ja superkaunis tyttövauva syntyi täysin terveenä!

Takaisin