Papuliini
Jostain jotain jo tietävä
Oon jo aiemmin kertonut, että täällä Saksassa on oma kätilö (aika lailla sama kuin neuvolan täti Suomessa) ja tänään tapasin hänet ensimmäistä kertaa (ennen aina ollut oma lääkäri). Ensin perussetit eli pisunäytteet, verenpaine jne ja sitten yritti kuunnella sydänääniä. Mutta ei ihme kyllä kuullut, vaikka ite kuulen tolla kotidopplerilla ihan hyvin! Mutta ei huolta, koska sanoi että on niin aktiivinen kaveri ja tuntee kyllä kuinka liikkuu ja kääntyilee. Pikkuinen vaan meni oikein pakoon sitä sen doppleria, ne ei kuulemma oikein tykkää siitä aina :) Kysyi myös tunnenko jo liikkeet ja sanoin että tunnen kyllä jotain, mutta näin kokemattomana ensisynnyttäjänä en vielä tässä vaiheessa osaa aina varmaks sanoa. Mutta kun kuvailin, sanoi että juuri tuollaista se on ja tosiaan niin kovasti liikkuu että ei oo ihme, jos jo nyt tunnen. Mutta useimmat kuulemma ovat hyvinkin hissukseen eli älkää huolestuko, jos ette tunne - se on taas yksilöllistä.
Oon vielä vähän pihalla kuinka täällä nää systeemit menee ja oon kuullut, että kätilö pitää myös synnytysvalmennuksen ja tulee kotiin synnytyksen jälkeen auttamaan esim. jos on imetyksessä vaikeuksia ja ihan käytännön asioissa esim. kylvettämisessä jne (siis jos haluaa, pakko ei tietenkään oo). Mutta nyt kuulin, että tämä sama kätilö ei tule vaan siihen mun pitääkin löytää joku toinen lähempää kotia. Tämä on vaan tuolla lääkärin vastaanotolla ja tekee nää tutkimukset! Nyt mun pitää siis jatkaa metsästämistä ja tähän mennessä kaikki on jo nyt täyteenbuukattu tai lomalla, kun elokuu on kuuminta lomasesonkia. Perhana! Haluaisin kuitenkin kokeilla millasta se synnytysvalmennus on ja että joku tulee auttamaan kotiin, jos sellaista apua kerran tarjotaan ja vakuutus sen maksaa. Jatkan etsimistä...
Oon vielä vähän pihalla kuinka täällä nää systeemit menee ja oon kuullut, että kätilö pitää myös synnytysvalmennuksen ja tulee kotiin synnytyksen jälkeen auttamaan esim. jos on imetyksessä vaikeuksia ja ihan käytännön asioissa esim. kylvettämisessä jne (siis jos haluaa, pakko ei tietenkään oo). Mutta nyt kuulin, että tämä sama kätilö ei tule vaan siihen mun pitääkin löytää joku toinen lähempää kotia. Tämä on vaan tuolla lääkärin vastaanotolla ja tekee nää tutkimukset! Nyt mun pitää siis jatkaa metsästämistä ja tähän mennessä kaikki on jo nyt täyteenbuukattu tai lomalla, kun elokuu on kuuminta lomasesonkia. Perhana! Haluaisin kuitenkin kokeilla millasta se synnytysvalmennus on ja että joku tulee auttamaan kotiin, jos sellaista apua kerran tarjotaan ja vakuutus sen maksaa. Jatkan etsimistä...