Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ronkittiin molemmista. Näköjään käytännön eroja riippuen sairaanhoitopiiristä.. Ja eipä sillä tikulla nyt kovin syvälle sinne takapuoleen mennä. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

autuaasti oon unohtanu, jos molemmilta reijiltä viimeks sörkitty :grin Vaan ikinä en unohta synnytystapa-arvioo ekan kohdalla, kun molemmista kätilö/lääkäri (kumpi lie) kokeili sormilla :excited001 UAH!!! Mie niin toivon ettei samaa tarviis nyt kokea, et kokeilis tuon lantion jotenkii muuten..

Ei mulla ainakaan kun toisesta tehtiin sitä synnytystapa arvioo niin enää ronkittu kun emättimen puolelta, ei koskeneetkaan persiiseen, kun onhan sieltä jo yks tullu ulos? Mut näin ainakin luulis olevan ettei sitä tarvii enää uudestaan ronkkia!

Joo mullakin synnytystapa-arviossa ronkittiin vaan emättimen puolelta, mutta painoi aika ikävästi peräaukkoa kohden kuitenkin...

Ahhahahh mä nauran vedet silmissä täällä laughing4 Luojan kiitos mulla ei oo mitään synnytystapa-arvioita tiedossa :grin Olisin varmaan ollu ihan shokissa jos joku ois persreiän puolelle käyny sorkkimaan:smiley-ashamed004

Mulle kätilö sano nyt, ku tapaamisessa kysyin, että voinko saada lantion kuvauksen, että lääkäri kokeilee kuvauksen tarpeen sisätutkimuksessa. En muista sanatarkasti, mutta ihan nyrkkimeinigillä kokeilee ensin lantion tilavuutta...!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Eipä ne paljoo kysele et saako kokeilla, kyllä ne vaan kokeilee sen et mahtuuko se vauva tulee...

33+1 neuvola käytynä.
Painoa taas tullu +859g/vko!
RR 119/71
Sokerit plussalla (olin juuri syöny aamiaisen)

Ja vauva on puonnu lähtökuoppiin!! Jee! Oli kuulema tosi alhaalla lantiossa ja ei saanu päätä liikkumaan. Oon tän kyllä arvannukki, ku närästykset on helpottanu, ylämaha on tyhjä ja vauvan pepun tuntee seisoessa juuri navan yläpuolella. Mutta en silti oo halunnu vielä uskoa. Mutta hyvä juttu, edistystä!

Sf-mitta oli 29 eli sama ku viimeksi kolme viikkoa sitte. Se on siis puonnu sieltä yläkäyrän läheltä, keskikäyrän alle. Tän takia heti ens viikolle uus mittausaika. Todennäkösesti johtuu vaan siitä, että ku vauva on tosiaan laskeutunu, mutta terkka kuitenki meinas, että ku sillä on niin kovasti siellä tilaa, että pitää ens viikolla kattoa, josko yhtään mitta kasvanu.

Mulla kokeiltiin siellä synnytystapa-arviossa tosiaan käsikopelolla, onko lantiossa miten tilaa... laittoi siis sormet emättimeen ja paineli sieltä joka ilmansuuntaan tunnustellen, miten mun luut on ja antavat myöten. Inhottavaltahan se tuntui, mutta musta oli ihan huojentavaa kuulla, että kyllä pitäisi vauvan mahtua :) Toivottavasti pitää paikkansa....

Ai niin Stardust, mullakin vauva jo lähtökuopissa ja ylämahassa tyhjää, mutta ei mulla ole silti närästys helpottanut :confused:

Neuvolakäynti takana 35+3 siis :)

Painoa 71.7kg, tullu lisää siis +900g/viikko :rolleyes:
Paineet 135/75
hempat 124
sf 32 eli tuossa keskikäyrällä mennään..

Kerroin, et oon saanu pari sellasta huimauskohtausta, verraten kivuttomaan migreenikohtaukseen, niin ei tuo osannu niihin oikein mitään sanoa, mut sokerit halus sit mitata, näytti 4,7 enkä ollu aamupalaa vielä syöny kun niin aikaseen oli tuo neuvola.. sano sit et realistinen hyvä lukema...

Kovinhan tuo taas sano tuntevansa pään tuossa alhaalla, et siis olis pääalaspäin mikä tosiaan huojentava tieto, mut ei oo vielä laskeutunu..

Mullaki viimeksi kolme lääkäriä sen perussisätutkimuksen perusteella meinas, että hyvin täältä mahtuu tulemaan.. Paskan vitut! Mitä ne sormet tietää, ku sieltä puskee halkasijaltaan 36cm pää? Kyllä mä tosissani pyydän sitä kuvausta. Niin kauan, ku mulle esitetään vakavasti otettava dokumentti, että mahtuu tilemaan, ni oletan mulla olevan ahdas lantio enkä ala yli 3800g alakautta tekemään.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Varmaankin -Stardust- ympärysmitaltaan 36cm eikä halkaisijaltaan :grin Sori, oli ihan pakko kun itsekseni täällä hirmun ajatukselle, että halkaisija olis noin valtava ja sellasta pitäis puskea ulos. Huh huh! Mutta joo, pointti ymmärretty, muakin vähän hirvittää tän ison vauvan ulospääsy, ja vaikka mulla ois maanantain ultrassa pitänyt kattoa se synnytystapa, niin eipä sitä kukaan edes käsin kokeillut. Kahden viikon päästä on uusi ultra koon takia, niin silloin kyllä pyydän, että joku edes käsin kokeilee, että mahtuuko tuolta mitään ulos tulemaan!

En sit tiä mihin ite tulee joutuun, lapuissa puhutaan vaan ultrasta (kokoarvio) sillo kuukauden päästä ku on se viiminen radi-kontrolli. Neuvolatäti puhu pariin otteeseen synnytystapa-arviosta, mutta polilla ja lapuissa on puhuttu vaan ultrista/kokoseurannasta, että tiä niistä sit....

Miu88, mä kävin rv 33+1 radi-kontrollissa ja nyt perjantaina 36+1 on radi-kontrolli ja synnytystapa arvio, kylläkin tällä kertaa perätilan takia (ja synnytyspelon) mutta rv 30 oli kanssa kontrolli ja silloin kyllä kanssa puhuttiin tosta synnytystapa arviosta joka olisi juurikin rv 36, vaikka ei olisikaan enään perätilassa ja ei ollut tiedossa kenelläkään mun synnytyspelkokaan.. Luulisin että kaikki joilla on radi pääsee siihen, ainakin täällä on niin :)

Neuvola 36+0
Paino noussu 230g/vko
Paineet 111/71 ("korkee" kiitos kahvin)
Proteiinit oli taaskin +, mut eipä tuohon reagoinu (ei mtn muita oireita)
Hemppa 114 - rautalisää pitäis kai alkaa napsimaan, meinas että helpottaa synnytyksen jälkeistä oloa ja maitoonkin vaikuttais...
Sf 35 :eek: viimeks 33+6 oli 31cm

Strepton otti, ei käyny persiissä :grin Koitti pyynnöstä paikat ja oon nyt sit -pehmeä, auki~1,5-2cm, ja pituutta ~2cm jäljellä. Rt:ssä mitä luultavimmin ollaan, lähtökuopissa ja syvällä siellä (ei saanu päätä liikkeelle). Ja vettäkin meinas olevan vielä reiluhkosti (oon kuulemma pinkee tms, jos olis vähän niin vauvan muodot tuntis paremmin?)

Ja mun tuntemukset että oltais välillä poikittain, saattoikin olla supistusta. Mä oon aina aatellu et koko vatta kauttaaltaan kovenis, mut voiskin olla sit pelkästään tuo navan alapuolinen osio... ? Ja että alaselkäkipu /alavattakipu on ollu myös supistusta - mitä mä en oo mieltäny ku on ollu pitkäkestosta eikä aaltoilevaa. Näin terkka ainaki meinas. Tuntuu jokseenkin dorkalta uudelleen synnyttäjältä, mut eipä ekasta ollu yhtään mitään tuntemuksia ennen syntymäpäiväänsä.

Ja meinaspa myös että saattais tulla maailmaan jo tän kuun aikana... sehän sit nähdään.

Neuvolassa käyty tänään.
Alapaine oli vähän koholla (130/85) syytä ei keksitty,pissa puhdas,hemppa oli 130,painoa tullut kuukaudessa 2kg.
Sykkeitä kuunneltiin kans.ne meni 134-140.
Vauva oli rt:ssa,pää alhaalla,mutta ei ollu kiinnittynyt vielä lähtökuoppiin. Sf mitta oli 32.eli keskikäyrillä mennään edelleen.
Kaikki oli siis hyvin.
Seuraava ja viimeinen käynti onkin sitten juhannuksen jälkeen,ja sitten viim.pikku ötökkä syntyykin!!jee!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kävin maanantaina ylimääräiselä neuvola käynnillä, kun mun mielestä valkovuoto oli sunnuntaina ehkä vähän vaalean vihreä...noh halusin varmistaa että kaikki ok, neuvolatäti otti sieni ja strepto näytteet emättimestä, ei ole vielä tullut vastauksia. Perjantaina on normaali neuvola ja neuvolalääkäri, täti sanoi maanantaina että perjantaina lääkäri ottaa strepto kokeen kohdunkaulasta (tai mistä se nyt oli, ainakin eri tavalla kuin mitä hän sai ottaa), eli perjantaita odotellessa.

Neuvolatäti soitti just mulle, ja tietenkin luulin että oli huonoja uutisia kokeista:eek:, mutta ei, hän kysyi jos suostun olemaan koekaniinina ensi viikon keskiviikkona, meidän pienellä paikkakunnalla ei oteta muuten ultraa, mutta nyt terveyskeskuksen röntgenhoitaja haluaa alkaa tekemään ultria raskaana oleville naisille tuon tarjonnan selvittämisen helpottamiseksi! Eli jee jee saan nähdä pienokaisen vielä ennen syntymää, tähän osallistuu 2 röntgenhoitajaa, neuvolatäti ja minä!! minä kuulemma sopivilla viikoilla tähän, joskus on hyvä asua pienessä kylässä!:grin:grin:grin

Maanantaina käytiin neuvolassa.

32+0, RT, pää alhaalla mutta ei lähtökuopissa.
Paino oli tippunut (JEE) -267g viikko. Hemppa oli vähän noussut 130 (viimeksi 120).
Pikkuisen sykkeet huiteli tuolla 156-160. SF-mitta oli saman verran kuin viimeksi 29,5 ja nyt olis siinä keskikäyrällä.. Ihmeteltiin tätä tätskän kanssa, mutta tultiin siihen tulokseen että maha oli ylempänä viimeksi tai hän on mitannut jotenkin hassusti :). Sokerit oli jopa 4+, mutta olin syönyt muutaman pantterin aamupalan jälkeen :rolleyes:. Toki kun on sokeritauti, niin ne on aina plussalla, mutta nyt tuli enkat :)

Takaisin