Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tyksistä annettiin meijän neuvolaan ohjeistus, että kaikilta rv 36 otetaan se streptokokki, mutta viime viikolla ku kävin tyksissä jännittämässä sydänäänien laskemisia mulle sanottiin että se on vaan kaks viikkoa voimassa. Ja että äidille alotetaan antibiootti sillon ku menee synnyttämään (jos siis posit), koska vauva saa sen sieltä emättimestä eikä sillä vielä ole tarpeeksi vahva vastustuskyky. Mutta ihana hoitaja sano myös että sitä on turha stressata etukäteen, se hoidetaan sitten :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla otetaan seuraavana neuvolakäynnillä eli viikkoja silloin 36+. Viimeksi otettiin kahteen kertaan ku eka näyte oli unohtunut viikonlopuksi neuvolan pöydälle.. En ollu kauheen iloinen vaikka nopeesti se oli ohi..

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app

Siis mitä, Coco ottaa ihan omatoimisesti värkistään näytteen :eek: Enpäs ole vielä kuullutkaan että jossain vois olla noin paljon omatoimisuuteen kannustamista. Kait teilläpäin sit otetaan kohta itte verikokeetkin, säästöä säästöä :wink

Mutta kyllä minäkin oon olettanu et se kaikilta otetaan... Tosin eipä kuulemma kaikilla ensisynnyttäjilläkään ole lopussa lääkäriä / synnytystapa-arvioo... Mitäs turhia nykyaikana, pitää säästää... PRKLE!

Öööh mä en oo kyllä kuullukaan mistään synnytystapa-arvioista ja lääkäri oli silloin puolen välin jälkeen eikä tiedossa ole että sellaista enää olisi tulossa? :eek: Ja mikä streptokokki whaat? Pitäiskö sellanenkin katsoa? Vai tuleeks nää joskus paljon myöhemmin? Mähän oon vasta 33. viikolla nyt. Viimeksi multa vaan kysyttiin neuvolassa että haluanko tulla kahen vai kolmen viikon päästä uudelleen, ihan ite sai päättää :grin

Ei sitä synnytystapa-arvioo tule jos ei ole jotain erityistä syytä, esim radi. Iteki oon kaikista synnyttäneistä tutuista ainoo joka sen on saanut (tai siis tulen saamaan). Lääkärikäyntejäkin oli vaan se 2 täällä, viimeinen oli tuossa joskus rv25.

Ei täälläkään kaikille ensisynnyttäjille tehdä synnytystapa-arviota, eikä muutenkaan seurata kuin neuvolassa ennen synnytystä, jos mitään ihmeellistä ei ole ilmennyt raskauden aikana. Nyt tällä tokalla kerralla minua onkin seurattu alusta asti riskiraskauden vuoksi ja sitten kun vielä radi ja raskaushepatoosi puhkesivat niin se on vielä enemmän lisännyt seurantaa. Puhuinkin toiden odottajan kanssa, jolla taustalla siis edellisessä raskaudessa radi ja raskausmyrkytys, niin hänellä on kontrolliultrat kaksi kertaa kuukaudessa, mulla oli ensin kerran kahdessa kuussa, sitten kerran kuukaudessa. Nyt loppua kohden menee mullakin vissiin kerran viikkoon- tahtiin kun on kaikki mahdolliset hankaluudet.

Tänään käyty neuvolassa ja nyt siis 33+3! Muuten kaikki ihan jees, vauva on vaan kuulemma jo tosi alhaalla (siltä on kyl tuntunukki) ja tätsä kysykin heti et onko supistellu, mut ei oo. Näin jälkeenpäin sit tuli mieleen et tarkottikohan se niit tunnottomia harkkasuppareita vai kipeitä..? o_O Meinaan kipeet mä kyl tunnistan mut veikkaan et noit harkkasuppareita en ees tunnistais!
Noh, mut joka tapauksessa viimeseks vielä sano että "toivotaan nyt että pääsette täysaikaseks asti" ja vinkkas viel et tuol meitin sairaalas pitää olla 35viikkoo täys et ne ottaa sinne synnyttään.. No joo ei toivon mukaan olla täs ihan heti synnyttämäs! parin viikon pääst on sit lääkäri niin saa sit vähän tietää tilannetta tuol alapääs.. noh, mähän oon valittanu et kun tää odotus on niin tylsää niin kyl nyt rupes vähän sitä jännitystä tuleen sit tännekki.. :rolleyes:

Ja tääl muuten sama kun cocolla, eli sörkitään ite ne näytteet!! Noo ei siinä, ukko varmaan mielellään pyörittelee sitä puikkoo tuol persreiällä! :grin

Otetaaks se myös persreiältä?! :eek: Miulle neuvolatäti puhu vaa koko aja et otetaa emättimen suulta mut persreiän se jätti kyl kokonaa mainitsematta!! :grin

Hyvä tietää etukätee et osaa varautua ettei sit vaik vahingossa nyrkillä huitase lääkäriä että mitäs sie miun persettä käyt ronkkimaa.. :grin

Jospa ne on varmuudeksi antanu teille ton perseen ronkkimis ohjeen :grin Anteeks, mie täällä hyvä jotten kyyneleet silmissä naura tälle keskustelulle :grin

No jospa mie säästynki perseen ronkkimiselta ku se terveydenhoitaja ei maininnu kertaaka et se sieltäki aukosta otettais!! :grin Mut hyvä olla varautunu jos se eksyy sit myös takalistoo sen puikon kanssa tökkimää.. :laughing002

Tänään neuvola ja ensi viikolla joudunkin sitten ylimääräiseen ultraan kun tyyppi onkin vissiin tulossa maailmaan pylly edellä ja sf mitta kasvanut 2 vko:ssa 6 cm (29 cm -> 35 cm).. katotaan mitä tapahtuu muuten kaikki ok paineet 125 /89, virtsa puhdas.

Joo siis mullakin se näyte mikä otettiin sairaalassa kuus viikkoa sitten, otettiin vaan emättimestä mut toi mikä pitää ite ottaa nii tarttee perseessäki pyöritellä sitä puikkoo :taunt005:grin

Takaisin