Minulla oli tänään se "laaja" neuvolakäynti, eli oltiin miehen kanssa siellä molemmat tunti keskustelemassa ja mittasivat molemmilta verenpaineet ja hemoglobiinit sun muut. Minulle annettiin nyt se esitietolomake, joka pitää palauttaa ensi kerralla, sen mukaan sitten Päksissä pystyvät ennakoimaan kuulemma tulevien synnyttäjien määrää. Ensi kerta onkin lääkärikäynti!! Jee! :) Ei ollutkaan poistunut vielä minulta keskiraskauden lääkärikäynti, kun vasta tänä vuonna neuvolaan ensi käynnille tulleilta! Olin käsittänyt väärin ensimmäisellä lääkärikäynnillä asian (tai sitten lääkäri sanoi väärin..). Tuossa lomakkeessa näkyy olevan toiveita synnytystä varten, josta jossain ketjussa oli puhetta..
Lisäksi sain raskaustodistuksen vihdoin ja pääsin hakemaan pakkausta ja äitiysvapaita ja rahoja sun muita. Kyllähän taas harppasi todellisemmaksi tämä raskaus! Kai sieltä oikeasti joku tyyppi on tulossa!

Sydänäänien kuuntelusta hän ei vissiin tykännyt yhtään, kun potki aivan kamalasti. :)
Sokerirasituksestakin oli puhetta.. kuulemma nykyään kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät siihen laitetaan, muttei kuulemma väkisin pakoteta.. sanoin etten halua mennä, ellei tule jotain syytä miksi pitäisi mennä. Ja kuulemma jäämme tarkastelemaan tilannetta. Että saapi nähdä joutuuko sinne vielä vai ei. Eihän sitä turhaan tietysti tehdä, mutta en omalla kohdallani näe nyt suurta tarvettakaan sille..
Painoa on tullut nyt yhteensä 3,2 kg ensimmäistä neuvolakäynnistä, eli todella vähän onneksi! :) mutta hemoglobiini oli tippunut nyt 116.. olenkin ollut tosi väsynyt tällä viikolla, että suositteli koittamaan lisärautaa, ettei tipu enempää. Taidan hakea luontaistuotekaupasta jotain rautavalmistetta alkuun ja katsoa riittäisikö se. Verenpaineet ne menee vain alaspäin nyt 108/73, mikä on tietysti parempi kuin ylöspäin, mutta kunhan eivät tipu liikaa ettei rupea pyörtyilemaan...

Ja nyt tehtiin ensimmäinen mittaus kohdunpohjan korkeuteen! Yläkäyrillä mennään.. tosin olen tosi pitkä itsekin, etten ihan pientä tirriäistä odottelekaan tulevaksi :)
Tulihan pitkä stoori, mutta kaikki hyvin ja näillä mennään taas neljä viikkoa