Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli perjantaina rakenneultra äitiyspolilla. 485g ukkeli siellä hästäsi :) Saa meidän reilu 2v poika nyt sählykaverin!
Kaikki oli kunnossa, tunnin verran kateltiin ja mun suolistosairaus ei ollu tehny vauvalle mitään. Rv 30 paikkeilla katotaan sitten vielä "kasvukontrolli".

Huomenna neuvola ja Kela laput niin saa laittaa hakemukset vetämään!

Vkl ja eilen oli ilmeisesti harjotussupistuksia, jotenkin ahdisti hengitystä ja kaipa se maha silleen kovetteli välillä. Silleen puristi. Otin panadolia 500mg ja join paljon vettä niin helpotti. Oli kyllä hässäkkä päivä töissä niin varmaan sekin teki.
Mulla ei ekassa raskaudessa ollu mitään tuommosia. Sitten supisteli kipeästi kun oli synnytykseen lähtö.

3D/4D-ultrassa huvin vuoksi :) käyneet, miten tarkkaan lääkäri on katsonut vauvan terveyttä ja rakenteita? Me ei oltu ajateltu mennä, mutta nyt mieli alkaa vähän muuttua. Olin melkein 5 viikkoa antibioottikuurilla, ja jotenkin on jäänyt vaivaamaan, jos siitä aiheutui vauvalle jotain. Ja sitten tietysti vielä näin unen, jossa vauvan käsivarret oli jakautunut kyynäpäistä alaspäin kahtia ja samoin jalat polvista alaspäin. :eek: Hinta vaan on aika suolainen, eikä näillä viikoilla (25+5) taida saada mitään korvauksiakaan.

No eipä ollut kovin hauska neuvolakäynti eilen... toksoplasma -vasta-ainetulokset oli tullu ja niistä näkyi että olis epäilys tartunnasta, joten tänään käytiin sitten lapsivesipunktiossa että saatais tarkastettua, onko sikiö saanut tartuntaa :sad001 jos on, niin ilmeisesti jonkinlaista lääkehoitoa joutuu aloittamaan... Tätä tulosta täytyy nyt kuitenkin odotella vielä ens viikkoon :smiley-angry005
Meniki iha liian hyvin tähän asti!! :angryfire

Miu88, voi ei. Toivotaan,että sikiöllä ei olisi tartuntaa. Kuinka muuten edes päädyit ko. testiin? onko sulla olut sitten jotain oireita? Mä olen tota samaa tautia vähän pelänyt,kun meillä on kissa, ja kissat sitä mm. levittävät...Nyt vaan tsempiä ja voimia sulle ja vauvalle!

^ Ei ole ollut mitään oireita, neuvolasta vaan laittoivat tuohon testiin samalla kun testattiin vesirokko -vasta-aineet, ja meilläkin on tosiaan kissoja. Mutta voihan se tulla monesta muustakin paikasta kuin pelkästään kissoista...

Aika jännä sinänsä kyllä tuo, ettei sitä testata automaattisesti, kun kuitenkin seuraukset on sitten tällaiset (punktio ja lääkehoito) jos siitä epäily tulee... Onneksi äidin tartunta ei kuitenkaan tarkoita automaattisesti että se myös sikiöön siirtyis!

åke, mä olen saanut tunnukset siis siihen synnytyssairaalaa varten verkossa täytettävään esitietolomakkeeseen,
Kela:n sivuillehan kirjaudutaan tosiaan verkkopankkitunnuksilla.

Joo esitietolomaketta varten nuo tunnukset, ei kela-juttuja. Oulun alueella ainaki nykyään sähkösesti täytetään ja lähetetään, ei ollu vielä pari vuotta sitte käytössä.

^ Niin ja siis ilmeisesti esitietolomake ei ole joka paikassa käytössä...?

Esitietolomakkeeseen mulla terkkari listasi eri labratuloksia sun muita juttuja muun muassa ultrista,
itse sitten piti tsekata että henkilötiedot ja lähimmän omaisen tiedot on ok, ja kirjata tiettyjä juttuja raskaudesta.
Ja sitten toiveita synnytyksestä.
Ja lapsen nimivaihtoehtoja mahdollista hätäkastetta varten.
Mitäs muuta siinä oli, en nyt muista...

Sitä saa siis täytellä pitkin raskausaikaa, heti ei tarvitse kaikkea täyttää :)

Juu musta tuo netissä täytettävä lomake on parempi, kuin paperiversio. Osissa paikoissa on siis se paperiversio käytössä. Mä en varmaan edes muistaisi ottaa sitä mun tuurillani synnärille mukaan :grin joten sikälikin tuo nettiversio parempi.

Ainakin meidän eilinen yksityinen miesultraaja katsoi tosi tarkasti sydäntä ja kaikkia kammioita ja läppiä, napanuoran virtaukset, munuaiset, mahalaukkua, mittaili sääriluun ja kalloa, katsoi myös tietenkin että ei ole huulihalkiota ja että kaikki sormet ja varpaaat ovat paikoillaan...ejkä vielä jotain muitakin juttuja, kesti 45 min. Oli meidän molempien mielestä tosi kannattava käynti, tuleva isäkin näytti niin ylpeältä kun näki tyttärensä kasvot ja kaikki!:Heartred

Me koettiin kanssa 4D ultra hyödylliseksi, tutki tosi tarkasti meilläkin, yli tunnin kesti n. 1h15min ja se dvd on aika ihana muisto minkä sieltä sai mukaan <3 En kadu kyllä yhtään kun rakenneultra kesti n.10minuuttia :O

Seinäjoella on ainakin käytössä paperinen versio esitietolomakkeesta. Sama kuin esikoisen aikaan ja näyttää siltä, että täsmälleen sama lomake on saattanut olla käytössä ja 20 vuotta sitten :grin Me saatiin lomake neuvolasta ja se pitää palauttaa sitten seuraavaan kertaan mennessä. Eli ensi viikkoon. Puuttuvia kohtia siis täytellään luultavasti edellisenä iltana :oops: Pahin on se nimen antaminen mahdollisessa hätäkasteessa.

nyt on neuvolA (22+4) käyty. Kaikki ok :) Seuraavaksi 27+4 on sokerirasitus ja 28+5 on äitiypolilla vielä kontrolliultra. Seuraava varsinainen neuvolakäynti vasta 30+4.

Paino oli nyt 72 kg ( +400 g) lähtöpaino 70 kg
RR 124/68
Hb 112
SF-mitta 19

vauvan sykkeet noin 153 ja liikkuu kovasti

Hyvillä voinneilla mennään siis :D

millä viikoilla tuollaisen esitietolomakkeen saa yleensä? meillä ei ole neuvolassa puhuttukkaan koko lomakkeesta..kaipa se sitten jossain vaiheessa tulee eteen?

Takaisin