Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo meilläkin piti vain siellä terveyskeskuksen odotusaulassa istuskella (missä oli vetoisaa), niillä perus kovilla tuoleilla, onneksi oli se yksi ns. sohva, tai no, penkki ennemminkin, sillä mä sitten istuskelin. Onneksi oli mp3-soitin ja kirja mukana, sekä villasukat niin otin kengät pois... vielä kun olisi ollut tyyny ja peitto niin olisi saanut istuttua mukavammin :grin
Olo alkaa nyt jo tosiaan helpottaa, mutta edelleen särkee päätä ja vähän huippaa.

Enkä mä muuten saanut mitään ohjeistuksia :eek: Siis koko sokerirasituksesta ylipäätään, enkä nyt ainakaan mitään jälkisyömisohjeita...

Mua alko kesken sokerirasituksen närästään, ja närästi miltei koko loppupäivän. Ekan tunnin kohdalla meinas tulla huono/heikko olo, meinasin jo pitääkö pyytää sänkypaikkaa mut meni ohi. Mut muutoin oli kait ihan ok olo, kahvia kun lopulta joi niin päänsärkykin alko helpottaan... Mut karseeta ahmimista se päivä oli.

Mymmeli hyvä tietää että Hämeenlinnassa on ystävällisiä ja asiansa osaavaa porukkaa :)

Mimmi oon mä nyt tosiaan ottanukki lepiä, eilenki 3h päikkärit kun tyttö on ollu hoidossa, ah luksusta :rolleyes:

Tänään ei oo supistellu ollenkaan, jos tää tästä levolla :smiley-angelic001

Mulle tuli kanssa ihan järkyttävä olo siitä sokerirasituksesta, se vadelma litku :sick006 Rv 26 uudestaan.....

"Neljä yötä ultraan on, laskin aivan itse tänään kun näin äitiyskortin.." :smiley-bounce012 Toivottavasti nähdään kumpi tuolla nyt rummuttelee :) 4D ultraan onkin sitten vielä vähän reilu viikko..

Tuota sokerirasitusta ei vissiin tehdä automaattisesti? Minulla ei ainakaan ole ollut moisesta puhetta ollenkaan..

Mä oon yli 25 v. eikä mua ainakaan vielä ole patistettu sokerirasitukseen. Viimeks neuvolassa ainakin sanoi ettei hän näe syytä laittaa mua testiin, kun kaikki arvot näyttää ihan normaalilta.

Helsingissä ei ainakaan lähetetä kaikkia sokerirasitukseen. Neuvolassa seurataan arvoja joka käynnillä ja passitetaan rasitukseen tarpeen mukaan.

Mäkin lähentelen jo kolmeaviittä, mutta ei ole puhuneet mitään. Ehkei (toivottavasti) siihen sitten joudukaan, kun kaikki arvot on ollut hyviä. Tällä viikolla on kyllä neuvola, että ehkä nyt asiasta mainitsevat jos siihen joutuu, kun on nyt viikko 24 ja näemmä tehdään yleensä viikoilla 24-28..

Meillä ainakin joutuu rasitukseen vaikka arvot on ollu kohallaan. Onneks siihen on viel muutama viikko aikaa en olis kyllä yhtään halunnu mennä siihen.

Mulllekaan ei sokerirasituksesta puhuttu mitään ennen kun viime neuvolassa kun viikkoja oli jo joku 23. Anto lapun ja sano et viikoille 26-28 pitää ite varata aika. Mul on sit ens viikon maanantaina :confused:

4d oli tosi kiva!!:) Mukava mies ja nähtiin todella selvästi meidän pieni tyttö, häpuhuulet näkyi selvästi, eli ei jäänyt epäselväksi kumpi on tulossa!:angel13
180€ maksettiin, hän kysyi kyllä henk.tunnusta kelaa varten, en sitten kysynyt että onko se jo vähennetty, vai miten se toimii...olin niin oonnen pilvissä!
Åke ollaan käyty kunnallisella tavallisissa ultrissa, ja huvin vuoksi nyt täällä.:)

Mä kuulin eilen, ettei meilläpäin automaattisesti tehdä sokerirasitusta jos ei ole perintötekijöissä, pissatuloksissa tms. mitään jonka takia suurempi riski. Huomenna neuvolassa varmasti varmentuu vielä miten on, mutta pidän peukkuja, ettei tarvisi mennä!! En taho! :mad: :wink

Aamulla oli neuvola. Sain kela-laput ja tunnukset netissä täytettävään esitietolomakkeeseen. Kaikki oli ok. Pissa puhdas, hb oli tippunu 119, mut siis edelleen hyvä. Paineet 118/65. Painoa oli taas tullu ja siitä keskusteltiin. Kumpiki (minä ja th) lähinnä huolissaan lapsen kasvusta ja radin uhkasta. Mutta koska sf-mitta meni keskikäyrillä eikä sokerien kans oo vielä ollu ongelmaa, ni käski olla stressaamatta.Huhtikuun puoleenväliin varattiin toinen sokerirasitus, että katotaan sit mitä sieltä kuuluu.Vauvan sykkeet 130.

Mutta mikä parasta, th kyseli, että joko sulla on synnytys alkanu mietityttään ja sain rohkaistua mieleni ja kerroin, että sektio ja siitä seuraavat oireet pelottaa. Sovittiin, että ens kerralla tehdään lähete kätilölle äitipolille, ni pääsen keskusteleen edellisestä synnytyksestä. Sit joskus viikolla 36 on vielä se lääkärin tekemä synnytystapa-arviointi äitipolilla.Kyllä jotenki niin helpotti oloa, että otetaan tosissaan.

Viimeksikki mulla pelotti synnytys lapsen koon takia. Perheen muilla naisilla ahtaat lantiot ja mulle sit vielä tuli se radi, ni kysyin kolmelta eri lääkäriltä, että mahtuuko syntyyn alakautta. Kaikki vaan perussisätutkimuksen perusteella totesivat, että hyvin on tilaa. Ei siis esim kuvattu lantiota, niinku siskolla oli tehty.No niinhän siinä kävi, että leikkaava lääkri totesi, että synnytys keskeyty tod.näk., koska vauva ei oo mahtunu laskeutuun. Oli siis vielä leikkuripöydällä 42+0 täysin irti lantiosta.No josko minut nyt otetaan tosissaan, ikävä vaan, että piti mennä hankalimman kautta..

Takaisin