Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Tiu! Meilläkin on suvussa kaksosia, esim. mun äiti on kaksonen, mutta meillä köllöttelee vaan yksi alkio kyydissä, ainakin alkuraskauden ultran perusteella. Saapa nähdä mitä seuraavassa ultrassa kahden viikon päästä näkyy. Toivottavasti edelleen se syke ja ainakin nyt se yksi kasvava vauveli. :)

Avea + KK 9+6

Vau, aika ylläri Jouluksi, onnee Tiu! :)

Tänään oli meilläkin neuvola aamusta.
Ei menny ihan ajatellusti, menin jotenkin ihan lukkoon jo ovella. Muksuja ja mammoja, siitä kai kuuluis olla ihan että iih jee, me ei oltu kumpikaan isännän kaa. Me ei olla lapsirakkaita eikä meidän arkeen kuulu lapset. Joten kulttuurishokki iski ovella niin kovaa että edelleen ollaan vähän hämmentyneitä. Onneksi molemmat niin kummallakaan ei tullut huono tuleva vanhempi olo.

Mä oon joskus ollut päiväkodissa harjottelussa ja se oli kivaa ja voisin mennä uudelleenkin. Tuun toimeen ipanoiden kanssa enkä "pelkää" kun ihan pienimpiä, eli ei ole siitä kiinni. En osaa selittää mitä tapahtui mutta ehkä se konkretisoitui se "tästä tulee teidänkin ympäristönne kohta" ja siksi tuli niin pöllähdys.

No, neuvola täti oli mukava ja meille just passeli. Juteltiin tunti, hän otti sormesta verta ja mittasi verenpaineen. Arvot ok vaikka ilm. sekä verenpaine että mikä se hemoglobiini ko se on, oli matalat, mutta ei hätyytellyt niistä.

Iso ärsytys oli etten ollut huomannut että ultra piti varata itse ja nyt olen sitten jo vähän myöhässä tavallaan kun omassa lähi paikassa on ruuhkaa, saatan joutua naistenklinikalle ultraan joka on ihan tosi blaah.

Yhtäkaikki ohi on eka etappi ja fiilikset on sekavat. Infoähky. :D

Sent from my GT-I9195

Vautsi, aika ylläri! Onnea Tiu! :) Pitäis vielä pari viikkoa jaksaa varhaisultraa ootella, on omien laskujen mukaan sit 8+0 päivänä.

Tänään kävin uudelleen ultrassa kun viikko sitten se p*ska gyne sanoi että mulla on vain tyhjä ruskuaispussi ja toivotteli hyvää jatkoa. Oikein kunnon kituviikko ollut mutta tänään kävinkin eri gynellä ja niinhän siellä sitten löytyikin pienen pieni möykky ja syke! Sikiö vastasi viikkoja ja kaikki tälle erää oikein hyvin :dance008 vuotoa tulee jonkin verran edelleen mutta lääkäri sanoi että ei mitään hätää niin kauan kun ei ole kipuja.

Ja oikein suuret onnittelut Tiulle kaksosista, ihanaa!

Tiulle tuplaonnittelut :hello2

Happy_life; Aivan mahtavia uutisia, onnea ja toivotaan vuotojen loppumista :)

Meillä odotellaan torstai aamua jolloin on ultra ja heti perään eka neuvola...

Hitsi kun ei millään malttais olla tilaamatta ar-ultraa. Ens ma neuvola, mutta epäilen että edes sydänääniä koittavat kuunnella, silloin menossa 9+1 ja mä tiedän että varmaan oikeasti olis silloin 8+6. Välillä tulee näitä epätoivon aikoja kun ei millään malttaisin odotella :s....

Jee happy_life, onnneee. Ihana että siellä olikin syke :)

Sain varattua ultran lähelle mutta meni ensvuodelle. Jotenki haaveilin et ois jo jouluna tienny onko siellä kettää vaiko ei. Mutta 8+0 on tänään joten sitten se ois 13 vkoinen pötkäle kuvassa jos on, toivonmukaan sitten jo näkyy ja kuuluu. Odottavan aika tulee oleman piiiiiitkä jo siihen asti.

Sent from my GT-I9195

Muokattu viimeksi:
Tänään oli eka neuvola, terkka oli kuulevinaan sydänäänet mut mulle jäi kyllä vähän epäselväks että kuuluko sieltä mitään vai ei.. vielä pitäs odottaa 2vk ekaan ultraan että saa mielenrauhan et onko kaikki hyvin :S

Mullakin oli tänään eka neuvola. vkoja vasta 8+2 joten ei edes yritetty kuunnella ääniä. Jutusteltiin aj otettiin pissanäyte ja verenpaine mitattiin. Sain np-ultraan ajan 30.12 ja parin vkon sisällä pitäis käydä labrassa verikokeilla.
Varhaisultrass käytiin 22.11 ja siellä näkyi pieni syke ja pikkuinen vastasi vkoja 6+6, omien laskujen mukaan oli 6+5 joten hyvin piti paikkansa.

Bambie ja muutkin,

Mulla olisi tänään eka neuvola ja katsoin eilen vanhaa äitiyskorttia ja mulla oli viikolla 8+2 kuunneltu sydänäänet jotka kuuluivat ihan hyvin. Ensimmäisessäkin raskaudessa kuunneltiin samoilla viikoilla, mutta mitään ei kuulunut ja sain muutaman päivän päähän uuden ajan jolloin kokeiltiin uudestaan. Tämä tarina päättyi surullisesti eli oli tapahtunut keskeytynyt keskenmeno.

Voi ei Mimmi :sad001

En malttaisi millään odottaa joulun jälkeistä neuvolakäyntiä. Onneksi tässä on koko ensi viikko tekemistä ja ohjelmaa, niin aika menee nopeampaa. Mulle ei puhuttu mitään pissanäytteistä ekalla käynnillä ja mulla on heti aamuaika. Pakkohan mun on kuitenkin käydä kotona pissillä ennen kuin lähden neuvolaan. Omapa on mokansa jos olis pitäny pidätellä, kun ei sanottu mitään. :grin

Multakin vielä tuplaonnentoivotukset Tiulle! :)

Mulla on eka neuvola 20. päivä ja olen jo valmiiksi ärtynyt. :grin Pääsee käymään läpi "ihania" utelulappusia ja kuulemaan valitusta siitä, että imetän vielä tuota esikoista. Eka neuvolan tarjoama ultra on vasta tammikuun puolessavälissä, mutta menen ensi viikolla alkuraskauden ultraan yksityiselle, koska en vaan kestä odottaa kenties sinne tammikuulle asti, että saan tietää onko tuolla sisuksissa elämää vai ei.

Memmu79, mäkin meinasin karata ekalta neuvolakäynniltäni. Tuntui niin vieraalta istua siellä odotushuoneessa muiden äitien ja pienten lasten joukossa, olin ihan hukassa.

Nii ei siinä pissassa muuta kuin niitä bakteereita yleensä katsellaan. Kun ne aina riskinsä maha-asukeille :)
Hah, täällä hoitaja itse huolissaan pissoista :)

Miten tuntuukin kaksi viikkoa niskapoimu ultraan niiiiiiiin pitkältä ajalta.....

MrsData, miks epäilet saavasi valitusta esikoisen imetyksestä..? :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sheidi, no kun neuvolan terkka jo pyöritteli silmiään sille, että ylipäänsä imetän lasta vielä (esikoinen siis nyt 1v4kk). En muista millä sanoilla sanoi, mutta toi julki, että hänen mielestään imetyksen voisi jo lopettaakin.

Tiulle myös täältä onnittelut tuplista! Me kanssa jännätään miten käy, kun molempien suvussa on kaksosia.
Np-ultaan on tasan kaksi viikko vielä, en tiedä miten päin tässä pitäisi odotella. Toisaalta pelottaa ihan hirveästi, jos siellä ei näykään mitään enää...
Verikokeeseen menen ensi maanantaina ja lääkäriaika on sitten pari päivä ultran jälkeen.

Meillä neuvolassa koitettiin kanssa kuunnella sydän ääniä, mutta ei kuulunut. Viikkoja oli 9+1. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten kaksikin eri lääkäriä sanoivat, että ei syytä huoleen. Silloin sydänääniä on vaikeampi löytää jos kohtu kallistaa taakse. Nyt vain odotellaan np-ultraa.

Mäkin kävin miehen kanssa tänään neuvolassa. Meille sattui tosi mukava neuvolantäti. :) Juteltiin kaikenlaista ja täyteltiin lappusia. Paljon tiedettiin etukäteen, ja tätikin sen varmaan huomasi, sillä ei kovin paljoa juteltu ruuasta eikä esim. liikkumisesta. Paino, pissatesti, hemppa (140) ja verenpaine (131/78) otettiin. Kaikki niissä hyvin ja normaalisti. Sydänääniä ei edes alettu kuuntelemaan, ensi kerralla kuulemma vasta. Lisäksi iskettiin käsivarteen influenssarokote. Olisin sitä halunnut ehkä vielä miettiä, vaikka 2 eri lääkäriä on sanonut, että se kannattaa ehdottomasti raskaana ottaa. Ja nämä siis lekurit ovat siis ystäviäni, joten uskon heidän sanaansa.

Paljon saatiin luettavaa mukaan ja tunti ja vartti meni. Oli helpottavaa, että paikka oli kiva ja täti mukava. Seuraava käynti sovittiin tammikuun puoliväliin. Sitä ennen käytävä labrassa ja np-ultrassa, joka on 16.12. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. :)

Takaisin