Mullakin oli eilen eka neuvola. Täti arpoi lasketuksi 4.7., mutta uskon itse nyt vielä enemmän tuohon 6.7. kun omista menkoista on paremmin jyvällä. Tuo päivähän viittää selkeesti siihen et kierto olis normin 28, mitä se ei oo mulla ollu kun pillereillä.
Kun alettiin puhua kevään keskenmenosta, putosin ihan täysin. Jotenkin se asia on kuitenkin niin raskas. Mutta sitten mukana ollut opiskelija ehkä liikaa mälläs sillä ja kun on muutenkin herkkänä, niin itkuksihan se menee, ja se opiskelija ei oikein osannut lukea tilannetta, vaan hoki terapian tarvetta. Viime keväiselle on kuitenkin ihan selitys (vahva lääkekuuri, jota ei saa raskaana ollessa käyttää, kuuri oli alkanut ennen raskautumista ja jatkui vielä noin 10 päivää hedelmöittymisen jälkeen).
Sokerirasitukseen mullekin oli laittamassa papereita, mutta voi olla et jos paino pysyy kurissa, niin ei tarvitse. Se on aika kamalaa, mulle tuli siitä viimeksi tosi paha olo. Muutenkaan kun ei käytä makeita, niin tyhjään mahaan se litku on aika karseeta. Ylipäätänsä syömättömyys 12h on paha. Mutta on tosiaan mahdollista, et jos paino ei kipua ja sokrut ei oo virtsassa plussalla, pääsen pälkähästä. Viimeks oli ihan puhtaat arvot.
Päädyin loppujen lopuksi siihen ,ettei mennä veriseulaan, koska totesin, että se ei kuitenkaan muuta asioita. Down on kuitenkin suhteessa "helppohoitoinen" etten sen vuoksi olisi raskautta keskeyttämässä. Turvotushan voidaan joka tapauksessa ultrassa mitata ja sen jälkeen miettiä juttuja jos siltä tuntuu.
Hemoglobiini, verenpaineet ym oli hyvät. Verenpaineesta saatiin jopa about normilukema 125/70, yleensä saan liian korkean, kun se vekotin sattuu. Käsimittauksella tulee selkeesti alhasempaa, kun sitä ei tarvii vetää huippuun asti kun terkka kuulee niitä juttuja. Hemppa oli 136. Ens viikolla pitäs mennä niihin muihin verikokeisiin. Onhan tässä puoli vuotta suorastaan rietasta elämää vietetty.. Ja eihän sitä tiedä, jos vaikka olen pari kertaa jo veriryhmänkin huijannut..