Neuvola- ja ultrakuulumiset

Moikka kaikille!

Eilen käytiin nt-ultrassa ja siellä se vaavi rauhassa köllötteli, liekkö unilla ollut! :)
Turvotusta oli 1,38 eli varsin normaali ja la muuttui 24.4.13, neuvola kun sitkeesti laskee sen 28 kiertopäivän mukaan ni hyö vaan tyrkytti sitä 1.5 päivää lasketuksi, omien laskujen mukaan oviksesta olin laskenut sen 28.4.13. Mutta, parempi näin, sillä tänään tuli sitten täyteen 12+0!! :)
 
Kiitos teille sokerirasitusvastauksista! Siihen siis tieni käy ensi viikon torstaina.

Mutta eilen oli viimeinkin se np-ultra, joka oli samalla ensimmäinen ultra minulle. Siellä se köllötteli, pakkohan se nyt on uskoa että jotain siellä mahassa kasvaa, kun tähän asti sitä on vaan miettinyt, että oikeastiko muka? Hienosti kädellään vilkutti ja yritti kuperkeikkaa heitellä. Kesken tutkimuksen kerkesi nukahtaakin, niin piti vähän töniä hereille että saatiin kaikki mitat otettua. Kaikki raajat löytyi ja aivopuoliskotkin erottui. Teki mieleni kysyä, että voiko sukupuolenkin jo nähdä (kuten joku edellä oli kirjoittanut), mutta jäi sitten kysymättä, odotan sinne rakenneultraan.
Turvotusta oli 1,12 ja verikokeiden kanssa kaikki kävi hyvin yksiin, eli sen puoleen ei ole mitään hätää. Pää-peppumitta oli vähän pienempi kuin olisi pitänyt olla viikoilla 12+0, joten koneen mukaan viikkoja olisi eilen ollut 11+2, nyt laskettu aika siirtyi hieman ja on 29.4. Tiedä vaikka tästä tulisi vappulapsi! :)
 
Meillä tänään oli np-ultra. Sikiöllä oli kova meno päällä! Jalka hakkasi hulluna tahtia ja kädet heiluivat samaan tahtiin. Tuleekohan lapsestakin muusikko. ;) LA pysyi samana 18.4 ja hyvin pitkää perjantaita jäädään siis odottamaan! Niskaturvotus 1,1 eli normaali. Ihanaa oli nähdä pienen ihmeen virtsarakko, mahalaukku, selkäranka, kylkiluut ja aukeileva suu. Kyllä siinä pieni kyynel lähti silmänurkasta valumaan. :') Ja nyt mennään siis viikoilla 13+0.
 
Vähän harmaita pilviä matkalle... Muutama päivä sitten alkoi verinen vuoto ihan yllättäen, ei mitään kipuja tms. ollut ennen sitä. Neuvolasta laittoivat päivystykseen jatkotutkimuksiin. Sikiöllä kaikki hyvin, mutta matalalla olevan istukan epäillään vuotavan. Nyt levossa ja odotellaan. Toistaiseksi vain tihkuttaa, vuotoa estäviä lääkkeitä ei siis ole onneksi vielä tarvinnut hakea. Parin viikon päästä kontrolliin. Ja jotain hyvää tähän tilanteeseen, pikkuheppu imeskeli peukkua eilisessä tutkimuksessa useaan otteeseeen :)
 
Mytty2014, täällä sormet ja varpaat ristissä että pikkunen pysyy matkassa mukana ja raskaus jatkuu normaaliti! Tsemppiä!
 
Jep, eli perjantaina ultrassa käyty ja yllätys oli "järkyttävä", siellä köllötteli KAKSI tirriäistä :) Siis hyvällä tavalla järkyttävä yllätys. En osannut ollenkaan odottaa tälläistä ja siinä ultran aikana tais tulla tuskahiki ja pääsi sitä aikamoinen itkukin. Sekavat ajatukset. Onneks mies oli mukana ja pysyi melko tyynenä. Kaksoset tulee heidän suvustaan, omassa suvussa ei ole yksiäkään kaksosia.
Isovanhemmat meni kaikki ihan sekaisin, mun äiti varsinkin. Sillä meni ihan pasmat sekaisin, eikä osannut toimia järkävästi kun teetä meille keitteli :D
Nyt jo pikkuhiljaa ajatukset koottu ja totuteltu ajatukseen että keväällä meillä onkin kaksi pientä, yhden sijaan :)
 
Onnea Ponsku! Onhan se varmasti aikamoinen järkytys, vaikkakin iloinen sellainen. Vauvanhoidossa on varmaankin hiukan enemmän opettelua kuin "normaalisti", mutta eiköhän se pian lähde sujumaan. En nyt muista oliko ensimmäiset teillä kyseessä? Tsemppiä raskauteen!
 
Kiitos :)
Kyllä nämä ovat minulle ensimmäiset, mutta miehelläni on jo kaksi lasta entuudestaan. Onneksi nekin on jo 5v ja 7v eli osaavat toimia itsenäisesti ja ehkä hivenen pystyy jo "auttamaankin" vauvojen kanssa.
Eiköhän se vauvanhoito siitä rupee sujumaan, kunhan pääsee vauhtiin. Onneksi tukiverkosto on lähellä ja henkilöitä jotka pystyvät auttamaan on useampikin ympärillä.
 
Meillä oli tänään kauan odotettu nt-ultra. Masussa kaikki hyvin ja la pysyi samana :) kerkesin vähän eilen säikähtää kun löysin sykkeen "väärässä paikassa" ja kävi mielessä jos olisikin kaksi mutta yksi siellä köllötti..
 
Leo onnea hyvistä uutisista! Se syke voi tosiaan heijastua ja itekin löydän sen eri kohdilta välillä mut yks kohta on paras. Kannattaa laskea se syke - jos on selkeästi eri syke sit saattaa olla kaks vaavia. Muuten se on yleensä vaan heijaste.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Mulla oli lääkärineuvola tänään. Kaikki oli ok ja pääsin taas neuskin ultralla kurkkaan pikku tipua. <3 Kovasti pikkunen siellä yksiössä sätki! :) Lääkärikin muisti mut hyvin "vielä" edellisestä kerrasta kun tää väliä kolmosen ja nelosen välillä näin lyhyeksi nyt jäi. :D Eilen kiskasin myös ekan kerran äippäfarkut jalkaan, ei nyt mikään pakollinen ehkä olis ollu, mutta mukavuudenhalu voitti jo kun omat housut tuntuu niin ahdistavilta..
 
Mä en haluis mennä lääkärineuvolaan ens tiistaina ku tiedän jo valmiiks et ne kitisee painosta ku mul oli vielä vanhoja raskauskiloja jäljellä ku uus jo alkoi. Varmaan on tullut lisääki ku en oo yhtään kattonu mitä suuhuni pistän ku ei oo vaan napannu nyt..
 
Miulla on kans ens tiistaina neuvola, tosin ei tietääkseni ole lääkärineuvola. Painosta taidan kitistä lähinnä mie itse, tiedä sit sanovatko mitään ku edellisen käynnin jälkeen ollu hyvin maltillista nousu.
 
No niin, tulihan se sieltä. Nimittäin raskausdiabetes-diagnoosi. Hyvästi leipä ja jäätelö, tervetuloa sokeroimaton, rasvaton jugurtti, keittoruoat ja wokit. P#*kele. Nooh, viime raskaudessakin oli diagnoosi, mutta arvot eivät kotona heilahdelleet yhtään eikä ruokavaliotakaan tarvinnut lopulta hirveästi muuttaa kunhan ajoitin koiralenkit aina suurimpien aterioiden yhteyteen. Nyt oli tunnin arvo oikein kunnolla koholla, 11,2 (vai 11,3), kun raja-arvo on se 10,0. Viimeksi se oli 10,2, ja olikin ainoa korkea tulos mitä koko raskauden aikana mitattiin. Onneksi en ole mikään makeansyöjä, mutta mielellään mä kyllä leipää söisin välipalaksi ja pastaa ruoaksi.
 
Kävin tänään sokerirasituskokeessa ja ~15min ennen viimeistä pistoa oksensin sen kaiken litkun ulos. Tuskin tarvii silti uusia ennen tammikuuta. Huomenna kuullaan tulokset. Eipä muuten oo oksu ikinä maistunu noin hyvältä ;)
Jouduin kokeisiin jo nyt koska siskoilla ollut rd.
 
Minulla myös tänään oli sokerirasituskokeet, pelotti ihan sikana että minkä verran sitä oksua lentää ku paastolla joutuu olemaan, mutta ei, ihan hyvä olo oli sen 10 tunnin paaston jälkeen, litku nyt oli melko jännän makuista ja olot oli melko normaalit koko kahden tunnin istuskelun ajan. Huh, nyt jännäämään tuloksia.
Eilen soittivat niistä verikokeista, downin syndrooman luku oli 1:21 000 eli todella pieni, pitkäsokeri 5,2. Eli näillä näkymin kaikki ok. :)
 
Meillä on tänään ylimääränen ultra, kun haluan viedä mun äitin kattomaan ensimmäistä lapsenlastaan :) Mun mies vaan kielsi, ettei saada ottaa sukupuolta vielä selville. Kuukauden päästä sitten rakenneultrassa saadaan kuulla tulos yhdessä :)
 
Kävin sokerirasituksessa viikko sitten perjantaina. Paastosin ehkä vain sen 10,5 tai 11 tuntia, vaikka piti olla 12 tuntia syömättä. Kävin siis sokerirasitusta edeltävänä iltana kaverini luona kylässä ja siellä oli tarjolla herkkuja. Tuli syötyä kinkkupiirakkaa ja yksi korvapuusti. Sieltä sitten kamalalla kiireellä kotia, että ehdin ottaa vielä jotain iltapalaa (koska nälkä kurni vatsassa jo kylään mentäessä). Iltapalaksi vedin sitten rahkaa ja ruisleipää... Kohtuudella kuitenkin ja paastoa tuli siis vain n. 10,5 tuntia.

Pe aamuna sitten aikaisin labraan ja jännitin niin kauheesti sitä koetta, että josko tulee huonous, mutta ei. Olo oli mitä mainioin! Turhaan siis jännitin/huolestuin etukäteen. Soitin samana päivänä tulokset ja paastoarvo oli juuri siinä rajalla 5.3 mutta tunnin ja kahdentunnin arvot ihan normaalit. Joten täällä sitä nyt sitten mittaillaan sokereita!! Kävi vaan mielessä, että eipäs olisi sittenkään pitänyt syödä sitä iltapalaa kotiin tultua :smiley-angry019. Toisaalta, voihan se olla, että se paastoarvo olisi ollut siitä huolimatta koholla. Joten näillä mennään... Mitenkäs, tarjotaanko teille muille tarkkailun alla oleville/diabeetikoille ravitsemusneuvontaa kunnan/kaupungin puolesta? Täällä Kuopiossa sitä ei ainakaan ehdotettu minulle.
 
Mullakin vihdoin odotettu ultra takana! Jännitti kyllä hirveesti koko alkuviikon, mut rennosti ja hyvin meni. Mut kesti ihan törkeen kauan, reilun tunnin! LA 30.4. pysyy sellaisenaan. Ei pirpanaa vaan huvittanu kääntää päätä sopivaan niskaturvotuksen mittausasentoon. Hypin kevyesti siellä huoneessa, kävin vessassa jne. Lopulta tuli toinenkin kätilö tsiigaileen, ja taputteli vattaa vähä erityylillä, ni jonkunlaisesti saatiin loput mitat. Kaikki reilassa, ens vko:lla eka lääkäri sitten..johan tuli ultrattua!
 
mymmeli ainakin sait sit rauhassa ihastella pikkutyyppiä kun noin kauan meni :) olisin ite ihastellu sitä palleroa paljon pidempäänkin jos olisin saanu!
 
Takaisin
Top