Neuvola- ja ultrakuulumiset

Nt-ultra takana ja kaikki hyvin :) Vauveli vastasi viikkoja 12+5 eli yksi päivä enemmän kuin alunperin luulin. Tällä kerralla pikkuinen poseerasi oikein kunnolla, venytteli käsiään ja jalkojaan joka suuntaan. Lopuksi laittoi kädet silmilleen <3 4D-kuvassa näytti kyllä enemmän avaruusoliolta kuin vauvalta :D Nyt sitten odotellaan joulukuun alkua ja rakenneultraa. Tänään uskalsi ensimmäisen kerran päästää valloilleen ajatuksen, että musta tulee äiti <3
 
Meillä myös ultra tänään. Niskapoimu 0,9 ja kaikki niin kohdallaan kuin tuon ikäisellä voi olla. Kasvokuva saatiin kanssa ja tosiaan avaruusoliolta se näytti :P Mittailtiin useampaan kertaan ja vastas viikkoja 12+5-13+2, 13+0 kirjattiin neuvolakorttiin. Eli pitää muuttaa nyt virallinen laskettu aika 13. 4., nyt oon eläny 13+3 ja 8. 4. mukaan.
 
Minä kävin maanantaina siellä verikokeissa ja nyt tulevana torstaina olisi sitten se np-ultra, silloin viikkoja on 12+0. Tuosta ultrasta viikon päästä olisi sitten sokerirasitus, koska isälläni oli 2.tyypin diabetes. Jännä kuitenkin, että siskoni, jonka LA on noin kuukauden päästä, ei joutunut sokerirasitukseen vaikka sama isä hänelläkin on. Hän tosin on ihan eri puolella Suomea, joten kai nämä käytännöt sitten vaihtelee näin paljon.

Onko joku muu odottavista menossa sokerirasitukseen, tai ollut jo sellaisessa? Kiinnostaisi tietää kaikkea mahdollista siitä. Olen joskus ainakin lukenut, että se litkun juominen on ihan kauheaa ja itse olen aika nirso makujen suhteen, joten pelkään että en edes kykene sitä juomaan.
 
Neida: Vantaalla on ilmeisesti se käytäntö, että kaikki yli 25-v odottajat joutuu sokerirasitukseen viikoilla 26-28 tms. (Kuulostaa oudolta mutta niin se neuvolan terkkari sanoi) Myös minä siis. Etoo jo etukäteen, tyhjään mahaan kaksi mukillista ällömakeaa litkua joka kuulemma maistuu hapottomalle cokikselle. Mulla on ollut koko raskauden ajan vastenmielisyys makeaa kohtaan joten oikeesti mietityttää, yrjöänkö sen litkun saman tien ulos. Lisäksi mun verensokerit reagoi ilmeisesti aika voimakkaasti nopeisiin heilahteluihin, olen pistäny sen merkille, joten en odota koetta mitenkään innolla.
 
Mie joudun joskus viikoilla 20+ sinne sokerirasitukseen. Just nousi alkuraskaudesta paino pari kiloa ja BMI tasan 25. Oisin kyl arvostanut jos ei ois sanonu painosta mitää ku monessa kunnassa muutenkin käytäntönä et yli 25-vuotiaat menee kaikki.
 
mulla on sokerirastius joskus rv 24 jälkeen eli tammikuun pualelle menöö, ihan vaan sen takia ku kuitenki ylipainoonen oon niin pakko mikä pakko :/
 
Täällä kans (E-P) kaikki yli 25v. joutuu sokerirasitukseen rv.24-28, (jos muistan viikot oikein..) oli bmi mikä tahansa. Oijoi, mulla np-ultra keskiviikkona! :)
 
mul ois huomen np ultra, ja pelottaa niin paljon... toivotaan et vaavit viel hyvä kuntoisina jatkaneet kasvuaan, tuun huomen sit kertoo :)

mites muitten tuplia odottavien ultrat menny?
 
ultra takana, meille ei tuukkaan tuplia, mut yksi ihana kovasti liikkui ja potki <3 olivat siis olleet samassa kalvopussissa, jolloin on toden näköisempää että jtn sattuu ja nyt toinen oli kuihtunut :( ollaan kuitenkin onnellisia yhdestäkin pienestä :)
selvis muuten sukupuolikin, mitä en todellakaan osannu odottaa viel ekas ultras <3
 
Oho wau, joko sen pystyy näkemään? Osanotot toisen menetyksestä, mutta ihanaa, että toinen sentään voi hyvin <3
 
mä vaihoin mun nimimerkkii vähäsen, otin vaan t:n pois:) ja tosiaan tost sukupuolest, et näköjään taitava kätilö sen voi nähdä, tuskin ois meille sanonu jos ei ois ollu täysin varma :) en kyl osannu odottaa sitä viel täs ultras, mut tuntuupa taas vähän enemmän todelta kun tietää mitä odottaa...
 
Oho! Mulle sanottiin viimeksi rv 21 rakenneultrassa että joillakin pojilla voi olla sukuelimet vielä pullahtamatta esiin ja sitten tytöillä voi olla sukuelimet turvonneet eli ei voi mitenkään 100% varmasti vielä silloinkaan sanoa..
Oliko 4d-ultra?
 
Mekin käytiin eilen np-ultrassa ja siellä se kaveri heilutteli käsiään pään päälle ja näytti välillä polkevan pyörää! Sitten pieneen iski väsy niin kätilö joutui vähän heiluttelemaan että heräsi ja kääntyi sopivaan asentoon niskamittausta varten :) Turvotusta vain 1,2mm. Sormet ja varpaat ja kaikki muutkin palikat oli ihan paikallaan ja liikkeet hyvät. Päästä peppuun mittaa 5,5cm. Ultrattiin sekä sisäkautta että vatsan päältä niin saatiin kuvaa joka suunnasta. 5.12 on sitten rakenneultra. Can´t wait... <3
 
Tänään meillä oli ekaa kertaa neuvolalääkäri ja siellä kuunneltiin sydänäänet ja voi <3 <3 <3 siellä oli niin kova jumputus että kyynelhän siinä vierähti :) Perjantaina on sitten ultra ja näkee tirriäisen ihan kokonaisuudessaan, en malta odottaa <3
 
Neida kyseli sokerirasituksesta. mulla on ens viikolla (rv12+) viies sokerirasitus täsä 4,5v sisähä. esikoisen kohalla kävin joskus keskiraskauen kohalla ja tunnin arvo oli koholla, mutta sokerit pomppi tosi herkästi yli ja sain tarkasti kahtua mitä suuhun pistää. ja vauva kasvoki mahasa kovaa kyytiä. toisen raskauen kohalla kävin jo 12-13 viikolla, kerta eellisesä raskauesa oli raskausdiabetes. siinä taas oli paasto sekä 2 tunnin arvo koholla, tunnin arvo jäi nipin napin alle rajan. vaikka sillon oli oikiasti se rd, nii silti sain syyä PALIO vapaammin mitä esikoisen kohalla. sämpylää, jukurttia, banaania, eikä sokerit paukkunnu yli. kärsi syyä suklaapatukanki ja silti sokerit pysy aisoisa.
ja sitte oon joutunnu käyä vielä vuosi synnytyksen jäläkee rasituksesa.

mutta niinkö kiriotinki johonki toisee ketjuu, mun mielestä pahin on sekö pitää olla 12 tuntia syömättä! :D eihän se litku kyllä hyvää oo, mutta ei mulla oo koskaa tullu huonua olua tms. ehkä sen litkun juonnin jäläkee on hetken semmonen ällö olo, mutta se on menny äkkiä ohi. mulla on ollu mp3-soitin, lehtiä ja sudoku mukana, että jaksaa sen 2 tuntia sielä istuskella. :D
 
Np-ultrassa käyty tänään ja kaikki oli oikein hyvin :)
Niskaturvotus 1,9mm joten sekin normaali. Kuvia saatiin vino pino mukaan kotiin vietäväksi. <3
Pikkuinen oli jo melkein 7cm pitkä ja vastasi viikkoja 13+1 eli on edelleen sen 4 päivää "isompi" mutta LA ei kuitenkaan 4 päivän takia muutettu, eli se on nyt se 20.4.14 Liekkö ollaan pääsiäisenä synnärillä?! :) No ei mennä vielä asioiden edelle. Seuraava (lääkäri)neuvola on vasta kuun lopussa, joten sitäpä sitten odotellaan seuraavaksi.
Kyllä tuo ultrassa käynti on vaan joka kerta niin ihmeellinen asia. Miten voikaan saada nuin tarkkoja mittoja niin pikkuisesta vauvasta. Nyt pystyy hieman taas hengähtämään ja nauttimaan :)

Mukavaa viikon jatkoa muillekkin masun kasvattajille. Käykäähän rystäämässä kuulumisia, kun käytte neuvolassa tai ultrassa <3
 
Muokattu viimeksi:
Np-ultrassa käytynä. Kaikki oli niinkuin pitääkin ja verikoetulokset oli myös normaalit. Huh helpotus, josko tästä nyt uskaltaa iloita jo täysillä ja nauttia masun kasvusta. <3 :)
 
mirelyn oi että, ihanaa :) Itellä on laskettu 13. 4. ja niin oon itekin miettinyt, että tuurilla oon sit pääsiäisenä synnärillä. On kai siellä ihan normaali miehitys kun ei ne aikaa katso, mut välillä on kuullut näitä et pyhien takia ei oo esim. synnytystä lähdetty uudelleen käynnistelemään tai on joutunut ihan tarpeellistakin sektiota odottelemaan niin hienoo huolehtia jo tollasistakin etukäteen.

Meil on miun mummin eli vaavin isomummin syntymäpäivä 14. 4. eli oishan se hienoa saada hänelle uutisia vielä samalle päivälle. Tietty jos on hätäinen kaveri ni itelläni on synttärit 26. 3. ja miehen nuorin poika on syntynyt 1. 4. niin kai tää oman tien kulkija tulee sit joku ihan muu päivä. (Joo miten niin asioiden edellä?!)
 
Mun äidillä on synttärit 2 päivää lasketun ajan jälkeen. Ois kyllä hassu sattuma jos sillon poksahtais :)
Me vielä odotellaan verikokeiden tuloksia postista mutta ultrassa tosiaan kaikki hyvin.
 
Takaisin
Top