eli eilen oli rakenneultra ja samalla raskausdiabeteksen lääkäri. sanoin heti, että ei saa kertua kumpi on tulosa. :) ultrasa kaikki oli kunnosa ja sokerikki on pysynny aikalailla normaaleina. muutama ylitys on tullu, jos on syöty lauantai-iltana herkkuja tai jälkkäriks oon syöny jotain. mutta korkeimmillaa ruuan jäläkeinen arvo on ollu 8.8 ja se on tullu tosiaa jos on syöty herkkuja. aamulla kärsin juua teen sokerilla ja syyä sämpylän, sokerit on jotain 6.5 luokkaa, ko taas esikoista oottaesa se nosti sokerit yli 10. eli sain aamupalaks miettiä jotain ihan muuta. mutta nyt oon saanu kuitenki syyä normaalisti.
lääkärinki mielestä oon saanu piettyä hyvin sokerit kurisa ja kehu, että oon tosi hyvin jaksannu mitata sokereita. tästä lähin riittää kahtena päivänä viikosa, nyt oon mittaillu vähintää kolomena päivänä. kieltämättä on ollu sormenpäät hellänä, tulee yleensä pistettyä se reikä vasempaan keskisormeen. jos pistän nimettömään, nii sitä alakaa kuumottaa ihan hulluna... en sitte tiiä mistä se johtuu...
mutta siis yllätyksenä tuli se, että jouvun tästä lähin kuukauen välein käymää äitipolilla lääkärisä ja se kahtoo oonko saannu piettyä sokerit kurisa. eli seuraava aika on 10.1. mää ymmärsin, että se vain kahtoo ne mun lukemat sieltä vihosta ja lähempänä laskettua aikaa sitte tarkistetaa vauvan kokua... ja jos näyttää että sokerit rupiaa paukkuun yli ja en saa piettyä niitä kurisa, nii sitte soittaa sinne, nii pääsen aikasemmin. mutta siis näkishän tuo neuvolan tätiki kahtua ne lukemat ko käyn sielä, ettei aina tarttis kahtella pojille hoitopaikkaa ja ajaa kaupunkii sen takia, että joku selaa sielä mun vihon, jos kerta vielä ees ei ultraamalla tarkisteta vauvan kokua... en tiiä, tuntu vähä hassulta...
muistaakseni eellisesä raskauesa kävin 27 ja 35 viikolla tarkistuttamasa vauvan kokua äitipolilla ja sillon ultrattii.