Neuvolalääkäri oli juurikin niin huono, kuin olin ajatellut. Mistähän tuota oikein aloittaisi.. Noh saikkua tuli kesäloman alkuun saakka, joten meikä on nyt sitten tästä eteenpäin hamaan tulevaisuuteen lomalla.
Ensinnäkin aika oli myöhässä. Eka terkkari mittas verenpaineen ja painon ja katsoi virtsan. No se oli ok. Sitten siinä välissä minun piti vielä poistua tutkimushuoneesta, kun lääkäri tuli välissä tulostamaan jonkun toisen asiakkaan papereita koneelta. Odottelin taas aikani odotustilassa ja lopulta pääsin takaisin terkkarin huoneeseen. Sitten siinä terkka jo kyseli vähän kuulumisia, mutta huomasi, että hänelläkin oli jo kiire ottaa seuraavia asiakkaita. No lääkäri vapautui edellisestä potilaasta ja pääsin lääkärin huoneeseen. Kyseli kiireellisesti kuulumiset ja kirjoitti sen sairaslomalapun (joka hänen täytyi taas lähteä eri huoneesta tulostamaan). Sitten eikun tutkimuspöydälle makaamaan ja siis ihan housut jalassa. Mittasi sf-mitan, jota ei sitten sanonut, eikä kirjoittanut neuvolakorttiinkaan. Kuunneltiin siinä vielä sydänäänet. (Äänien etsimiseen meni ihan tolkuttomasti aikaa) Sitten pois pöydältä ja tässä välissä terkka tuli käymään huoneessa. Kysyin siinä sitten, että katotaanko jossain välissä hemoglobiini? No terkka sanoi, että sitten, kun olen päässyt lääkärin tutkimuksista. Ok, ajattelin, vaikka mietin, että melkoista säätöä.
Sittenpä lääkäri jo tuumi, että tässäpä tämä onkin. Kysäisin, että mitenkäs se sisätutkimus, kun ei ole vielä tähän saakka raskautta tehty ollenkaan? Noh, lääkäri tuumasi, että ei sitä tarvitse välttämättä tehdä, kun ei ole ollut paljoa supistuksia eikä erikoisia vuotoja, mutta että voidaan katsoa jos haluan. Halusin. Äkkiä housut pois ja takaisin tutkimuspöydälle ja äkkiä sormet sisälle ja sanoi vaan, kaikki on kunnossa, voit nousta. Olin vähän ällikällä lyöty ja silleen et OOOKEEii. Sitten menin odotustilaan istumaan ja odottamaan terkkaa, joka tulikin niitten hemoglobiiniliuskojen kanssa siihen eteistilaan ja mitattiin siinä hb. Kattelin sitten hb-tulosta odottaessa äitiyskorttia ja huomasin, että lääkäri ei ollut tehnyt korttiin mitään merkintöjä, ei sf-mittaa tai yhtään mitään. Terkka huuti toisesta huoneesta, että hb on 120 niin kirjoitin ite sen siihen korttiin, että jäisi edes jotain tietoja muistiin..
Siis näin sekavalla käynnillä en ole vielä käynytkään ja tuntui, että osa mittauksista ja tutkimuksista olisi jäänyt tekemättä, jos en olisi itse pitänyt mielessä niitä pyytää... Sori pitkä sepustus, mutta vieläkin vähän järkyttynyt olen tuosta käynnistä.