Just tultiin neuvolasta (rv 37+3) ja seuraavat tulokset tuli:
Painoa tullu lisää taas sen kilon viikkotahtia. Meillä oli tällä kertaa eri neuvolan täti ja hän vaan sanoi, että mulle on "nätisti" tullu painoa :D sanoin siihen, että eikö olekaan liikaa ja hän sanoi, että kun ottaa mun lähtöpainon huomioon, niin ei ollenkaan. Et kai se sitten on vähän henkilöstä kiinni, että miten he tuohon painonnousuun neuvolassa suhtautuu.
RR 105/86
sf 35
sykkeet kuulu hyvin, mutta ei kirjoittanut mitään lukemia korttiin
tarjonta rt ja kuulemma pää ei enää hirveästi liiku et alkaa olemaan kiinnittynyt
tämä terkkari lisäksi arvioi käsin tunnustelemalla vauvan koon ja sanoi, että hänen mielestään olis edelleen semmoinen 3,4 kg
Aika kummallista, jos ei lääkäri suostu antamaan painoarviota eikä kunnollista lausuntoa edes siitä, että onnistuuko normaali alatiesynnytys. Täällä Helsingissä ainakin pitäisi juuri se 36 viikolla oleva neuvolalääkärikäynti olla se, jolloin kaikilla arvioidaan vauvan paino ja synnytystapa. Ei mulla ainakaan mielestäni ole mitään sellaisia terveydellisiä syitä, että ne juuri mun vauvan painoa alkaisivat syynäämään. Tietty varmaan sillä oli joku vaikutus asiaan kun sanoin, että olin itse nelikiloinen kun synnyin ja sisko lähemmäs viisikiloinen.