Neuvola- ja ultrakuulumiset

Täälläkin tänään käyty taas ultrailemassa ja pikkuisella tytöllä näytti kaikki olevan kunnossa! Painoarvio nyt rv 20+5 on 337g! lääkäri totesi että on pitkä ja hoikka tyttö :) En usko oikein vielläkään että meille tulee tyttö meillä jo ennestään poika ja miehen suku on aika poikavoittonen mutta kiva näin että on sitten poika ja tyttö :) ja oli mulla tunne että se vois olla tyttö esim. kaupassa tyttöjen vatteet kiinnostaa enemmän kuin ekassa raskaudessa.. tiedä sitten mistä johtuneen mutta jeee oon niiin onnellinen että pikkukaverilla kaikki kunnossa!
 
Heissan kaikki :)
Maanantaina käytiin ultrassa, ja nuori naislääkäri kertoi, että tyttö olis tulossa, selvästi kuulemma näkyi ne osat. Kaikki muutenkin kunnossa, aavistuksen on 'siro', mutta kuulemma normaalia jos on nyt vaikka viikon 'jäljessä' laskettuun päivään nähden, kun ei se kuitenkaan ihan tarkka arvio ole.... Luusto esimerkillinen, sydämessä kaikki kammiot näky hyvin, pää oli symmetrinen ja aivoista löytyi kaikki tarvittavat osat. Ja liikkui ahkerasti koko ajan, kuten olinkin jo itse huomannut: välillä oikein kovastikin ponkaisee vauhtia useamman kerran :D Mies on innoissaan tytöstä(eipä silti, olis ollu kyllä varmasti pojastakin), ja jotenkin ollaan puhuttu tytöstä koko tää aika... 'työnimi', jolla on kutsuttu masuasukkia, on (sattumaltako?) tytön nimi...Ja onhan se ihanaa kun saa ostella mekkoja yms.... :)
 
Heissan kaikki :)
Maanantaina käytiin ultrassa, ja nuori naislääkäri kertoi, että tyttö olis tulossa, selvästi kuulemma näkyi ne osat. Kaikki muutenkin kunnossa, aavistuksen on 'siro', mutta kuulemma normaalia jos on nyt vaikka viikon 'jäljessä' laskettuun päivään nähden, kun ei se kuitenkaan ihan tarkka arvio ole.... Luusto esimerkillinen, sydämessä kaikki kammiot näky hyvin, pää oli symmetrinen ja aivoista löytyi kaikki tarvittavat osat. Ja liikkui ahkerasti koko ajan, kuten olinkin jo itse huomannut: välillä oikein kovastikin ponkaisee vauhtia useamman kerran :D Mies on innoissaan tytöstä(eipä silti, olis ollu kyllä varmasti pojastakin), ja jotenkin ollaan puhuttu tytöstä koko tää aika... 'työnimi', jolla on kutsuttu masuasukkia, on (sattumaltako?) tytön nimi...Ja onhan se ihanaa kun saa ostella mekkoja yms.... :)
 
Heissan kaikki :)
Maanantaina käytiin ultrassa, ja nuori naislääkäri kertoi, että tyttö olis tulossa, selvästi kuulemma näkyi ne osat. Kaikki muutenkin kunnossa, aavistuksen on 'siro', mutta kuulemma normaalia jos on nyt vaikka viikon 'jäljessä' laskettuun päivään nähden, kun ei se kuitenkaan ihan tarkka arvio ole.... Luusto esimerkillinen, sydämessä kaikki kammiot näky hyvin, pää oli symmetrinen ja aivoista löytyi kaikki tarvittavat osat. Ja liikkui ahkerasti koko ajan, kuten olinkin jo itse huomannut: välillä oikein kovastikin ponkaisee vauhtia useamman kerran :D Mies on innoissaan tytöstä(eipä silti, olis ollu kyllä varmasti pojastakin), ja jotenkin ollaan puhuttu tytöstä koko tää aika... 'työnimi', jolla on kutsuttu masuasukkia, on (sattumaltako?) tytön nimi...Ja onhan se ihanaa kun saa ostella mekkoja yms.... :)
 
Heippa,

täällä eilen käyty neuvolassa, kaikki oli taas hyvin ja painokin noussut mukavasti :) Nyt mitattiin ekan kerran Sf-mitta: 22mm tuntui, että onko aika iso... kun katsoin käyrää,  missä sen kuuluisi mennä. Neuvolatäti sanoi, kuitenkin että monilla on näillä viikoilla (22+4) kohtu niin pyöreä vielä, että mitta suuri.. Millaisia mittoja teillä viikoilla?

Hemoglobiini oli minulla myös erittäin  hyvä 140, oli jopa noussut viimeksi mitatusta.. :)
Joten rautakuurille, ei tarvitse lähteä.

Inc: Minä joudun myös sokerirasituskokeeseen.. Minulla ei ole taipumuksia suvussa diabetekseen eikä muitakaan riskitekijöitä hoikkana, mutta KYS.n alueelle on käypä hoitosuosituksena että kaikki yli 25-vuotiaat synnyttäjät kävisivät siinä. Ilmeisesti ei olisi ollut pakollinen, mutta ajattelin nyt mennä kun kerran on suositus. En kyllä minäkään odota innolla 12 tunnin ravinnotta/juomatta olemista, huh! :( Sain onneksi ajan myös aamuun heti 7 aikaan..
 
mulla oli muistaakseni kanssa sf-mitta 22cm, käytiin neuvolassa siis 8.9. joudun vähän muisteleen, koska lahjakkaasti unohdin äitiyskortin toiseen käsilaukkuun ja neuvolassa täytellään ensi kerralla sitten tiedot kohdilleen viime käynnistä :D
 
Rakenneultra vihdoin ohi ja mahassa kaikki hyvin. Pieni tyttö siellä liikkui ahkerasti ja haroi käsillään. emoticon Kyllä se tunne oli oikea! saas nähdä suodaanko meille joskus kolmaskin lapsi ja meneekö tunne oikein. Silloin pitäisi vuorossa olla poika. Kyllä iso painolasti lähti pois ja voi ottaa rennommin nyt ja alkaa nauttimaan raskaudesta. emoticon
 
Hei Aurinkopuuteri.  pakko sanoa et jännitin sun puolesta täällä, kun luin että sulla r-ultra edessä :) Onnea tytöstä :) 

Täällä jännitetään ihan synnytykseen asti, ku ei saatu selville :/itselläni aika paljolti ollut poikafiilis. Mut on ihana lukea kaikilta, jotka on kirjotellut tänne, et miten ne "tunteet" on menny oikein. Tai muuten vaan sit noita Että kumpi on tulossa :)
 
"kärsivällisyys palkitaan."
 
Onnea aurinkopuuteri hyvistä ultrauutisista ja tyttölupauksesta. :)

Täällä neuvolassa käyty rv 23+1:
pissa puhdas
RR 100/50
Hb 104
paino 55kg (+686g/vk)
Sf-mitta 21cm
liikkeet ++
syke 140

Kaikki ok. Kelaan sain raskaustodistuksen ja vein sen jo postiin ja tein netissä hakemukset. Seuraava neuvola 13.10.
 
Hei,

unohtui viimeksi laitta tuo painonnousu per/viikko eli 22+4 neuvolassa oli noussut 640g/viikko... huomasin, että muillakin noussut. Helpottaa huomata etten ole ainut..

Minulle tuli kamala olo vähän neuvolassa, että olenko syönyt jotenkin liikaa tai jotain.. Tätikin sanoi, että ei sitten pidä juoda niitä sokerijuomia... huh, en ikinä edes juo limskaa ja syönkin aika terveellisesti ja hoikka olen aina ollut... Nyt sitten vaan tuli ahdistus.. !! En ole toki pystynyt liikkumaan samalla tavalla kuin normaalisti ennen, koska on näitä supistuksia aina välillä ollut. Pelottaa vain, sitten kuinka paljon tätä painoa tulee...

Mukava myös huomata myös, että tuo oma Sf-mittakin näyttää samaa luokkaa olevan muiden kanssa :)
 
Kiitos onnitteluista Inc ja Hemppa! olo on nyt paljo kevyempi. Miten maltat odottaa synnytykseen asti sukupuolen paljastumista Inc? en kyllä tuohon pystyisi itse.

Lumikki84,
ei kannata ottaa liian tosissaan noita neuvolan kommentteja painon noususta. Kaikilla painon nousu niin yksilöllistä ja siitä ei tosiaankaan ole usein mitään haittaa! ei sinulle eikä vauvalle. Ainoastaan synnytyksen jälkeen voi harmittaa jos syömällä tullut painoa liikaa. Sitä on aika vaikea saada pois, tai ainakin minun tapauksessa oli ekan kohdalla. Nyt olen tässä toisessa raskaudessa tietoisesti hillinnyt haluja. Raskausviikko 22 menossa ja painoa tullut 2kg. Mutta kyllä tuo tuosta nousee vielä... tavoite olisi se 10kg enintään. Hedelmiä, kasviksia, ruisleipää, maitoa ja puuroa... siinä minun aseet himoja vastaan. emoticon ja toimii!!! ainakin vielä. Tokihan syön karkkia, suklaata ja jäätelöä ym, mutta huomattavasti vähempi kuin ekassa raskaudessa.
 
Aurinkopuuteri: Onnea pienestä tytöstä !
Kiitos tsemppauksesta :) Niinpä, se kuinka näistä eroon pääsee on varmaan sitten sen ajan murhe.. esikoista kun odottaa, ei mitään vertailukohtaa kuinka vaikeaa tulee olemaan.. :)
 
mulla oli tänään 4d, jouduin menemään yksin, kun mies joutui työkomennukselle Tampereelle. lääkäri sanoi, et vauva on syvällä lantionpohjassa (joten siksi kai mun vauvamaha on vielä melko pieni). kaikki muuten normaalisti, painoa vauvalla 760g, sydänäänet (jotka kuulin nyt ihan eka kerran kunnolla eli kannattaa maksaa itsensä kipeäksi yksityiselle) 160 jne. ja kuulin myös, että meille tulee tyttö :D kasvoporfiilia ei oikein saatu, koska vauva peitteli kasvoja käsillään ja heilutteli nyrkkejä, eikä suostunut muuttamaan asentoaan vaikka lääkäri täristi ja paineli kohtua ja yritti ahdistaa vauvan muuttamaan asentoaan sekä laittoi mut kävelee ympäri huonetta muutaman kerran.

tästä seurasi se hyvä, että mä saan mennä lokakuun alussa ilmaiseksi samaan paikkaan, koska lääkäri haluaa nähdä kasvokuvan :D sitä ennen me saadaan ihailla meidän pientä prinsessaa dvd:ltä ja ultrakuvista :D
 
Della79:Oih, ihanaa oli varmaan nähdä pikkuinen ja onneksi saitte mukaan dvd:n ja kuvia, niin miehesikin näkee.. Ja todella mukavaa, että pääsette ilmaiseksi uudestaan :) !
 
Hellou, Ja onnea kaikille mukavista ultrakuulumisista! Della79, miten saitkin tytön pitämään kädet kasvojen edessä et pääset uudestaan ultraan? ;)

Tulinkin lukaisemaan tämän ketjun siksi kun mulla oli viime neuvolassa (20+4) sf-mitta 19cm ja painokin oli noussut melkein puoli kiloa viikkoa kohti, ja minusta molemmat tuntui aika paljolta... Näyttää olevan kuitenkin samaa luokkaa muillakin. Ei se täti kyllä mitenkään toppuutellut syömistä tai ollut huolissaan tuostakaan sf-mitasta - mainitsi kyllä että yläkäyrillä se menee. Ensi viikolla pääsee rakenneultraan tiiraamaan lähemmin minkälainen vonkale siellä on katiskassa!
 
della_79: Voi ihanuus! Hän on päässyt kurkkaamaan pikkuista 4d:ssä! Ja pääset vielä uusiksi!

Olen halunnut mennä myös 4d ultraan mutta kun sukupuoli on aina ollut niin selvä niin en sitten ole mennyt "ilman syytä". Meillä ultrat on kaikki yksityisellä ja palvelu myös sen mukaista ja kätilöt aivan unelmaihania.

Katsoin muuten vanhaa neuvolakorttiani ja painonnousu juuri 22-30 viikoilla on ollut suurinta jopa yli 600g/viikko. Ilmeisesti se on aivan normaalia sillä kasvu on nyt suurinta. Olen nähnyt kaaviokuvan jossa kuvataan miten esim. verenmäärä, kohtu, rinnat, sikiön paino jne. lisäävät äidin painoa raskauden ajan. Normaali painonnousu on 12kg ja siinä ei ns. mitään ylimääräistä.

Sf mulla oli viimeksi 21cm (viikolla 21+4), joka on suuri ja johtuu siitä että kohtu kasvaa aluksi pituussuuntaan, eli sf on vain suuntaa antava. Viimeksi mun sf mitattiin vasta 24 viikon jälkeen.
 
Lumikki84: Mulla oli kans toi mitta sen 22. :) Ja neuvola oli 6.9 en tosin jaksa laskea että mitkä päivät oli menossa joten heittäisin että RV 22+1. :)

Muutenkin joka neuvola käynneillä kaikki ollut hyvin, ylpaineita pikkasen tarkkaillaan koska niissä jonkin sortin heitto allut. :) HB pysynyt hyvänä ja pissa ollut aina niinkuin pitää. Itteeni alkuun eniten huolesttu mun veriryhmä jonka sain nytte vast tietää ja se on O-. Mutta eiköhän kaikki hyvin mene. :) 30.9 taas neuvola ja sitte 10.10 on äippäpolilla lääkärin aika, eli ultrataan ja katotaan että kaikki hyvin. :) Tosi kiva kun pääsee tietyin väliajoin ultraan, jotakin hyötyä siitä että toi kilppari on leikattu ja sokereissa joskus ollu häikkää.
 
:D kaikesta päätellen mulle tulee itsepäinen vauva, kun noin tiukasti piti kiinni siitä et saa maata paikoillaan ja pitää kädet siellä missä huvittaa :D no, tulee vanhempiinsa :) vitsailin myös lääkärille, et mun vauvalla on hyvä suojaus ja hänestä tulee isona potkunyrkkeilijä (mitä minä olen harrastanut monta vuotta) :D nyt ehkä ensi kerralla mun mies pääsee mukaan katsomaan vauvaa, kun nyt joutuu tyytymään tohon kuvamateriaaliin jne.
 
Meillä kanssa oli 4D ja siellä pikkanen oli koko aika selkä meihin päin joten lääkäri antoi meille kahden viikon päähän uuden ajan josko olis kääntynyt :) ! yritti mahaa painella ja vaikka mitä että olisi liikkunut toiseen suuntaan niin ei, käsiä vähän liikutti, oli vissiin unet pahasti kesken :D sukupuolikaan ei näkynyt joten siksikin kiva uusiksi mennä, ja varsinkin kun pikkasta ei enää ultrattais olleskaaa :) Painoa oli viikossa tullut pienelle n.100g lisää eli nyt painoarvio 359g viikolla 21+4. Kaikki oli hyvin ja saatiin sitä videoo kotiin ja kuvia kanssa, ja kahden viikon päästä uusiks ;)
 
Takaisin
Top