Neuvola- ja ultra käynnit

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lara88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä mulla yritettiin jo nyt alkuraskauden ultrassa ottaa vaan mahan päältä. Mut otti sit kuitenkin vielä alakauttakin vaikka siitäkin jo saatiin näkyviin, mutta mitat jäi vähän epätarkoiksi. Esikoisesta otettiin ar-ultra suoraan alakautta ja sit nt-ultra suoraan mahan päältä.

Mun täytyy lohduttaa sokerirasitusta pelkääviä, että mä olin ihan paniikissa sinne mennessäni: mä en oo yhtään makeen ystävä, en oo koskaan ollut. Pelkkä pullan syöminen on usein yök ja mitään limppareita tai suurinta osaa mehuista en saa alas. Mutta mun mielestä sen litkum juominen oli loppujen lopuks ihan ok, vähän ällöolo toki tuli, mutta ei nyt pahasti. Tietty siihen saatto vaikuttaa, että kuvittelin sen juotavan määrän olevan noin litran ja että se on suunnilleen pelkkää sokeria....todellisuus olikin sitten niin paljon iisimpi, että melkein nauratti helpotuksesta :D
 
Kuinka paljon ennen sitä käyntiä ootte saanu ton nt-uktra ajan (siis ne joille lähetetään aika postissa) itse en oo vieläkää saanu sitä... :(

Nyt 11+1
 
Mulle tuli varmaan viikko sen jälkeen kun olin neuvolaan soittanut. Eli ennen juhannusta tuli kirje ja 13.7. oli aika.
 
Mulla tuli reilu kaksi viikkoa ennen ultraa. 1,5vko neuvolan jälkeen. Oletko Masukki katsonut omakannasta?
 
Minulle tuli 8 päivää ennen ultraa, eli 11+3. Kirjeen päiväys oli kyllä 6 päivää aikaisemmin, joten ihmettelen kyllä miten posti oli saanut kirjeen kulun kestämään 6 päivää. Ultra-aika näkyi Omakannassa jo aiemmin, kun Lällyn vinkistä kävin siellä katsomassa.
 
Mulla tuli ku olin ekalla käynnillä 10+? Maanantaina niin saman viikon torstaina oli aika postilaatikossa
 
Minä kävin tällä viikolla ekan kerran neuvolassa. Nyt on 9+4 menossa.
Ultrassa olen käynyt kaksi kertaa, koska on ollut vuotoja. Ekassa ultrassa löytyi isohko hematooma, joten sain sen vuoksi kontrolliultran tälle viikolle. Onneksi pikkuinen voi edelleen hyvin. Hematoomaa on edelleen, mutta ilmeisesti vähän pienentynyt.
Ens viikolle varattu aika verikokeisiin ja varmaan alkuviikosta varailen sitä nt-ultraa, kun saan vähän katsottua ensin loman jälkeen töissä minkälaista aikataulua siellä on meneillään. Meillä tehdään toi nt-ultra ostopalveluna Terveystalolla.
 
Mulla kesti kolme viikkoa neuvolakäynnistä et ultra-ajat pöllähti postilaatikkoon. Aika ois ollut heti seuraavalla viikolla. Tiesin kyl etten ollut niin pitkäl ku ne oli laskenut neuvolassa (varhaisultran takia) ni soittelin sit sinne ja myöhäistettiin aikaa reilu viikol. Mut kannattaa soitella sinne ultrauspaikkaan, kyllä ne siellä osaa kertoa mikäli kestää tai onko aikoja jo (postilla voi kestää tovi) ja senkin millo kannattaa soittaa viimeistään mikäli aikaa ei oo tullut.
 
Ei siellä kannassa ollu nt-aikaa täytyy vaan odotella kirjettä ja jos ei loppuviikkoon mennessä näy ni soittelen perään :)

Rv 11+3
 
Onpa ihme masukk1 ettei sulle ole tullut sitä aikaa!! Kun sulla on jo viikkoja niin et voisit mennä sinne vaikka heti! Mulle tuli aika muutama päivä sen ekan neuvolan jälkeen ku neuvolasta teki täti sen lähetteen! Mitä jos se unohti laittaa sen sun lähetteen? Varmaan viisasta tehdä niin ku ajattelit et soitat sinne jos ei kohta kuulu mitään! Mulla näky se aika omakannassa 2 päivää neuvolan jälkeen ja postissa tuli viisi päivää neuvolan jälkeen!
 
Soitin kättärille ku en enää malttanu oottaa :) aika on lähetetty jo 8.7 mut posti varmaan kadottanu tjn... :( aika kuitenkin nt-ultraan on 4.8 ja silloin viikkoja 12+3 :)
 
No mutta tärkeintä että on aika kuitenkin :)
Mulla olis keskiviikkona toka neuvola. Saa nähdä siirretäänkö kuukauden päähän varattua lääkäriaikaa kun la muuttuu 10 päivällä...
 
Nt-ultrassa käyty. Kaikki oli hyvin ja niskaturvotus oli vain 0,8 mm. Koko oli pari päivää isompi ku mitä itse oli laskeskellut, vastasi 12+6. Katotaan mitä neuvolassa tuumaavat, siellä laskivat aluksi lasketun ajan 27.1, varhaisultrassa sitten 6.2 ja tän päivän ultran perusteella ois 2.2, et millähän sitä mennään sit? Seuraava aika neuvolaan onkin jo tässä tulevana perjantaina. Ultrasivat eka mahan päältä ja kyl sieltäkin näky, mut toinen ei suostunut millään kääntyy niin että saisi sen niskaturvotuksen mitattua. Koitti sitten alakautta ja sieltä hyvin mitattua. Toinen vaan käänsi selkänsä aina kun tönittiin siitä mahan päältä ("antakaa mun nukkua").
 
Muokattu viimeksi:
Mulla nt-ultra ylihuomenna...hui,kun jännittää ja pelottaa!

Tässä on koko ajan koettanut ajatella, että kaikki on hyvin, mutta kun näitä ikäviä uutisia tälläkin palstalla tulee...niin käy se välillä omassakin mielessä. Voi tätä huolen määrää!

Tänään alkoi rv13, mutta sitäkään ei oikein osaa iloita ennen kuin saa tietää keskiviikkona, mitä masuun kuuluu.
 
Ensimmäinen neuvola takana! Hemppa 144. Paino laskenu 1,7kg, tosin kotona näyttäny aina vähä enemmän ku neuvolas..

Ultrattiin!! ♡ syke näkyi heti ja nyt vastasi vaan 3pv pienempää kuin menkkojen mukaan (varhaisultras sen 6pv). Ihana neuvolatäti varas ultra ajan kahden viikon päähän, kun sanoin että nyt taas odottelemista 4vk nt ultraan ♡♡
 
d3918061e563e95f68aa8f2e7b0297dd
 
Takaisin
Top