Neuvola höpinät

Minulle ainakin neuvolassa sanoi, ettei heidän laitteella tässä vaiheessa (8+1) kuulu vielä niin ei edes kokeilla.. Esikoisen aikaankin terkkari taisi kuunnella vasta sitten toisella kerralla, lääkärin ja nt-ultran jälkeen.
 
Ei meilläkään olisi kuunnellut, jos en olisi tingannut :D kumminkin kun ultrassa on jo nähty pieni, niin riski huonoihin uutisiinkin oli pienempi.
 
Nyt on eka neuvolareissu takana. Meni kaks tuntia löpistessä. Mitattiin verenpaine ja hemoglobiini ja punnittiin ja käytin ruokajuttuja läpi. Ultraan tulee lähete postissa ja juhannusviikolla labraan. :) sanoi kans ettei heidän dopplerilla vielä kuule joten ultraa odotellessa :)mukava täti oli onneks. Lääkärin pakeilla käynnistäkin oli juttua mut en kyl muista mitä :) sokerirasitustestiin heinäkuussa.
 
Tänään ensimmäinen ultra takana kun viikkoja oli 8+4 :happy: Kyllä alussa hirveesti jänskätti, mut eipä siinä mitään jänskättämistä loppujen lopuks ollut. Perus asioita kyseltiin mun sekä puolison elämästä, varailtiin tulevia aikoja sekä ensimmäinen ultraääni ja tietenkin mitattiin verenpaine, paino ja Hb. Innolla odotan jo seuraava häämöttävää ultraa johon tais olla enää 3 pitkää viikkoa jos en ihan väärin muista :happy:
 
Neuvolassa sanottiin että olen viikoilla 7+5 , itse olin laskenut 7+2. Mutta en päivitä vielä uutta aikaa, katsotaan jos vielä ultrassa muuttuu. Ja että pääsenkö sinne asti, huomasin juuri veristä vuotoa.
 
Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola ja sain kuulla sykkeen! Siellä se pieni sydän löi 170 kertaa minuutissa. Olin varma ettei niitä edes kuunnella mutta onneksi kuunneltiin. :) Etukäteen lääkäri kyllä kovin varoitteli ettei välttämättä vielä kuulu mitään ja ei saa huolestua jos ei kuulu. Olen kyllä nyt niin helpottunut kun jotenkin on ollut niin epävarma olo että onko siellä oikeasti ketään. Tänään rv 9+5. Nyt vielä tarvis jaksaa pari viikkoa odottaa ja sitten olis eka ultra.
 
Jee, ultra-aika oli tullut! Ja tietty se on aivan liian kaukana- eli 6.7, siitä viikonpäästä on sit jo neuvolalääkäri. Nopeesti tuli, kun päivätty samana päivänä kun oltiin neuvolassa :)
 
Eilen eka neuvola:)
Samalla kaavalla ku esikoisenkin kanssa. Johonki lisäverikokeisiin määrättiin ku hemoglobiini oli 170.. Aina on ollut korkee, mut ei nyt ihan NOIN korkee.. Muuten kaikki hyvin. Kolmen viikon päästä NT-ultra:happy:
 
Joo ei liian korkeekaan hb oo hyvä, tulppariski kasvaa. Saitko jotain "ohennusta" esikoisen kohdalla? Verenluovutus auttaa "normaalioloissa", mutta raskaana se ei tietenkään oo mahdollista..
 
Minulla oli ekalla neuvolakäynnillä hb 152 ja terkka vaan totesi että tosi hyvä on. Minusta on kyllä vähän turhan korkee, mutta jospa se siitä lähtisi laskuun.
 
Mulla onkin lääkärineuvola lähes kuukauden nt- ultran jälkeen. Tässä kunnassa on vähennetty neuvolakäyntejä. Lääkärille pääsee vain kahdesti, jollei ole erityistä tarvetta. Keskellä ja vikoilla viikoilla.
 
Nipatti:
Artiguloin epäselvästi:shy:
Tarkotin et neuvolakäynti samanlainen kun esikoisenkin kanssa; samat liput ja laput yms. Nyt vaan siis oli tuo korkea hb, esikoisen kanssa ei samaa ongelmaa ollut:)
 
No sitten hyvä että tutkivat kunnolla :) meillä on kaksi lääkäriä, nt-ultran jälkeen ja loppupuolella (siellä myös synnytystapa suunnittelu) ja neuvolat sitten näiden välissä, eli tuleeko niitä sitten 8kpl, eli 10kertaa yhteensä tavataan joko neuvolatäti tai lääkäri (+2 ultraa ellei mitään ihmeitä tarkkailtavia ole)
 
Meillä ei edes ole mitään synnytystapa - arviota. Esikoisen kohdalla sitä yritin kovasti kinuta koska mun äiti ei ole voinut alateitse synnyttää, ahtaan lantion takia, mutta en saanut kun ei ollut kunnon syytä.
 
Esikoisen kohdalla tuo synnytystapa-arvio oli käytännössä neuvolalääkärin tekemä sisätutkimus. Kun mitään "poikkeavaa" ei ilmennyt, lääkäri ilmoitti, et kyllä sen pitäisi tätä kautta ulos mahtua:wtf...
 
Eka neuvola takana! Ultraan sais varata aikaa Terveystalolle Heinäkuun alkuun ja verikokeisiin heti Maanantaina ennenkuin meidän lähin labra menee kesäksi kiinni.

Sokerirasitus heinäkuun puolivälissä :dead:

Mukavalta vaikutti terkkari ja hyvin tultiin juttuun.
 
Täällä kans eka neuvola käynti takana :) äipällä kaikki arvot hyvät jopa erinomaiset.. jossain vaiheessa sit kuulemma sokerirasitustestiin. Ei alkanut ultraan etten turhaa murehi jos ei kuulu mitään. Juhannuksen jälkeen verikokeisiin ja sit ens kuussa ultra :) ma varaan ajan kun kerkesi menemään äitiyspoliklinikka kiinni.

Perhevalmennukseen saatiin myös ajat ja niitten puitteissa myös synnytysvalmennus ja synnärille tutustuminen :)
 
Meilläkin on ultrat palkallista aikaa :) mies ottaa pekkasia noille päiville, sillä haluaa tulla mukaan joka käynnille :)
 
Takaisin
Top