Neuvola höpinät

Eilen oltiinkin jo toisella neuvolakäynnillä, nopeasti tää raskaus rullaa eteenpäin. :) Huomattavasti nopeampi tapaaminen kuin ensimmäinen. Sydänäänet kuunneltiin ja kuulemma villit aamujumpat oli käynnissä. Neuvolatäti sanoi ettei näe mitään syytä lähettää mua sokerirasitustestiin, en valita, kun sitä ei täälläkään ole kovin ylistävästi kuvailtu.. :D Toki sokereita ja valkuaisia seurataan ja tilanteen mukaan mennään. Muuten käynti oli vaan yleistä rupattelua ja saatiin kotiin täytettäväksi joku THL:n vanhemmuuslappunen.
 
Meillä tänään myös jo toinen neuvolakäynti, tänään siis 13+4. Kaikki oikein mallillaan:happy:Sydänäänet kuunneltiin ja heti löytyi vahvana vaikka istukka onkin etuseinämässä. Saatiin myös nt-ultran verikokeiden tulokset; riski downiin ja siihen kromosomijuttuun molemmat 1:100000 ja siis niskaturvotus oli sen 0,6. Kuukauden päästä neuvolalääkäri ja rakenneultra syyskuun alussa.
 
Kävin toisella neuvolakäynnillä ja kaikki oli hyvin! Meillä oli neuvolalääkärille tullut jopa ultrauslaite, jolla saatiin "epätarkka" kuva vauvasta joka heilui menemään :Heartred

Painoa oli tullut vain 140g. Nyt viikkoja on siis 14+4.
 
Tänää oli neuvolalääkäri. Ultrattiin ja kovasti oli kasvanut, siellä hän liikuskeli hirmusesti (: istukka takaseinämässä että nyt vain oottelen milloin ne ekat kunnon potkut tuntuu❤️
 
Toinen neuvolakäynti takana ja kovasti siellä pieni sydän pumppasi menemään. :rolleyes::Heartpink Mieskin pääsi ensimmäistä kertaa mukaan ja kuuntelemaan ja kyselemään ja ilme olisi ollut videon arvoinen kun kuuli ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänääniä. :grin
 
Huomenna toinen neuvola. En tiedä pääseekö mies mukaan, koska tyttö nukkuu yleensä siihen aikaan päikkäreitä..
 
Neuvolassa kaikki hyvin, kilon oli tippunut oma paino, mikä ei haittaa kun on pari kiloa ylipainoa. Sydänäänet löytyi pienen haeskelun jälkeen ja paljon kuului liikkeiden viuhunaa.
 
Tänään oli toinen neuvola, lääkärikäynti. Ultrattiin myös. Viikkoja ultran mukaan 15+2, pari päivää enemmän ku varhaisultran mukaan. Seuraava käynti onkin jo loppukuusta. Pitääkin muistaa varata rakenneultraan aikaa syyskuulle.
 
Toinen neuvola käyty ja samalla lääkäri. Sydänäänet löytyi ja alapäässä kaikki ok. Kilon tippunu mullakin paino. Kuukauden päästä sitte seuraava.
 
Joko teillä on oli puhetta neuvolassa että kohta käytte läpi kelalle laitettavia hakemuksia jne. Kohtahan osa pääsee jo äitiyspakkausta tai rahaa hakemaan ainakin. En muista millä viikoilla laitetaan äitiyspäivärahakemukset menemään mutta eikös nekin jo 20vk jälkeen laiteta :rolleyes:
 
Kiva päästä sitten tilaamaan se äitiyspakkaus❤️ Ekasta otin sen, mutta tokasta en, koska syntyivät pienellä ikäerolla. Kolmannesta otetaan taas se pakkaus.
 
Mulla käyttämätön viime vuoden pakkaus ja mietin ottaisinko tänäkin vuonna. Pientä vaatetta varmasti tarvitsee ja osalle ainakin käyttäjä löytyy myöhemminkin. Se 140€ vai paljon korvaus onkaan on aika pieni määrä ainakin kun meillä pientä vaatetta jne ostettavana kun ei sisaruksia tai muita ihan pienokaisia ole lähipiirissä. Ja kivalle sisältö näytti muutenkin kelan sivuilla katsottuna :angelic:
 
Minulla on kela-neuvola muistaakseni rv 23+2. Me ei oteta pakkausta, kun esikoisen jäljiltä on vielä paljon vaatetta ja pakkohan sitä on jotain ihanaa uuttakin ostaa. Pienihän se 140e on periaatteessa siihen pakkauksen sisältöön nähden, mutta toisaalta tiedän että puolet jäis kuitenkin käyttämättä..
 
Mulla kela neuvola 4.9 eli noin 3viikon päästä. Viikkoja silloin 22+2 (: ihanaa kun kohta äitiyspakkauksen saaminenki on todellista :grin
 
Meillä on tasan 22+0 ja aion ainakin heti tehdä ne hakemukset että mahdollisimman pian saa paketin hypisteltäväksi ♡
 
Kela neuvolassa saadaan todistus kelalle että raskaus on kestänyt 154pv, eli se voi olla aikasintaan 22+0 :)
 
Meillä kela-neuvola 28.8. Tässä nyt taas sitäkään malttais odottaa että pääsis sen pakkauksen tilaamaan! En mä malttamaton, mutta... :D
 
Eilen neuvolalääkärillä:)
Sydänäänet kuunneltiin ja muutenkin ihan "perusneuvola" -vähän jäi epäselväksi miksi lääkäri paikalla.. No kaikki tosiaan oikein mallillaan, joten neuvolalääkärille seuraavan kerran vasta hetki ennen laskettua aikaa synnytystapa-arvioon. Tänään rv 17+2:happy:
 
Mulla oli tänään neuvola. Sain paperit Kelaa varten sekä töihin, jos tarvitsevat palkanlaskennassa tai muuten. Meillä on sähköinen synnyttäjän esitietolomake käytössä, ja käytiin sen sisältöä yhdessä läpi, muutamia juttuja oli mitä halusin sinne kirjoittaa mutta en tiennyt minne.
Vauva liikkui niin kamalasti, että sydänääniä oli vaikea saada kunnolla kuuluviin, sen sijaan kamala potkinta ja pyörintä kokoajan kuului. Sööttiä! Ja kyllähän se sykekin siis tottakai kuului.
Ja mä olen vaan niin hurjan iloinen, kun nyt mennään rv 22+ ja painoa on tullut vasta 3,6kg! Mun painoindeksi ennen raskautta jo oli 31 niin mitä vähemmän tässä nyt ylimääräistä kertyisi niin sen parempi.
 
Takaisin
Top