Neuvola höpinät

Mun käsityksen mukaan iseillä ois palkatonta. En ole kyllä varma..
 
Oman alan tessistä varmaan viimeistään moiseen vastauksen löytää, itse olen siinä uskossa, että ne on molemmille palkattomia. Oma tes ei ainakaan tunnista sanaa neuvola ollenkaan.
 
Tai sit se on työnantajasta kiinni.. sisko sanoi että hänen mies pääsi työajalla käymään ilman että tarvi ottaa palkatonta.

Noh mun mies ottaa ylityötunteja meän neuvola päivälle ku ei halua kertoa vielä töissä :D
 
Neuvoloista en oo ihan varma, mutta ultrat oli mulla muistaakseni palkallista. Mut tosiaan ei kaikilla välttämättä oo.
 
Mulla oli tanaan toka neuvola, ja taas sattu se mun "oma" neukkutati olemaan paikalla. Se on niin hauska tyyppi etta menee aina ihan kikatteluks koko homma. :grin Saatiin kuitenkin pissat ja veret otettua, verenpainekin oli ihan normaali vaikka yleensa se on ihan katossa. Torstaina ultraan ja sit seuraava neuvola viikolla 16.
 
Tänään oli eka neuvola. Laskettu aika aikaistui päivällä ollen 26.1. Tänään siis 6+4. Sain lääkäriajan 20.6, eli pari viikkoa pitäisi vielä jaksaa odottaa ennen kuin vauvaa pääsee kurkkaamaan. Muuten kaikki vielä ok, lähinnä lähetteet labraan yms tehty.
 
Pääsitpäs sä aikaisin neuvolaan Oluwatobi! :) Ja ultraan myös, mä epäilen et menee heinäkuulle asti että mä pääsen ensimmäiseen ultraan!
 
Mä pääsin aikaisin ihan sen takia ku kahdessa edellisessä raskaudessa ollut tosiaan hemolyyttinen anemia ja todennäköisesti se tulee tässäkin raskaudessa vastaan. Eli verikokeissa ravaaminen alkaa jo kohtapuoliin et todetaan ajoissa eikä liian myöhään. Sen takia tosiaan lääkärikin normaalia aiemmin et saadaan ne kokeet määrättyä. Ja meillä on neuvolassa myös katsottu aina ultralla ekalla lääkärikäynnillä niin eiköhän nytkin. Normaali nt-ultraan pitää varata aika sit synnytyssairaalaan sinne 11-13 viikoille.
 
Minulla on ensimmäinen neuvola vasta 30.6. Tuntuu että tuohon on vielä ikuisuus :/
 
Meidän neuvolassa on tosi vanha ultra mutta neuvolatäti ultraa aina sillä ekassa neuvolassa! Se on ihanaa vaikka laite on aika huono.. kyllä sieltä näkee sykkiikö sydän vai ei! Tosin mää en oo ees vielä varannu neuvolaa, käyn ensin varmistamassa oysissa kahden viikon päästä onko vauvaa vai ei ennen ku varaan ees neuvolaan aikaa..
 
Meillä huomenna neuvola, jänskättää! Mies tulee mukaan, ehdottomasti halusi tulla, mikä on kyllä tosi kiva!
 
Meillä on kaikki sähköisenä. Neuvolaa varatessa sanoi lähettävänsä "kaiken tarpeellisen sähköisenä", eli en nyt teidä saank mitään materiaalia käsin hypisteltäväksi, vai onko ihan kaikki verkossa. :D Neuvolakortti nyt ainakin siellä sähköisellä puolella.

Toi sähköinen neuvolakortti olis niin kätevä, olispa meilläkin! Eilen jouduin kääntämään kämpän ympäri kun olin jo ehtinyt kadottaa mun neuvolakortin :D
 
Toi sähköinen neuvolakortti olis niin kätevä, olispa meilläkin! Eilen jouduin kääntämään kämpän ympäri kun olin jo ehtinyt kadottaa mun neuvolakortin :D
No siinä se on joo hyvä, että jos salasanasi muistat, niin kortti on olemassa :D Ja vaikka unohtaisikin passun, niin ainahan sen saa uutena :D
 
Nyt on ekassa neuvolassa käyty :) labroihin juhannusviikolla ja ultrakutsu tulee postissa. :)
 
Eka neuvola takana, verikokeet otettiin, nt-ultraan 29.6. Otti myös papan, ja kuunteli sydänäänet, ja hyvin kuuluivat♡ Ihan mukava oli th, vähän hössöttäväinen :)
 
Mä olin neuvolassa jo viikko sitten, mutta ihmettelen kun en ole vieläkään saanut postissa kutsua nt-ultraan.. Juhannusviikon alussa pitäisi käydä labrassa itsenäisesti, heinäkuun alkuun tulee ehkä se ultra ja elokuun alussa seuraava neuvola.

Muoks. Se piti vielä lisätä, että sekä mun että mieheni työpaikalla neuvolat ja ultrat saa tehdä työajalla eli ovat palkallisia. Riippuu siis varmasti myös työnantajasta ja työehdoista.
 
Muokattu viimeksi:
Mun työstä ei ole mahdollista lähteä kesken työpäivän neuvolaan tai ultraan. Tai periaattessa jos joku työkaveri suostuu tunniksi tulemaan tuuraamaan, mutta aika epätodennäköistä, eli helpompi vaihtaa vapaapäivälle. Miehellä se ei kuulu työaikaan, mutta tekee osan työvuorostaan päivystäen, jolloin on mukaan päässyt. Tietenkin siinä riskinsä on, että joutuukin kesken poistumaan. Mutta alasta ja tessistä varmasti kiinni. Mun alan tes taitaa sanoa että kuuluu,mutta käytännössä se järjestäminen työaikana on mahdotonta.
 
Jännä miten alueittain vaihtelee nää mitä neuvolassa tehdään..multa mitattiin vaan verenpaine ja hb, ja sain pissapurkin labraa varten mukaan. Oisin halunnut että ois ees koitettu niitä sydänääniä kuunnella :sad001 seuraavaks on kyl jo sit lääkäri, et ehkä se sit ottaa papaa yms.. sillon on jo ultrassakin käyty.
 
Ehkäpä ne jättää vielä tässä vaiheessa sen äänien kuuntelun pois koska ääniä välttämättä ei löydy ja suotta stressiä äidille tuottaa koska mitään ei kuulu. Osalla saattaa alkaa mielikuvitus laukkaamaan siinä vaiheessa. Kyllähän ne myöhemmillä viikoilla neuvolakäynnillä kuuntelee.
 
Takaisin
Top