Ne ihanat odotetut LIIKKEET <3

oon ihan samaa mieltä noista liikkeistä karjakat. Odotin niitä jo innolla kunnes aloin muistelemaan edellistä raskautta ja miltä ne potkut sinne kylkiluihin tai rakon kohdalle tuntuu. Eli ehkä ihan hyvä ettei niitä liikkeitä vielä tunnu, nautin nyt tästä vielä hetken :)

Tänään oli sokerirasitus ja tyyppi villiinty siitä liemestä eli liikkeet tuntuu ja viikkoja vasta 12+4

Mulla myös oli sokerirasitus tänään ja jo päivällä täti neuvolasta soitti että pitää taas alkaa mittailemaan kun paastoarvo oli kohollaan. Mutta ei kuitenkaan ennen joulua tartte, niin saa joulun vielä rauhassa mässäillä :D

Epäreilua. Mulle tuli keskiviikkona radi diagnoosi ja ankarat ukaasit mitä jouluna ei missään nimessä saa syödä. Esim. Joulutorttuja ja suklaata. Seuranta piti aloittaa samana päivänä vaikka tosiaan sen kolme päivää viikossa pitää seurata. Ja siis ei ollut kuin paastoarvo 0, 1 liian koholla. Nyt seurannassa ollut arvot ihan kohdillaan.:confused:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

No johan on :/ Mulla oli paastoarvo 5,8, kun se raja on 5,3 ja mulle neuvolan täti sanoi, että pitää ottaa 4 aamuarvoa ja sitten yksi koko päivä, mutta ettei kannata nyt ennen joulua, että saa herkutella ihan rauhassa :)
Hyvä että meidän neuvolan täti ei ole semmonen natsi, kun ei toi nyt niin vakavaa kuitenkaan ole, vaikka ne arvot ei ihan kohillaan olekkaan :)
Ehkä senkään takia mua ei stressaa,vaikka joutuukin niitä nyt jatkossa mittailemaan, kun ei se niin suurta muutosta vaadi, paitsi että minä kun tykkään syödä vaan kaikkia herkkuja ja maustekurkkuja, niin ehkä pitää hieman nyt herkkuja rajoittaa :D
Mutta just neuvolan asenne tähän, että ei se maailman loppu ole, vaikka välillä herkuttelee ja arvot heittää :)

Määki tunsin eilen ekat liikkeet! <3 eilen oli siis 14+0 viikot :) istuin melko läjässä, nii kaks semmosta hentoa tökkäystä tuntu <3 kai pieni yritti tehä itelle tilaa, ku äiti vaa rönöttää päällä :D ja kun dopplerilla kuuntelee, nii vähä väliä täytyy ettiä uuestaa, että mihi se meni :D semmosia jänniä muljahduksia kuuluu sillä, että kai ne on liikkeiden ääniä :)

mä alan epäillä et liikkeet tuntuu täälläkin jo! Mitä nää vois muutakaan olla...pientä poksumista ja möyrimistä. Ei kyl tunnu edessä ollenkaan vaan sivuilla ja alhaalla. Istukkahan onkin edessä. Vois luulla et ois tuloillaan oleva pieru mut ku ei pieretä!? :D

Mullakin ehkä jotain möyrismistä tuntunu mut ootellaan nyt et tuntuu varmemmin nii sit tietää onko varmasti potkuja ♡

täälläkin tuntuu jo liikkeitä vaikken uskonut että olisi vielä edes mahdollista tuntea ne. Tällä hetkellä tuntuu vain silloin kun makaa selällään ja "painelee" vatsaa, silloin nähtävästi tuo junior hermostuu ja potkasee oikein kunnolla. Tänään tuli tuollainen potku myös dopleriin ja sitten heti lähti liikkumaan kauemmas. Kai ne sitten jo niitä liikkeitä on!

Lohduttelen täältä huhtkuun odottajien puolelta, että älkää olko yhtään huolissanne jos ei vielä tunnu. Itsellänikin alkoi tuntua vasta pari-kolme viikkoa sitten, eli viikon 21-22 paikkeilla. Johtuu pääasiassa siitä, että mulla on istukka tossa edessä (selviää rakenneultrassa) ja se vaimentaa liikkeiden tuntemista. Ootan lisäksi ekaa.

Mutta tosta ei mennytkään sit kun reilu viikko kun mieskin tunsi liikkeet vatsan pinnalta :) Malttakaa siis. Kyllä se sitten kerkiää mätkiä koko loppuraskauden!

Mukavaa odotusta kaikille!

Täällä kanssa epäuskoisena ensimmäiset tönäisyt/potkut käteen tullut viime yönä.
Unettomuusjakso taas menossa ja makoilin sitten sängyssä useamman tunnin samalla kun Vaavi möyri mahassa. Pitelin käsiä masun päällä ja jossain vaiheessa toiseen käteen tuntui ihan kunnon tönäisy ja hetken kuluttua samaan kohtaan tuli vielä toinen tönäisy.
Vaavin möyrintäkin on ollut nyt muutaman päivän ajan hyvin erilaista kuin ennen ja tuntee selvästi kuin Pikkunen masussa etsii hyvää asentoa :) Olen kyllä vielä ihan epäuskoinen tuon tuntemukseni kanssa, mutta ehkä tuo parin tunnin odottelu palkittiin.

Ekat kevyet liikkeet oon tuntenu jo pari viikkoa sitten, tällä viikolla jo voimakkaampia. Puolisokin tänää maltto hieman pidempään pidellä kämmentä vatsalla, niin saikin oikein mojovan töytäisyn kämmeneensä :D tänään rv 17+3. Uskomatonta miten nopeesti tää raskaus etenee!

Voi nyyyhhhh...! Täällä liilkeit tuntuu jokapvä mut sitten kun koittaa kädellä metsästää en löydä mitäään..,? :/ tai jtn " pluputuksia" tms mut vaikee uskoo et mitää potkuja on ku oon tuntevinani nitä kädelle monesta kohtaa... Niin ja tänään 17+6 :)

mulla ei viimeks ainakaan näin alussa tuntunu vatsan ulkopuolelle, vasta reilusti yli 20 jälkeen alko tuntua vatsan ulkopuolelta ja näkyä

Joo tuol mahassa on joko potkunyrkkeilijä tai sit mulla on vaan tosi ohuet vatsanpeitteet. :p ainaki äitin tempperamentilla tulee välillä nuo liikkeet.. Pakosti rupee aina naurattamaan. :D mut ku miettii et on pituutta päästä varpaisiin pienellä jo 17cm! Ja voimaa ja tahtoa näyttää löytyvän.

Täällä edelleen epäillään et onko noi potkuja vai ei. Kerran-pari päivässä tuntuu muksaus, aina vaa yks nii ei auta kuulostella. Hullua ettei oo varma onko ne potkuja vaikka jo toinen raskaus. No kyllä sitä parin viikon päästä viimestään on varma, jospa sitä jaksas ootella :)

mulla ei viäkään mitään selkeitä tuntemuksia (ny 17+4) mut kai tua joku liikkuu kun oon huomannu ny et on aika vaikeeta saada dopplerilla sydänääniä kuuluun enää; napanuoran sykkeen kuulee ja si kuuluu blublub ja kaveri sukeltaa karkuun.ihan mahdotonta; pakko kai vaan aatella et siä on kaikki ok o_O

Takaisin